Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar slukner under formatering [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har nå de 3 siste dagene prøvd å formatere laptopen min uten hell. Problemet startet ved første formateringsforsøk, etter å ha boota fra WinXP-Home cden min slukna systemet. Ikke bare skjermen eller dvalemodus, helt av. Etter uttallige forsøk er den eneste fellesnevneren jeg finner at den kun slukner etter at jeg har boota fra cden. Hvis jeg f.eks. lar systemet stå i BIOS, slukner den ikke.

Men jeg greier ikke å finne noe bestemt punkt, en eksakt prosess elller handling, som fører til at systemet slukner. Noen ganger slukner den så fort jeg har boota fra cden og får opp 3-valgs spørsmålet om hva jeg vil gjøre, men i noen tilfeller slukner den ikke før formateringen av partisjon C: er godt i gang.

Da formateringen har fått med seg en og annen Windowsfil, er det også umulig å boote fra harddisken.

Laptopen er 1,5 år gammel, men har aldri blitt formatert før. Kjørte flere progs som Spybot, Ad-Aware og CCleaner i tillegg til fullt AVGpro-søk i forkant, så tviler på at det er virus e.l.

Powersupplyen er i orden, kan starte opp uten å ha i batteriet og batteriet lades. Hardware-feil er vanskelig å eliminere da det er en laptop og jeg absolutt ikke føler meg trygg på å åpne opp saker og ting. Men inntil første gangen jeg boota fra WinXP-Home cden hadde jeg ingen liknende problemer, så jeg tviler likevel på hw-feil.

Jeg har heller ikke sett noe tegn til overoppheting; selv om jeg lar systemet stå avslått over natten oppstår det samme problemet.

Min beste ide må være at problemet ligger i WinXP-Home cden, men selv dette virker absurd da jeg først tok den ut av coveret på onsdag. I så fall må Netshop ha sendt meg en defekt cd da jeg kjøpte laptopen. Likevel skal jeg prøve å boote fra en annen cd for å være sikker.

På forhånd takk for all hjelp og nye ideer :)

Endret av Eom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viste seg at det simpelthen var WinXP-Home cden min som var defekt. Boota fra Linux Ubuntu distro, og ingen problemer oppsto. Nå venter jeg bare på ny XP-cd fra Netshop :)

Endret av Eom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...