pser Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Hei, har hatt Bluecom ADSL 704/128 i nøyaktig ei uke nå. Jeg synes ikke det har vært særlig bra hastigheter og har derfor i ny og ne sjekket hastigheten med ITavisens målinger. I går målte jeg 388kb/s og jeg har ved flere målinger vært nærmere 400kb/s en 700kb/s. Er det andre som har lignende erfaring. Jeg sendte en mail til support hos dem i går (via ISDN mot Telenor, da jeg ikke kom inn på min mail) da det var flere sider (www.nordea.no, http://www.skandiabanken.no, MSN Messenger etc.) som ikke virket. Pål Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 08:20, skrev pser:Hei, har hatt Bluecom ADSL 704/128 i nøyaktig ei uke nå. Jeg synes ikke det har vært særlig bra hastigheter og har derfor i ny og ne sjekket hastigheten med ITavisens målinger. I går målte jeg 388kb/s og jeg har ved flere målinger vært nærmere 400kb/s en 700kb/s. Er det andre som har lignende erfaring. Jeg sendte en mail til support hos dem i går (via ISDN mot Telenor, da jeg ikke kom inn på min mail) da det var flere sider (www.nordea.no, http://www.skandiabanken.no, MSN Messenger etc.) som ikke virket.Pål Dette behøver ikke være leverandør sin feil, støy på telefonlinja er ofte en grunn, dårlige nettkort en annen. Ring feilmeldingapå 145 og be de ta et mål på linja di, det er det første du bør prøve. Lenke til kommentar
SCuba72 Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg har også opplevd det samme som deg. Problemet viser seg å være størst om ettermiddagen/kvelden. Har sendt mange mail frem og tilbake med Bluecom. De hevder de skal gjøre noen forandringer til uka, som de håper vil løse problemet. Jeg har ikke fått høre hva de mener problemet er, eller hva de tenker å gjøre. Heller ikke om det bare gjelder sentralen min, forøvrig i Oslo 4. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 11:24, skrev SCuba72:Jeg har også opplevd det samme som deg. Problemet viser seg å være størst om ettermiddagen/kvelden. Har sendt mange mail frem og tilbake med Bluecom. De hevder de skal gjøre noen forandringer til uka, som de håper vil løse problemet.Jeg har ikke fått høre hva de mener problemet er, eller hva de tenker å gjøre. Heller ikke om det bare gjelder sentralen min, forøvrig i Oslo 4. Hvis sentralen er overbelastet så vil det jo bli tregt til man har fått oppdatert den. Lenke til kommentar
kvest Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg har ikke hatt hastighetsproblemer med BlueCom, tvert imot virker det veldig stabilt, og ligger på ca. 410kbps (IT-avisens test) så godt som alltid (har en 384-linje). Et problem jeg hadde for ca. 1mnd siden, var at pingen var veldig dårlig, spesielt på ettermiddagstid. Jeg sendte en mail til BlueCom, som opplyste om at sentralen min var overbelastet med kunder og måtte oppgraderes, noe som skjedde innen 3-4 dager. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 08:20, skrev pser:Hei, har hatt Bluecom ADSL 704/128 i nøyaktig ei uke nå. Jeg synes ikke det har vært særlig bra hastigheter og har derfor i ny og ne sjekket hastigheten med ITavisens målinger. I går målte jeg 388kb/s og jeg har ved flere målinger vært nærmere 400kb/s en 700kb/s. ..... Det høres ut som om linjen er satt opp som et 384/128 abonnement. En telefon til Bluecom support vil sikkert bekrefte dette 81533222. jeg sitter selv med ADSL fra Bluecom og er svært fornøyd. Mitt 1024/256 abonnement måles konstant til 1060-1065kb på speedometeret til ITavisen. Lenke til kommentar
pser Skrevet 29. november 2002 Forfatter Del Skrevet 29. november 2002 Jeg har vært i kontakt med Bluecom. I går via telefon da det var en haug av nettsider som jeg ikke kom inn på. Etter mye om og men fikk jeg ny IP adresse og ting gikk noe bedre. Men hastigheten er like dårlig, faktisk i går var den 318kb/s. Når jeg var i kontakt med dem informerte jeg at det er en 704/128kb/s linje. Jeg har fått følgende tilbakemelding fra dem via mail: Vi kommer til å gjøre endringer i vårt nett den nærmeste tiden. Dette vil forhåpentlighvis hjelpe på den hastigheten du opplever på nettet. Mer om dette kan du lese på http://www.bluecom.no Hilsen BlueCom Support Jeg svart på denne og spurt om estimert tidspunkt da disse endringer er utført og avventer svar. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Kvest sa: || Jeg har ikke hatt hastighetsproblemer med BlueCom, tvert imot virker det veldig stabilt, og ligger på ca. 410kbps (IT-avisens test) så godt som alltid (har en 384-linje). || Jeg bestilte også en 384 kbps linje, som alltid lå på ca. 400. Men hvis du sjekker sidene til Bluecom nå, så vil du se at de har oppgradert produktet, slik at de nå selger 400 kbps linjer. -t Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå