Gå til innhold

Ny norsk chatteportal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig meningen med siden? Skal det være ett sted med oppslagslister på chat og IM-klienter/tjenester, og sosiale nettverkssamfunn? I så fall tviler jeg på at siden kommer til å bli så veldig attraktiv. Tror de fleste som er interessert i sånt entent har peiling på hvilke sider som tilbyr det eller leter på andre steder.

Angående siden syns jeg ikke akkurat den var serlig proft laget.

EDIT: Fant i Chatetjenesten deres. Syns den var litt vanskelig å finne. Dessuten veldig rotete design på chaten.

Så beklager men jeg tviler på at jeg kommer til å benytte siden deres sånn som den er nå.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Hva er egentlig meningen med siden? Skal det være ett sted med oppslagslister på chat og IM-klienter/tjenester, og sosiale nettverkssamfunn? I så fall tviler jeg på at siden kommer til å bli så veldig attraktiv. Tror de fleste som er interessert i sånt entent har peiling på hvilke sider som tilbyr det eller leter på andre steder.

Angående siden syns jeg ikke akkurat den var serlig proft laget.

EDIT: Fant i Chatetjenesten deres. Syns den var litt vanskelig å finne. Dessuten veldig rotete design på chaten.

Så beklager men jeg tviler på at jeg kommer til å benytte siden deres sånn som den er nå.

7745075[/snapback]

Stemmer. Tanken er å samle ALLE de store chattesidene i landet. Være en startportal for alle som har lyst å orientere seg på chattefronten i Norge.

Tar til meg det ang. design, var bare noe jeg gjorde på to dager her så kommer nok til å sprite opp betraktelig fremover :)

Edit? Mente du med det der?

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar

Alt var seriøst ment ja. ;)

Men vis du har tenkt til å forbedre det en del er det vel ikke noe å si på det.

Regner med at du skal bruke noe litt bedre design greier enn det template. Du bør i hvert fall. Veldig dårlig html + at det ikke er så veldig pent.

Grunnen til at jeg ikke så "Chateboksen" var fordi jeg ser øverst til venstre først og boken står ikke så veldig ut. Syns du burde legge til en litt sterkere farge på bakgrunnen på boksen sånn at den blir litt mer synlig.

Lenke til kommentar

Hvis du nå bare kan fjerne dette:

<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p> </p>

på slutten av htmlfila så det ikke spretter opp en teit unødvendig scrollbar på førstesida så har du jo kommet enda litt mer på vei.

EDIT: Jeg ser den sekvensen der er på alle sidene... Kanskje på tide å revurdere bruk av hjemmesideverktøy?

EDIT2: Også skal du ha ros for ikke å lenke til sidene via "referrer"-lenker :)

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar
Kei

Har dere sjekka innom i det siste?

Fikla en god del med designet nå, men dette er seff bare første designstadiet.

Jeg liker når designet er ENKELT og det er brukervennlig for så mange som mulig.

7778923[/snapback]

Takker for innspillene!

Grunnen til at jeg har lagt ned så mange avsnittstegn på slutten der er for å få nøyaktig anker-referering.

Om folk f.eks. klikker på Google Talk på Image-mappen til høyre på fremsiden så synes jeg det er greit at sidene automatisk scroller helt nøyaktig på punktet. At det ikke bare blir sånn RELATIV /sånn ca nøyaktig plassering.

Ref. linken: http://www.chatplanet.no/Chatteklienter.html#Google

Skal få den til å skalere perfekt i 1024. Beklager dette.

Ellers tips til hvordan vi kan booste denne opp? Er designet rett og slett for KJEDELIG eller har det potensiale til å funke bra...?

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg har lagt ned så mange avsnittstegn på slutten der er for å få nøyaktig anker-referering.

Om folk f.eks. klikker på Google Talk på Image-mappen til høyre på fremsiden så synes jeg det er greit at sidene automatisk scroller helt nøyaktig på punktet. At det ikke bare blir sånn RELATIV /sånn ca nøyaktig plassering.

Ref. linken: http://www.chatplanet.no/Chatteklienter.html#Google

7783337[/snapback]

Det var forsåvidt ikke så dumt tenkt, det der med å få #-lenker til å komme på rett plass. Men det forutsetter at du kjenner til brukerens oppløsning. Husk at besøkende kan ha både mye høyere og lavere oppløsning en hva du finner behagelig. Så slik sett vil slik triksing ikke virke 100%. Også er det en del her inne (megselv inkludert) som ikke liker at det dukker opp scroll-bar når det eneste man kan scrolle seg ned til er tomt/blankt innhold. Men du får bestemme selv hva du går for.

Bredden mer normal nå ??http://www.chatplanet.no/

7783421[/snapback]

På min maskin er bredden helt fin. Men det er fordi jeg surfer i maksimert vindu. Hvordan ser siden ut for de som har 1024x768 i oppløsning? Du bør nemlig unngå horisontal scrolling! Ingen personer liker å måtte scrolle seg bortover!

Ellers har jeg ikke så mye å utsette på siden.. Jeg teller 9 google-reklamer fordelt på to ulike steder på nettsiden, men personlig har jeg ikke noen store problemer med det

Lenke til kommentar

Hmm, takk takk.

Gjelder dette FREMDELES?

Jeg har fikla kontinuerlig på siden nå i kveld...

Er som sagt bare FØRSTE utkast dette ;) Regner med jeg skal få en designer til å fiffe opp hele shitten rimelig snart.

Ankerene finner du blant annet rett under søkeboksen til høyre der. Der ser du at Google Talk, MSN, Yahoo og Skype linker direkte til chatteklient-siden.

Videre er jo også bare tenken å HANDPLUKKE og skaffe oversikt over ALT hva som finnes av alle mulige sånne sider her på berget.

Gjerne komme med linker osv om dere har noe som vi har glemt å ta med.

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...