Gå til innhold

Sapphire Pure Element Xpress ?

wen

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte dette kortet til dataen: Sapphire Pure Element Xpress 1150,m-ATX, S-AM2,ATI RS485+SB600,PCI-Ex16.

til dette kjøpte jeg skjermkortet: XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 XXX, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 590/1600Mhz

saken er at jeg ikke får skjermkoret til og virke, når jeg slår på pcen starter vifta i skjermkortet men kommer ikke noe bilde [blackscreeen]. men skjermkortet på hovedkortet funker helt fint, er det noen som vet hva problemet kan være ? her er linker til kortene: hovedkort

skjermkort

på komplett står det at alle delene støtter hverandre, hva kan feilen være? håper på positiv respons =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

På hovedkort med integrert skjermkort kan man ikke alltid bruke begge skjermkort på samme tid.

Du må derfor velge om man skal bruke det integrerte eller et som er plugget inn.

Ofte er det et par instillinger i BIOS som kan styre dette.

Det er f.eks. kanskje et valg for å Enable eller Disable onboard skjermkort (VGA)

Og mulig et valg for hvilket skjermkort som skal startes først, kan velge mellom PCI, PCI-Express eller innebygget f.eks.

Så hvis du er litt kjent med BIOS instillinger bla deg gjennom de, eller kikk litt om det står noe i manualen til hovedkortet.

Gi gjerne en tilbakemelding hvis du finner ut av det, og lykke til!

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...