Gå til innhold

SmartTalk vs. Ucan2 - Netcom.


Anbefalte innlegg

hei...'

 

Jeg har nå hatt ucan2 i 2-3 år (Husker ikke helt) Jeg er kjempe fornøyd..... Men binningstiden min er på 24 mnd ennå... Så kan ikke se at de har gått bort fra det.. Kanskje for nye brukere.. Men man får hvertfall velge en ny tlf i gang å året for billig penge..

 

Men hvis jeg skulle anbefalle ucan2 , må det være hvis du ringer veeeldig mye:) Ringe prisene er gode, mnd prisen er litt høy, men det går jo opp i opp hvis du ringer mye. Jeg skaffa meg dette abonnementet fordi jeg skulle ringe typen, da prata vi i flere timer gratis(bortsett fra start avgiften) (skal ikke oppmuntre deg til å få type..)

 

Men hvertfall.. Er kjempe fornøyd, er det noe galt med abonnementet mitt så ringer jeg netcom kundeservice, når jeg kjøper tlf gjør jeg det i netcom butikker.. fleste parten av venninnene mine har også ucan2.. Men ikke velg dette abonnementet hvis du ikke ringer mye... :ph34r:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Med Ucan2 kan du ikke ringe gratis til de andre medlemmene i TrådløsFamilie (FriFamilie er Telenor sin løsning). Dette er kanskje hovedgrunnen til at du bør velge Smart Talk.

 

Min mening i hvert fall. Dessuten har jeg hørt mye negativt om selgerne og om oppfølgingen av kundene i forhold til Ucan2. Røver-bedrift spør du meg...

7796099[/snapback]

 

Røver bedrift er min erfaring også ja

Lenke til kommentar

Ikke la noen dårlige selgere ødelegge for en bedrift... Alle er ikke slik.

Uansett, så at denne tråden egentlig er litt gammel, men nå som tjenesten "venner" har kommet som kan kombineres med SmartTalk så er det vel ikke så mye tvil lengre? :cool:

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat anbefale Ucan2. Kjøpte en telefon i fjor at har bare latt abonnementet rulle og gå et år. Nå er året omme og jeg har sendt mail der jeg ber om å få sagt opp abonnementet og få bekreftelse tilbake. Ingenting skjedd på 3-4 dager nå, får prøve å ringe de i morgen.

 

De kan ikke skylde på ferieavvikling, for en kamerat hadde spørsmål om kjøp og fikk svar dagen etter.

Lenke til kommentar
Vil ikke akkurat anbefale Ucan2. Kjøpte en telefon i fjor at har bare latt abonnementet rulle og gå et år. Nå er året omme og jeg har sendt mail der jeg ber om å få sagt opp abonnementet og få bekreftelse tilbake. Ingenting skjedd på 3-4 dager nå, får prøve å ringe de i morgen.

 

De kan ikke skylde på ferieavvikling, for en kamerat hadde spørsmål om kjøp og fikk svar dagen etter.

9105304[/snapback]

 

Du kan ta oppsigelsen av det Ucan2 aboet med Netcoms kundesenter også, alle kundeservice ting skal man ta med netcom, utenom bestilling av telefoner og ringerab.

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg (og enkelte av vennene mine) som har opplevd skurring/skrapelyder og brutt kontakt når det prates internt i uCan2?

 

Det skjer ofte med meg - og i det siste har jeg tenkt tanken at det er bevisst, for at brukerene skal koble opp oftere (for det er bare det de tar betaling for når det ringes internt). Jeg er sikkert bare småparanoid, men en kan aldri vite..?

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg (og enkelte av vennene mine) som har opplevd skurring/skrapelyder og brutt kontakt når det prates internt i uCan2?

 

Det skjer ofte med meg - og i det siste har jeg tenkt tanken at det er bevisst, for at brukerene skal koble opp oftere (for det er bare det de tar betaling for når det ringes internt). Jeg er sikkert bare småparanoid, men en kan aldri vite..?

9142430[/snapback]

 

Og hvordan i alle dager mener du det skulle gå til?

Lenke til kommentar
Og hvordan i alle dager mener du det skulle gå til?

9143635[/snapback]

Jeg er ikke ingeniør, så jeg vet ikke. Men skulle ikke tro det hadde vert noe problem for operatøren å sørge for at forbindelsen er dårlig..

 

Spørsmålet mitt i utgangspunktet var om det er noen andre som har opplevd dette, eller om det er tilfeldig?

Teorien min er bare en liten tanke, og du trenger ikke ta den seriøst :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Selv om dette er en gammel tråd velger jeg å legge inn et svar.

 

Ucan2 er ikke en provider, men derimot et internt ledd i Netcom. Man kan forsåvidt sammenligne Ucan2 og Djuice til Telenor.

I og med at Ucan2 er en avdeling under Netcom vil det si at Ucan2 kan tilby mange av de samme tilleggstjenestene til sine abonomenter, som SMS Mania etc.

 

Min erfaring er: Dersom du har et abo. som er billigere enn det Ucan2 kan tilby deg, eller ditt forbruk ikke passer til de abo. Ucan2 kan tilby så vil veldig mange foreslå det abonomentet som passer deg best(selv om det ikke er hverken i Ucan2 eller i Netcom), eller råder deg til å ikke gjøre noe med ditt abonoment dersom det er det beste du kan ha.

 

 

Ucan2 er ikke alltid det beste og det billigste, det kommer helt ann på hvilket forbruksnivå du ligger på.

 

Jeg har selv valgt Ucan2 sitt nye FASTPRIS abonoment, dette er fordi de også kan tilby SMS Mania, hvor man får 2000SMS for 200kr per måned.

 

BINDING:

 

Alle Ucan2`s abonomenter har en binding på 12md(de har i følge norsk lov ikke lov til å binde deg lenger enn dette.)

 

 

Når du godtar tilbudet fra en av Ucan2`s selgere får du alltid en SMS/MAIL hvor du må godta avtalen, vilkårene står da i korte trekk hva det innebærer( bindingstid etc), dersom du ikke leser denne meldingen og alikevell klager på at det er binding så skyld deg selv!

 

 

 

Kritikk mot kundeservice ved support:

 

Ucan2 har ingen kundeservice selv, i og med at Ucan2 ikke er en provider. Support og kundeservice etter at salgsavtalen er i boks er det Netcom som tar seg av på telefon 05050. Det vil si at det ikke er Ucan2 som burde få dårlig kritikk for kundeservicen.

 

 

 

Til slutt:

 

Netcom SmartTalk er ikke lenger et abonoment hvor Netcom har nytegninger, dvs at du ikke kan få dette per dags dato med mindre du har det fra før.

Lenke til kommentar

Hvis det er en underdel av Netcom bør det vel ikke stå

Gjennom tett samarbeid med Netcom har vi forhandlet frem fantastiske betingelser til våre kunder.
på ucan2.no.

 

Som forhandler får jeg også ofte beskjed fra forhandlerservice til Netcom at kunden må kontakte ucan2 og at ikke Netcom kan hjelpe. På Ucan2 står det egne nummer oppført for bestilling og oppgradering av abbonement. De har også egen kontoradresse og deler ikke med Netcom.

 

Såvidt jeg har skjønt er det en underleverandør, og ikke en del av Netcom, i motsetning til Djuice som bare er en abbonementsgruppe fra Telenor. Med underleverandør mener jeg et firma som har forhandlet seg frem til bedre betingelser til kundene mot at de skaffer et større antall kunder til Netcom.

Lenke til kommentar

Ucan2 er en reseller som selger NetCom abonnement under sitt eget brand.

 

Ucan2 har en enkelt kundeservice, men alle hendvendelser som har med faktura, tekniske spørsmål, avbestilling etc skal kunden ta med 05050, Ucan2 tar bestillinger, oppgraderinger og salgsrelaterte spørsmål.

 

Ucan2 selger 3 abonnement, Ucan2 Soho, Ucan2 Fastpris og Ucan2 Turbo ( mobil bredbånd )

 

Alle kunder er kunder i NetCom OG Ucan2 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...