Gå til innhold

Lover om hvor lenge man kan vente på en returvare?

Anbefalte innlegg

For snart en måned siden sendte jeg inn en ekstern harddisk som kræsjet. Jeg fikk beskjed om å få en i retur. Dette er en LaCie disk som er sommer 2005 modell så jeg regnet selvfølgelig med at de ikke hadde den på lager så regna med det ville ta litt tid. Men nå har de altså utsatt fristen to ganger og jeg har venta oppmot 1 mnd og de har fortsatt ikke fått den på lager.

Har jeg noen rettigheter, eller må jeg bare vente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For snart en måned siden sendte jeg inn en ekstern harddisk som kræsjet. Jeg fikk beskjed om å få en i retur. Dette er en LaCie disk som er sommer 2005 modell så jeg regnet selvfølgelig med at de ikke hadde den på lager så regna med det ville ta litt tid. Men nå har de altså utsatt fristen to ganger og jeg har venta oppmot 1 mnd og de har fortsatt ikke fått den på lager.

7745026[/snapback]

jeg vil mene at du kan kreve heving pga urimelig lang ventetid.

Personlig fikk jeg heving fra en butikk etter 2 uker, når det viste seg at de neppe kunne skaffe produktet før nesten 1 måned frem i tid.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

7745026[/snapback]

De må da klare og finne en tilsvarenee disk eller en bedre.

Du som kunde kan da vel ikke sitte og vente på at de skal få inn akkurat den samme varen. Vist de ikke har noe tilsvarene eller bedre, mener jeg at du har krav på pengene tilbake.

Jeg hadde tatt en liten tlf til de. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...