Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prosjekt Venus: Hjelp meg til en makeover

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest JentefraAkershus

Hei :)

Ja, jeg skal være den første til å innrømme at inspirasjonen til denne tråden var først og fremst den laget av min mannlige motpart i "Prosjekt Casanova: Hjelp meg til en total makeover"..

Jeg er en jente på 16 år som skulle ønske jeg ble litt flinkere med gutter. Jeg er ikke den peneste jenta på skolen, det vet jeg, men jeg håper at med deres råd og hjelp så kan jeg til en viss grad få en makeover, en forandring;-)

Slik er jeg:

-Smart og utadvendt

-Elsker å trene

-Allmenn fag (hvis det skulle være til hjelp for noen;O)

-Ironisk humor

Utseende:

-Brunette, med bølgete hår

-Brune øyne

-1,66 høy

-Slank og "liten" i bygning

Hva jeg ønsker:

-Mer variasjon i klesstilen, orginalitet

-Tips og råd om makeup

-Å få mer..ehm "draget"

Jeg vil også vite:

-Hvordan tiltrekker jeg gutter uten å se ut som en jåledukke?

-Hva ser gutter etter, hva liker dere/liker ikke? (seriøse svar, please)

-Hvordan bør jeg ikke oppføre meg foran gutter?

Jeg vet at det viktigste er å være seg selv. Og jeg har ikke tenkt til å forandre personligheten min, snarere tvert imot! Jeg ønsker bare en litten oppgradering av mit t jeg, og håper dere kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil også vite:

-Hvordan tiltrekker jeg gutter uten å se ut som en jåledukke?

-Hva ser gutter etter, hva liker dere/liker ikke? (seriøse svar, please)

-Hvordan bør jeg ikke oppføre meg foran gutter?

7744610[/snapback]

Kan bare svare for meg selv, men jåledukker er det verste av alt, så det at du har skjønt at du ikke vil være det er en meget bra start.

Igjen kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg liker smarte og utadvente jenter med brunt bølgete hår, brune øyne, med ironisk humor og som liker å trene...og nei; jeg kødder ikke.

Du bør ikke oppføre deg som en jåledukke foran gutter, da vil du i så fall ende opp med gutter du ikke har lyst på. Bare tenk: Ikke fjortis!

Resten blir vanskelig å svare på da jeg ikke ser noe negativt i det du har skrevet om deg selv. Klesstilen kan jeg nok ikke hjelpe med heller da alle har forskjellige meninger, så hva hjelper vel min mening?

For å få draget bør du være mer frempå, ta initiativet og vise at du vet hva du vil...hverftall hvis det er meg du vil ha draget på.

edit; du trenger forresten en sånn.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Normalt har jeg ikke inntrykk av at jenter sliter nevneverdig med "draget", men hva slags gutter er du ute etter?

Alle gutter verdsetter forskjellige ting, men jeg vil påstå det finnes enkelte stereotyper derute som kan være treffende på folk.

Har dog et konkret punkt å nevne på siste spørsmålet:

- Ikke fisk etter kompimenter!

Dette gir inntrykk av at man enten har svært dårlig selvfølelse eller elsker å høre at man selv er såå deilig som man tror.

Lenke til kommentar
1. Hvordan tiltrekker jeg gutter uten å se ut som en jåledukke?

2. Hva ser gutter etter, hva liker dere/liker ikke? (seriøse svar, please)

3. Hvordan bør jeg ikke oppføre meg foran gutter?

7744610[/snapback]

1. Ved å ikke klå på alt og alle, da blir du ikke noe interessant som person.

2. Kunne listet opp en hel haug, men hvert og et kvinnfolk er forskjellige. Tror de fleste gutter går for utseende, men de påstår følgende: "Utseende har ingenting og si." Ville sett en gutt gå bort å sjekke opp den største og styggeste sugga han finner, for så og se an personligheten hennes.

3. Jeg hater jenter som klår. Oppfør deg normalt. Jeg blir lett ergelig når jeg ser jenter som 'tror de er noe'.

Endret av Leptox
Lenke til kommentar
Gjest JenteFraAkershus -Trådstarter

Problemet mitt er at gutter for det meste ender opp som venner for meg..Jeg føler ikke at jeg får samme type oppmerksomhet som noen av de andre jentene jeg kjenner..Jeg er ikke spesielt mye guttejente, men det blir til at jeg bare blir "en av dem"...Jeg vil bli en av de gutta ser på og får lyst til å skjekke opp! Hehe;-P

Lenke til kommentar

Da må du nok spille hard to get og jåledukke, eller eventuelt vente til guttene blir litt eldre og åpner øynene.

Min erfaring er et gutter i den alderen ofte vil ha slike som deg, men innad i venneflokken er det "tøft" å ha en fin jåledukke til kjæreste, og derfor velger de kjæreste ut ifra hva vennene mener, og ikke hva de selv vil, selv om det ikke er det vennene heller vil, ...eller noe sånt, ble litt for innviklet for det lille hodet mitt nå (nei, ikke det lille hodet). Gruer meg jævlig til en operasjon i morgen, faen så sulten har ikke spist på lenge...lykke til.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Vær deg selv og ta initiativ. Du virker som en vanlig person, så du skal ikke trenge å endre deg for å lykkes på kjærlighetsfronten. Ironisk humor og intelligens er noe av det mest sjarmerende som finnes.

Lenke til kommentar

Du virker som ei jente som ikke trenger noen makeover for å bli likt av noen som meg, men det er kanskje ikke akkurat folk som meg du sikter etter.

Jeg ville anbefalt deg å droppe makeoveren, iallefall i høyere grad enn å kanskje prøve litt nye ting i kles- eller hårveien. Dette gjorde jeg selv, og fant meg veldig fornøyd med en litt "lettere" stil enn jeg hadde. Kanskje du kan finne din stil ved litt eksprimentering?

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Kroppsspråk er viktig, veldig viktig.

Et par ting en del jenter gjør feil/dårlig:

1. Viser usikkerhet gjennom dårlig øyekontakt.

2. Slaskete gange og kroppsholdning.

- Viktig å ikke stirre sjenert i bakken, se heller over enn under folk.

- Måten du går på er veeeeldig viktig - se på dansere. Det skal være RK (Rompekrefter) som driver deg framover. Du skal kjenne at du bruker de store musklene når du går. Du vil kjenne følelsen oppover ryggen. Det er sikker noen som kan forklare den bedre enn meg.

3. Hårfrisyre er viktig. Her gjelder det i grunn å skille seg litt ut, men på en positiv måte. Følg med på hårmoter, finn noe som har klasse, som er enkelt og som passer deg.

4. Måten du snakker på. Her er det bare å trekke inspirasjon fra alt du ser og hører. Dynamikk er et stikkord, og unngå fnisestemme, mannestemme og snakke for raskt.

5. Snakk til menn som venner, ikke "vær på jakt", ikke virk needy, vær selvstendig. Vær konfortabel rundt menn uten å vise noe som helst interesse, og når du viser interesse, kalibrer... ikke kjør på, la han jobbe for det, men gi han subtible hit om at det kan være noe. Mange menn gir raskt opp, men du har egentlig ikke lyst på disse mennene, så hopp over punk 5. :)

6. Kle deg med stil. Jenter er generelt gode her, men ikke selg kroppen din, så fremt du ikke bare har lyst på et ligg.

Jeg kunne ha komt med en del tips, men jeg har prøve i morgen så jeg får plukke opp boken min snart.

Jo, en siste ting. Sunn/ren hud er alfa omega. Pass også på at leppene dine ikke tørker inn. Mitt synspunkt er at jenter med klasse bruker sminke på en måte så vi ikke legger merke til det. (Naturlig look).

En ting til. Når menn gir deg komplimenter, si takk, ikke noe annet.

Hvis det lyser livsglede av deg, så kommer du langt.

Viktigest av alt, vær sikker på deg selv - se linjen over. Se på de positive tingene, de negativitet tjener man aldri på.

Lenke til kommentar

Mange gode råd fra våre forum venner her!

Kan liste opp en del ting som jeg ihvertfall syns gjør en jente attraktiv:

Ikke fjortis

kan det med sminke (helt brunt ansikt, men kritt-hvit hals er et stort -)

Ikke spill skikkelig kostbar, men heller ikke flørt med alle du ser.

Smil når du snakker med gutter. Le når du snakker med gutter, hvis de sier noe morsomt. Men ikke påtvunget.

Snakk om ting du føler deg komfortable med, eller ting du interreserer deg for.

En jente som tør å begynne en samtale, og spør hva jeg liker og vise at hun lytter, er uvurderlig. Ingenting slår det.

Når det gjelder klesstil, er det nok vanskeligere. Begynn å gå i noe du selv føler deg komfortabel i. Du sier du trener? Kanskje du noen spesielle steder på kroppen du liker? kanskje gå i klær som viser litt disse områdene, sett at det ikke virker fjortis eller noe slikt.

La oss ta et eksempel fra min egen side: jeg syns selv jeg har fine armer. Muskuløse, og jeg har en solbrun hud. Så jeg velger å gå mye i t-skjorter. Helst mørke farger.

Det er det jeg føler meg mest komfortabel i, så det går jeg mest i. Siden jeg selv føler det, er jeg mer utadvendt i det.

Så det går mest i å bruke det du selv føler deg komfortabel i.

Når det gjelder håret, sliter jeg med samme problem. Har ikke peiling hvordan jeg skal ha det. Gå inn til en frisør salong og bare si at du har ikke peiling på hvordan du skal ha det. Så sier sikkert frisøren at hun (mest sannsynlig) skal fikse det. Spør om tips til frisyrer og slikt.

Når noen gir deg et kompliment, si bare takk. Smil litt når du sier det. Dersom noen kommer med slibrige kommentarer, se dumt på dem, og tenk for deg selv "Herregud så teit!" Det viser at du ikke legger deg flat for alle som liker formen på kroppen din, og det viser en verdighet fra din side. Da vil gutter som er skikkelig interresert i deg, i personligheten din, se at det ikke virker, og de vil gjøre andre ting, forhåpentligvis romantiske for å vinne ditt hjerte.

Det er ikke lett alltid. Gå på shopping med en vennine som du selv syns har god smak. Kanskje dere klarer å finne ut noe da?

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
DU virker jo som drømmejenta.. :p men da er spørsmålet, er jeg drømmegutten? nei.

7747992[/snapback]

Hva har det med saken å gjøre ?

Svar på jenta sitt spørsmål, eller ikke svar i heltatt.

Ikke vær 14izz så ordner det seg for deg, det gjør det for alle ! :)

Spesielt så lenge du har utseende med deg, noe du gir uttrykk for ;)

Lenke til kommentar

Dette blir vel kanskje veldig individuelt da det er tydelig at folk her blir tiltrukket av forskjellige ting.

Jeg for min del liker jenter som er veldig happy, smiler osv. Jeg bryr meg ikke så mye om utseende bare de er over en viss terskel, som jeg har oppdaget er ganske lav, For med en gang jeg begynner å like dem, blir de plutselig mye penere.

Det du kan gjøre er å få mye øyekontakt med personen du prøver deg på, når jeg sier øyenkontakt, mener jeg at du ser han i øynene, smiler og holder litt også ser bort. Det er en skikkelig killer, vertfal i min verden.

Snakke me "din utkårede", ta initiativ, se på med et mykt, men fortsatt kraftig blikk. Flørt litt/mye alt etter forholdene. Hvis han kommer bort vær selvsikker, smil og reager som om du virkelig er glad for at han kom(dette kan du jo gjenerelt sett gjøre med alle da de fleste vil synes dette er veldig kjekt.)

Det jeg ofte opplever er at jeg blir ikke forelsket, men kanskje betatt av mange jenter, men da de ikke viser noen form for interesse for meg, så gidder jeg ikke å prøve meg på dem, men finner noen andre.

Nå skal det sies at det skal lite til før jeg blir "betatt".. Vet ikke hvordan det er med dere andre gutter...?

Lenke til kommentar

Kan jo nemne at jeg liker jenter spiller litt overlegne/hard to get, kler seg passende men ikke overpynter seg kvar dag, holder håret pent, selvsikkre jenter, humor ofc.

Utseende spillers så klart en rolle, men er ikke en avgjørende faktor. Vil si sirka 50/50 når jeg møter ei jente.

Kankje ikke noen råd, men ser jo hva en relativt "normal" kar liker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...