Pirmin Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Fikk mitt EOS 400d idag, har såvidt sett på det, virke som et supert kamera, MEN det e en blå prikk på lcdskjermen Ikke bra i d hele, syns lks æ har venta på kamera lenge nok så spørsmålet e kor lang tid en reklamasjon tar? PS japanfoto e den skyldige Mvh Per Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 For å vite hvor lang tid Japan Foto trenger, så er vel kanskje det smarteste å ringe nettopp Japan Foto? Om du nettopp har kjøpt det, kan det jo hende at du rett og slett får et nytt kamera. Med det samme kan det kanskje være en ide å lese retningslinjene for forumet? Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Så nu gjennom retningslinjen for bruk av forumet, for kanskje å finne det konstruktive i kritikken om det fantes nå kritikk et sted, viste ikke helt ka æ sku se etter så æ vet derfor ikk om æ fant, men det va fine retningslinjer Lurte nu bare på om det va non som hadde hatt lignende erfaringer.. Om det tar en mnd for at kamera skal sendes til kina så gidd æ ikk mase om det, e en liten prikk, tar det ei uka skal æ under tvil og nokså sur gå me på det,, eller sur e æ uansett Men frihelg og kribling i bildefingern kan få mæ til å ikk bry mæ så mye.. Og japan ringes i moro vær du trygg Lenke til kommentar
corre Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Tror And_mit siktet til bruken av dialekt og sms språk. Lenke til kommentar
fox Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Pirim, vær så snill og skriv bokmål eller nynorsk. Ikke sms-språk, er ikke lov her Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg tror du vil få nytt kamera hvis du går tilbake til butikken. Det fikk jeg, jeg kjøpte kamera fra Lefdal og det var ødelagt da jeg pakket det opp. De gav meg nytt uten å si noe, da burde du få nytt fra Japan foto. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Tror And_mit siktet til bruken av dialekt og sms språk. 7746414[/snapback] Innertier corre. Mitt tips er at han/hun ikke leste alt like godt Lenke til kommentar
cane Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg tror du vil få nytt kamera hvis du går tilbake til butikken. Det fikk jeg, jeg kjøpte kamera fra Lefdal og det var ødelagt da jeg pakket det opp. De gav meg nytt uten å si noe, da burde du få nytt fra Japan foto. 7746643[/snapback] Om kameraet er ødelagt er en sak, men om det mangler en piksel på LCD-skjermen er noe helt annet. Jeg mener å huske at sistnevnte faktisk blir forklart i bruksanvisningen som noe normalt som kan forekomme. Jeg tviler derfor på at de fleste butikker bytter ut kameraet. Min 400D fra fotovideo.no har et pikselfeil. Noen som har erfaring av at de bytter ut? Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Se der den greieste måten for å få folk til å forstå er å si det :) Ojoj, jeg hadde bare lest den forkortede versjonen. Sorry om noen ble fornærmet av mitt bluferdige nordnorsk.. Ser jeg kunne redigert første innlegg og satt inn to-tre r`er sånn at det ville stått er istedetfor e, og byttet ut en æ med jeg.. Nå som reglene er forklart skal jeg forholde meg til dem og om noen ikke forstår mine første poster er det bare og følge annvisnngene mine litt lenger opp angående æ og e som betyr jeg og er:) bokstaven d står vist for det, ren forglemmelse.. Litt morsomt at folk reagerer mer på skrivemåte enn det som blir skrevet EDIT:Mens jeg skrev nå var det faktisk kommet fornuftige svar både på bommerten min med dialekt, mitt utagerende sms-språk og om mitt egentlige spørsmål:) Kameraet er bestilt så det er ikke bare å gå i butikk, men er det kanskje ikke noe med utvidet garanti eller sendetilbakegreis når man bestiller over nett? Mvh Per Endret 17. januar 2007 av Pirmin Lenke til kommentar
fox Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Du trenger ikke å forklare hva disse ordene betyr, for vi veit godt sjølv men det er ikke poenget. Det er faktisk irriterende for oss å lese sånt innlegg, ubehagelig. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Fikk mitt EOS 400d idag, har såvidt sett på det, virke som et supert kamera, MEN det e en blå prikk på lcdskjermen Ikke bra i d hele, syns lks æ har venta på kamera lenge nok så spørsmålet e kor lang tid en reklamasjon tar? PS japanfoto e den skyldige Mvh Per 7745380[/snapback] Om du vil reklamere eller ikke er helt opp til deg selv. Men om du lar være kommer du til å irritere deg blå over den pixelfeilen din resten av livet. Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Mens jeg redigerte forrige innlegg var det kommet enda flere, ville bare unngå dobbeltpost har sett at det også er irriterende.. Men kan vi legge retningslinjediskusjonen død og heller diskutere tema? Syns selv jeg skriver bra bokmål akkurat nå.. Mvh Per Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Du har to ukers angrerett. Søk på forumet, så finner du ut hva som ligger i det. Men ring JP i morgen du, så finner sier de nok klart og tydelig til deg hva som bør gjøres. Om du fortsetter å skrive bra bokmål, så vil nok ingen flere kommentere det Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Har opplevd å sende inn hovedkort til en nettbutikk pga feil og da tok det en mnd før jeg fikk et nytt i posten,, Har aldri handlet med JP før så jeg vet ikke hvor "greie" de er.. Å forresten korsn lage man en sånn signatur? Under innlegget altså... Ser det skulle vært en "hvordan" sånn ca rett over her Edit:typo Endret 17. januar 2007 av Pirmin Lenke til kommentar
fox Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Sjekk kontrollpanel Regner med Japanphoto er greie de, men det spørs om hvilke rettigheter du har når det gjelder pixler. Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Takker Fox, om alle var like smarte som du :!: Edit:Glemte en e.. Endret 17. januar 2007 av Pirmin Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Har opplevd å sende inn hovedkort til en nettbutikk pga feil og da tok det en mnd før jeg fikk et nytt i posten,, 7746857[/snapback] I dette tilfelelt benyttet du deg av reklamsjonsretten/garantien og ikke av angreretten. Angreretten er styrt av Forbrukerkjøpsloven og gjleder bl.a. ved kjøp over nettet. Den er imdlertid ikke ment benyttet ved feil på varen. Men i dette tilfelelt er det ikke feil påvaren (pikselfeil på LCD-skjermen) regnes som normal-variant på produktet og ikke som feil (står i produktets manual). Dermed er det heller ikke problem å benytte angreretten (men det må gjøres innen 14 dager og du må melde fra et det er den du vil benyttet deg av). Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Etter at du har benyttet deg av angreretten og fått igjen pengene dine kan du bestille et nytt kamera,men bare ikke bestill det nye kameraet fra samme butikk, velg en annen butikk..... Jeg gjorde dette da min første PSP hadde piksel feil,gikk kjempefint og min PSP har nå en helt feilfri skjerm. Husk å sende angrerettskjema med,du trenger heller ikke oppgi noen grunn til hvorfor du benytter deg av angreretten. Fra pakken er sendt til du har pengene kan det ta opptil ca.3 uker,jeg bor oppe i nordnorge så med meg tok det ca.3 uker før jeg hadde pengene på kontoen. Minuset er tiden det tar,plusset er at man får et produkt som er ``feilfritt``/uten piksel feil. Endret 18. januar 2007 av naits81 Lenke til kommentar
smokie Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Oppdaget pixelfeil på mitt uke-gamle 400D i går. Er litt usikker, men tror ikke jeg orker å benytte meg av angreretten, når faren for feil på nytt kamera er så stor. Sjenerende er den prikken uansett. Endret 18. januar 2007 av smokie Lenke til kommentar
Art_Vandalay Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Har det samme på mitt EOS400d. Tok det med til butikken der det ble kjøpt, de sa det var klar reklamasjon, bare å levere det inn, men kom til å ta 2-3 uker å få reparert antageligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå