Gå til innhold

SmartTalk vs. Ucan2 - Netcom.


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal ha meg et nytt netcom abb. fordi da kan vi i familien få frifamilie :)

Men hvilket skal jeg velge? Vil ha Netcom SmartTalk eller ucan2. Det som er greit med smarttalk er at det er lave priser og ingen månedsavgift. Men det negative er at minstepris som du bruker i måneden er 99kr..

Det som er genialt med Ucan2 er at du får mobilene 1000kr billigere, enn viss du skulle kjøpt en uten abb. Men at månedsavgiften er 125 :(

 

Hva anbefaler du? Eller hva ville du valgt?

 

Linker:

SmartTalk, priser

Ucan2, Priser

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt endel klager på Ucan2 så ville ikke valgt dem.

7745803[/snapback]

 

Hva da? Broren min og søstera mi har det abb., de har ingen problemer..

7750752[/snapback]

Dårlig subsidiering, ofte under 700,- er jo mindre enn youngtalk. Flere jeg vet om har hatt problemer med kundeservice. Er jo kjekt å ringe gratis intern, men jeg mener både nutel og ownersbuy har bedre løsninger.

Lenke til kommentar

Et ucan2-abonnement kan ikke stå som et fullverdig medlem i en trådløs familie, siden det er en bedriftsavtale. Dette er vel en ting du bør ta med i vurderingen. Det kan derimot stå som et assossiert medlem, det vil si at resten av familien ringer gratis til deg, men du betale for å ringe til den trådløse familien.

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Skal ha meg et nytt netcom abb. fordi da kan vi i familien få frifamilie :)

Men hvilket skal jeg velge?  Vil ha Netcom SmartTalk eller ucan2. Det som er greit med smarttalk er at det er lave priser og ingen månedsavgift. Men det negative er at minstepris som du bruker i måneden er 99kr..

Det som er genialt med Ucan2 er at du får mobilene 1000kr billigere, enn viss du skulle kjøpt en uten abb. Men at månedsavgiften er 125 :(

 

Hva anbefaler du? Eller hva ville du valgt?

 

Linker:

SmartTalk, priser

Ucan2, Priser

7745701[/snapback]

 

 

Ucan2:

Mnd.avgift: 125

Bindingstid: 24mnd

Ringepris: 69øre

Rabat på kjøp av telefon: ca kr 1000,-

 

SmartTalk

Mndsavgift 0.-

Bindingstid: 0mnd

Ringepris: 0,59øre

Rabatt på kjøp av telefon kr 0,-

 

La oss si at du ringer 150min i mnd. (Ca 5 min per dag)

 

Ucan2:

150 * 0,69= 103,5kr

103,5 + 125 = 228,5 kr

228,5 * 24 = 5484 kr

 

Pris på telefon 3000,- minus 1000,- = 2000,-

5484 + 2000 = 7484,-

 

Smart Talk

150 * 0,59= 88,5 (Du blir uansett fakturert min. kr 99,-)

99 * 24 = 2376,- kr

 

Pris på telefon kr 3000,-

2376 + 3000 = 5376,-

 

 

Ucan2 7484,-

Minus

SmartTalk 5376,-

= 2108,-

 

du sparer altså over 2000 kr over 2 år på å velge SmartTalk og kjøpe telefonen til full pris....

Lenke til kommentar

Nå stemmer ikke den utregningen du kommer med helt, for bindingstiden er bare 12mnd.

Dessuten har du billigere oppkoblingsavgift med ucan2.

 

Det som er hovedgreia med Ucan2 vs Smart Talk, er at med smart talk, så kan du bare ha noen du ringer gratis til..

Med Ucan2, så ringer du gratis til alle som har Ucan2, så får du med deg familien på det, samt venner og andre, så sparer du mye mer enn det regnestykket ditt viser..

 

Dessuten er rabatten på telefonen hos ucan2 veldig forskjellig fra telefon til telefon, så noen kan du spare enda mer på..

 

Så blir feil å komme med et slikt regnestykke..

Endret av TommyFM
Lenke til kommentar
Nå stemmer ikke den utregningen du kommer med helt, for bindingstiden er bare 12mnd.

Dessuten har du billigere oppkoblingsavgift med ucan2.

 

Det som er hovedgreia med Ucan2 vs Smart Talk, er at med smart talk, så kan du bare ha noen du ringer gratis til..

Med Ucan2, så ringer du gratis til alle som har Ucan2, så får du med deg familien på det, samt venner og andre, så sparer du mye mer enn det regnestykket ditt viser..

 

Dessuten er rabatten på telefonen hos ucan2 veldig forskjellig fra telefon til telefon, så noen kan du spare enda mer på..

 

Så blir feil å komme med et slikt regnestykke..

7793559[/snapback]

 

Bindingstiden på Ucan2 ER 24 mnd som TheScirocco skriver. Ucan2 er et bedriftsabonnment og det er 24 mnd bindingstid. MEN du kan kjøpe en ny subsidiert tlf hver 12 mnd, men dette er ikke det samme som at bindingstiden er gått ut.

Lenke til kommentar

Med Ucan2 kan du ikke ringe gratis til de andre medlemmene i TrådløsFamilie (FriFamilie er Telenor sin løsning). Dette er kanskje hovedgrunnen til at du bør velge Smart Talk.

 

Min mening i hvert fall. Dessuten har jeg hørt mye negativt om selgerne og om oppfølgingen av kundene i forhold til Ucan2. Røver-bedrift spør du meg...

Lenke til kommentar

Ucan2 selgere har vært veldig aggresive telefonselgere og ofte lovet mer enn de kan holde.

 

Ved SmartTalk kan du faktisk få deg litt billigere telefon da også, gå inn til en NetCom forhander og spør om de har noen NetCom låste telefoner du kan litt rimligere. De aller fleste går med på å gi deg dette så lenge du er klar over at telefonen fortsatt er låst til NetCom i 12 måneder.

Lenke til kommentar
Nå stemmer ikke den utregningen du kommer med helt, for bindingstiden er bare 12mnd.

Dessuten har du billigere oppkoblingsavgift med ucan2.

 

Det som er hovedgreia med Ucan2 vs Smart Talk, er at med smart talk, så kan du bare ha noen du ringer gratis til..

Med Ucan2, så ringer du gratis til alle som har Ucan2, så får du med deg familien på det, samt venner og andre, så sparer du mye mer enn det regnestykket ditt viser..

 

Dessuten er rabatten på telefonen hos ucan2 veldig forskjellig fra telefon til telefon, så noen kan du spare enda mer på..

 

Så blir feil å komme med et slikt regnestykke..

7793559[/snapback]

 

Bindingstiden på Ucan2 ER 24 mnd som TheScirocco skriver. Ucan2 er et bedriftsabonnment og det er 24 mnd bindingstid. MEN du kan kjøpe en ny subsidiert tlf hver 12 mnd, men dette er ikke det samme som at bindingstiden er gått ut.

7795636[/snapback]

 

Nye Ucan2-abo har 12 måneders binding, og da mener jeg ikke som du nevner her, at man kan "oppgradere" etter 12, mens bindingstiden er 24.

 

Vet ikke om de i det hele tatt selger 24 måneders "nybinding" lenger, trodde det bare gjaldt de som allerede hadde dette. De hadde kun 24 mnd (med oppgradering etter 12) fram til for noen måneder siden.

Lenke til kommentar
Nye Ucan2-abo har 12 måneders binding, og da mener jeg ikke som du nevner her, at man kan "oppgradere" etter 12, mens bindingstiden er 24.

 

Vet ikke om de i det hele tatt selger 24 måneders "nybinding" lenger, trodde det bare gjaldt de som allerede hadde dette. De hadde kun 24 mnd (med oppgradering etter 12) fram til for noen måneder siden.

7800716[/snapback]

Trodde bindingen alltid var 24 måneder med netcoms bedriftabonnement om man kjøpte subsidierte tlfer, holder dere på å endre det?

Lenke til kommentar
Nå stemmer ikke den utregningen du kommer med helt, for bindingstiden er bare 12mnd.

Dessuten har du billigere oppkoblingsavgift med ucan2.

 

Det som er hovedgreia med Ucan2 vs Smart Talk, er at med smart talk, så kan du bare ha noen du ringer gratis til..

Med Ucan2, så ringer du gratis til alle som har Ucan2, så får du med deg familien på det, samt venner og andre, så sparer du mye mer enn det regnestykket ditt viser..

 

Dessuten er rabatten på telefonen hos ucan2 veldig forskjellig fra telefon til telefon, så noen kan du spare enda mer på..

 

Så blir feil å komme med et slikt regnestykke..

7793559[/snapback]

Ja det stemmer, og skulle jeg satt opp ett korrekt regnestykke måtte jeg ha hatt mye mer informasjon. Dette var satt opp som en illustrasjon.

 

Det å argumentere med at det blir billigere hvis du lurer venner og kjente over på Ucan2 blir helt søkt... Du måtte nesten få hele Norge inn på Ucan2. Da hadde detblitt billig da! Hvorfor ikke bare ta et abo som er billigere i utgangspunktet?

 

For ikke å snakke om det å slippe bindingstid... Kan du sette en kronepris på verdien av det? ;)

Lenke til kommentar
Nye Ucan2-abo har 12 måneders binding, og da mener jeg ikke som du nevner her, at man kan "oppgradere" etter 12, mens bindingstiden er 24.

 

Vet ikke om de i det hele tatt selger 24 måneders "nybinding" lenger, trodde det bare gjaldt de som allerede hadde dette. De hadde kun 24 mnd (med oppgradering etter 12) fram til for noen måneder siden.

7800716[/snapback]

Trodde bindingen alltid var 24 måneder med netcoms bedriftabonnement om man kjøpte subsidierte tlfer, holder dere på å endre det?

7801031[/snapback]

 

Joda, stemmer det, men UCAN2 har sin egen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Bindingstiden på Ucan2 ER 24 mnd som TheScirocco skriver. Ucan2 er et bedriftsabonnment og det er 24 mnd bindingstid. MEN du kan kjøpe en ny subsidiert tlf hver 12 mnd, men dette er ikke det samme som at bindingstiden er gått ut.

7795636[/snapback]

 

Helt glemt denne tråden..

 

Men nei, bindingstiden på Ucan2 ER ikke 24mnd.. Den ER 12mnd.

FØR var den 24mnd men nå er den 12mnd.

 

 

Og til TheScirocco:

 

Føler du at du lurer familien din om de feks har Netcom, og du får de til å bytte til Telenor slik at dere kan ha FriFamilie??

 

Det går akkurat på det samme, bortsett fra at du kan ha fler enn 6 stk du ringer gratis til, dere får ikke felles regning, og dere MÅ ikke være i familie..

 

De fleste har en 5-6 personer de ringer mye til, så om du mener at om du kan ringe gratis til 3-4 av de, så vil du ikke spare penger, så lurer jeg litt på grunnlaget for den påstanden..

 

 

Og en siste ting til Rubberpiggy

 

Det er riktig at den som har Ucan2 ikke kan ringe gratis til de andre i trådløs familie, men de kan fortsatt ringe gratis til deg.. Dessuten, om man er en familie som alle har netcom, hvorfor ikke bare bytte alle over til Ucan2? Da ringer dere fortsatt gratis, og dere ringer gratis til mange andre enn bare de i familien. Og trenger dere ikke ny mobil, så får dere 1200kr i ringetid, hver..

 

 

 

Grunnen til at mange er skeptiske, ikke bare til Ucan2, men mye annet, er at nordmenn flest er livredde for å prøve noe nytt, og har fått det inn med barnematen at telefonselgere er livsfarlige, og alle produktene de har er bare tull og fanteri..

 

Folk tør ikke stole på sin egen dømmekraft ved å høre hva produktet er, for så å bestemme seg. Folk bestemmer seg med en gang de tar opp telefonen..

Skulle jo tro det var et hus dere skulle kjøpe..

 

Det folk ikke tenker over er at de har 14 dagers angrefrist på kjøp over telefon og internett.. Så hva har man å tape? Ingenting.. Hva har man å vinne? Ofte masse..

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Skal ha meg et nytt netcom abb. fordi da kan vi i familien få frifamilie :)

Men hvilket skal jeg velge?  Vil ha Netcom SmartTalk eller ucan2. Det som er greit med smarttalk er at det er lave priser og ingen månedsavgift. Men det negative er at minstepris som du bruker i måneden er 99kr..

Det som er genialt med Ucan2 er at du får mobilene 1000kr billigere, enn viss du skulle kjøpt en uten abb. Men at månedsavgiften er 125 :(

 

Hva anbefaler du? Eller hva ville du valgt?

 

Linker:

SmartTalk, priser

Ucan2, Priser

7745701[/snapback]

 

 

Altså, når du ikke liker den minsteprisen så er det jo litt selvmotsigende å velge u can 2. Det koster 125 kroner per måned uansett om du bruker telefonen eller ikke. Du kan få 100 kroner i ringetidsrabatt per mnd, men da dette blir trukket fra forbruket og ikke fastavgiften vil det jo være det samme som Smart Talk's minstefakturering. :)

Endret av angellwax
Lenke til kommentar
Nå stemmer ikke den utregningen du kommer med helt, for bindingstiden er bare 12mnd.

Dessuten har du billigere oppkoblingsavgift med ucan2.

 

Det som er hovedgreia med Ucan2 vs Smart Talk, er at med smart talk, så kan du bare ha noen du ringer gratis til..

Med Ucan2, så ringer du gratis til alle som har Ucan2, så får du med deg familien på det, samt venner og andre, så sparer du mye mer enn det regnestykket ditt viser..

 

Dessuten er rabatten på telefonen hos ucan2 veldig forskjellig fra telefon til telefon, så noen kan du spare enda mer på..

 

Så blir feil å komme med et slikt regnestykke..

7793559[/snapback]

 

Bindingstiden på Ucan2 ER 24 mnd som TheScirocco skriver. Ucan2 er et bedriftsabonnment og det er 24 mnd bindingstid. MEN du kan kjøpe en ny subsidiert tlf hver 12 mnd, men dette er ikke det samme som at bindingstiden er gått ut.

7795636[/snapback]

 

 

Nei, U can 2 har gått helt bort i fra 24 mnds bindingstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...