Gå til innhold

nye detonator drivere=FEIL#%&"#%(


ritz00

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har nettop installert de nyeste driverenne fra nvidia 23.11

alt så ut til og fungere helt til jeg skulle teste cs!

da klikka PC-en!

etter de nye driverenne har den klikka hele tiden!

men 3dmark er det en viss økning med circa 800poeng!

det var akuratt likt med mitt gamle geforce2mx!

 

MSI K7t 266-pro

t-bird 1,33ghz

asus geforce2 pro 64mb

2x256mb ddr ram

IBM 41gb hd

 

hva er det som feiler!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer når CS klikker? Blåskjerm? Heng? Feilmelding?

 

CS/HL er jo basert på OpenGL, og 3DMark på Direct3D...trenger ikke å ha høy IQ at det da er noe galt med OpenGL! Har du prøvd andre OpenGL-spill som Quake III Arena eller RTCW?

 

Du kan også prøve 22.40...fikk problemer med bl.a Serious Sam (OpenGL) med 22.50.

 

Min erfaring med 23.11 er at ytelsen på D3D, som du sier, blir høyere, mens OpenGL forblir uendret, men med litt mindre ytelsestap ved anisotropisk filtrering.

Lenke til kommentar

Så PC-en fryser andre plasser enn bare CS? Bare frysing, ingen blåskjermer?

Hvilket OS kjører du, forresten?

 

Har du mulighet til dette, øk 3,3V-spenningen til 3,6V. Det har fungert bra på mitt Gainward CardExpert GF2 Pro...Eneste problemet jeg har i CS er den svarte 640x480-boksen med masse gibberish som alltid dukker opp ved første kjøring.

 

Siden du har et Asus skjermkort, lurer jeg på følgende: Kjører du med Asus sine Detonator-drivere, eller med ref-driverne fra NVidia? Hold deg til Asus-driverne, bruk ref-driverne kun som en "last resort".

 

Et lite sidesprang: Hvis du bruker PunkBuster med CS, vil du jo få problemer dersom du bruker Asus sine drivere...disse er bannet av PB fordi tidligere versjoner av Asus sine drivere hadde en "wireframe"-funksjon som man kunne bruke til juks.

Lenke til kommentar

Var inne på http://www.asus.com.tw/download/multimedia...a/vga-enthu.htm

 

Men driverne der var så veldig gamle...så du bør nok bare kjøre referansedriveren likevel (du må ha originaldrivere hvis du har noe ekstrautstyr på kortet, som 3D-briller, spesielle video-ut/innganger ol)

 

Å bruke Detonator Destroyer høres ut som en meget god ide...da får du garantert vekk alle spor av den nye driveren som skaper problemer

 

Du endrer 3,3V-spenningen i BIOSen på hovedkortet ditt (du skal finne det ganske lett...). Men når jeg tenker meg litt om, skal bare denne endres hvis du opplever problemer hele tiden, ikke bare med spesifikke spill/programmer...

Lenke til kommentar

hei,

 

Har akkurat samme problemet som deg med drivere!

Bare at hos meg hakker alt i direct 3d utenom 3dmark.

(dette er med 22.40drivere og oppover). Så jeg må bruke 21.85 for å få det til å ikke hakke. Men da mister jeg 400 poeng i 3dmark2001!!

Noen råd?

 

Duron 850

Epox 8KHA+

Creative Geforce 2 GTS

256mb pc2100

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-23 13:57, ritz00 skrev:

ga dise driverenne bedre resultat i 3dmark?

og hva er så spesielt med disse?

Jeg bruker winme



 

 

Det spesielle er at duden tar Nvidia dets, og "blander" de sammen det som er spesifikt ved driverene til Asus. De gir neppe bedre resultater i 3dmark, men du får nye drivere med Asus innhold. I går kom det f.eks. Asus 23.11 drivere for XP/2000, og de vil da innholde muligheter for tweaks, osd og andre ting som er i driverene til Asus.

 

Jeg har vært kjempefornøyd, og duden er flink til å luke ut feil, men likevel kan det oppstå problemer.

 

Så bruk de på eget ansvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...