Sjefern Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg skulle avslutte et spill jeg spilte og når jeg logget meg ut så ble skjermen min plutselig svart!! Det kom også en liten grønnblå firkant i midten som det sto "attention out of range" og noe om hertz. Jeg restartet maskinen men når jeg kom til det punktet at bildet som skal vise meg brukere og passord i xp kom det samme bildet. Må jeg forandre skjerminnstillingene i DOS eller er rett og slett skjermkortet kaputt? Er det noen som har vært borte i samme problem eller vet hva jeg må gjøre? Skjermkortet mitt er Geforce2 mx400 eller noe sånt. Kjøpte det for litt over et år siden sammen med resten av maskinen. Hadde vært veldig hyggelig med svar:) Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Du har satt instillingene på for høy oppdateringsfrekvens enn hva skjermen din tåler. (hz) Start maskinen i sikkermodus og sett ned frekvensen, prøv å start vanlig deretter, det skal gå. Jeg tror nok ikke at det er noe med skjermkortet ditt. Mer sansynlig at det er skjermen om du ikke har for høy hz da. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Tusen takk for svar men jeg er ikke sikker på hvordan man forandrer innstillingene der. Kunne du forklart meg hvordan jeg gjør det? Jeg vet at jeg skal trykke f8 mens den starter opp men ikke hva jeg skal gjøre etterpå. Ikke vet jeg. Kan det jo i windows men det hjelper vel lite? [ Denne Melding var redigert av: sjefern på 2002-11-28 11:34 ] Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Trykk F8 mellom POST og windows oppstart (gjerne flere ganger) til du får opp en meny med masse valg. Velg vanlig sikkerhetsmodus, start opp, høyreklikk på skrivebordet, -> egenskaper -> instillinger -> avanserte instillinger -> kort og sett oppdateringsfrekvensen ned til f.eks 60 Hz. PS: Hvis du har et Gainward skjermkort med ExperTool installert kan det være dette som er problemet. Gå inn i sikkerhetsmodus og avinstaller ExperTool, så løser det seg. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Tusen takk for hjelpen:) Jeg har innstallert experttools og har gainward så da er det jo mulig jeg har løsningen der. Jeg hadde jo ikke forandret på innstillingene selv. Gleder meg til å dra hjem å prøve etterpå. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Jaja. Jeg hadde et Gainward GeForce2 TI før, og hadde samme problemet. Skjønte ikke mye av det da, jeg heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå