paalrh Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Heisann hoppsann. Haper kanskej noen kan hjelpe meg litt. har OCZ 1024MB Premier Dual Channel PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz fra netshop [item link] Assa fikk jeg et lite gavekort pa komplett. Som jeg tenkte jeg skulle bruke pa litt minne. Men da lurte jeg pa om jeg kunne stappe hvilket som helst PC -3200 512MB minne kort inn I pcen pa 400mhz eller er den 2,5 -3-3-7 greia veldig viktig ? all hjelp blir vell mottatt Endret 17. januar 2007 av paalrh Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Kjøper du tregere RAM vil du måtte kjøre på det raskeste som de tregeste brikkene tåler. Håper det var forståelig. Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Riktig det bludd sier. Og min erfaring er at du gjerne kan blande ram,har hatt gode resultater og noen mindre gode. Man vet ikke i mange tilfeller før man har prøvd. Men har du stort nok gavekort er jo et annet valg å kjøre seg et 2GB sett og selge de gamle du har. Det er nok den beste løsningen,hvis du da ikke får tak i 2 like brikker til som du har. Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 takker for hjelpa, men lurte pa om noen vet om den 2,5-3-3-7 greia har noen betydning ? Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 takker for hjelpa, men lurte pa om noen vet om den 2,5-3-3-7 greia har noen betydning ? 7748599[/snapback] Det kan ha stor betydelse hvis du ex. skal benche,kjøre tester. Da er det interessant med så lav cas som mulig, du nevner 2,5-3-3-7. Det er vel ganske "normalt på PC3200 DDR minne. Men det finnes også minne som er spesifisert til ex. 2-2-2-5 og det minnet vil være raskere på samme hastighet enn det overnevnte minnet. Altså,lavere timinger=raskere minne. Men når vi eksempel klokker opp minnet/cpu så må casèn også stilles opp forde minnets tilgangstider også påvirkes av hastigheten,så for å få et overklokket minne til å være stabilt må som regel både volt og cas(tilgangstider) stilles opp litt. Det raskeste minnet er det som kan kjøre både lav cas og høy minnefrekvens. Håper dette svarte på spørsmålet ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå