The Ghost Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Hvordan er Creative Sound Blaster Live mot Intel HD Audio eller rettere sagt 975X innebygde lydkort ! (chipset) Takker Endret 17. januar 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Soundblaster Live! er et AC'97-basert lydkort, som betyr uansett hvilke samlingsfrekvensen Creative måtte oppgi, vil man i praksis kun få maksimalt 48 KHz (digitalt) i praksis. Jeg har sett litt på spesifikasjonene til Intel HD Audio (iHDA), og de er ikke mindre enn imponerende! AC'97 støtter maksimalt 6 kanaler (5.1) mot 8 kanaler hos iHDA (7.1), mens iHDA samtidig har langt høyere samplingsrater og bitdybde. Om du leser litt om iHDA her er det klart at iHDA ble utviklet for å fungere som avtageren til den gamle AC'97-standarden. Det er ingen tvil hvilken løsning jeg ville valgt: Intel HD Audio! Eneste som kan bli spennende er hvor godt skjermet denne løsningen er, i og med at dette er en integrert løsning etter hva jeg forstår. Endret 17. januar 2007 av skag1 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Hmm sitter nemlig med et sound blaster live som jeg kan selge med en pc eller ha selv, men har prøvd AC97 før på et Asus kort (intengrert) og synes at HD audio er bedreog det kan lage "falsk" surround på headset så det er jeg fornøyd med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå