Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med DVD-rommen, og diverse..

Anbefalte innlegg

Hei,

1. Jeg lurer på hvorfor jeg må sette i en DVD plate ca 3 ganger for at det skal oppfattes at det er en DVD plate i? Jeg sjekker i Nero, og da står det "There's no disc in the DVD-room" elsn, så må jeg ta ut og inn noen ganger så kommer det. Hvorfor?

DVD-Rommen: Optiarc DVD RW AD-7173A

2. Når jeg bruker Nero, ser jeg at det ligger ca 200 bildefiler av forskjellige albumer osv. Regner med dette kommer med nedlasting av sanger. Men det blir jo så mye rot på pc'en. Noen måte å få disse bort på? Dessuten ligger ikke sangene der lengre..

Skal formatere pc'en snart. Noen smarte programmer til å forhindre slikt "spam :p" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd mange ganger at Nero ikke registrerer tomme DVD plater som jeg skal brenne ut på, og har opplevd at tomme plater blir registrert som fulle plater uten noen ting på.

Kan være Nero sin feil det der, ikke nødvendigvis maskinvaren din.

Når det gjelder de bildene du har sett, så har jeg sett de samme flere ganger, og jeg aner ikke hvordan de har kommet der eller hvordan jeg får de vekk. Ikke at de plageer meg eller noe, og de synes ikke i vanlige mapper uansett.

Lurer egentlig på om det kan være Windows Media Player som gjør det...WMP har en funskjon som laster ned både albumbilde og informasjon om sangen. Kanskje WMP lagrer det den har lastet ned i mappen der sangen ligger så den har lettere tilgang til bildet neste gang.

Virker litt logisk igrunn.

Hvis det stemmer, så vil det trolig hjelpe å skru av denne funskjonen i WMP.

Lenke til kommentar
Har opplevd mange ganger at Nero ikke registrerer tomme DVD plater som jeg skal brenne ut på, og har opplevd at tomme plater blir registrert som fulle plater uten noen ting på.

Kan være Nero sin feil det der, ikke nødvendigvis maskinvaren din.

Når det gjelder de bildene du har sett, så har jeg sett de samme flere ganger, og jeg aner ikke hvordan de har kommet der eller hvordan jeg får de vekk. Ikke at de plageer meg eller noe, og de synes ikke i vanlige mapper uansett.

Lurer egentlig på om det kan være Windows Media Player som gjør det...WMP har en funskjon som laster ned både albumbilde og informasjon om sangen. Kanskje WMP lagrer det den har lastet ned i mappen der sangen ligger så den har lettere tilgang til bildet neste gang.

Virker litt logisk igrunn.

Hvis det stemmer, så vil det trolig hjelpe å skru av denne funskjonen i WMP.

7744974[/snapback]

Takker for svar :)

Men tror ikke det er Nero sin feil, siden når den først oppfattes i Nero oppfattes den i Windows og.. Men det er ikke så stort problem lengre, når jeg først har kjørt noen plater, DVD-rommen de neste enkelt.

Men nytt problem! :p

Hvordan kan jeg få disse 2 diskene;

post-79960-1169063055_thumb.jpg

til å bli en disk?

Skal formatere osv :)

EDIT: Det er bare en harddisk altså :)

Endret av Ilsaldur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...