Gå til innhold

Hvordan få anlegget til å funke på tven?

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt et Pioneer HTP-GS1 Surround anlegg for XBOX-360.

Dette her

Har koblet det til tven (37" lcd) og den virker strålende på xbox360 :D

Et stort problem er at jeg ikke får koblet den opp slik at det blir lyd fra tven via anlegget. Fikk beskjed om at det skal funke fint å bruke det på tven også, og jeg fikk med en audio-kabel (rød/hvit - rød/hvit). Kan noen vær så snill å prøve å hjelpe meg? En del kamerater skal se lost-premieren i kveld, så hadde vært supert om noen gadd å hjelpe :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Har du en parabolmottaker? Stikk en kabel inn i de hvite og røde hullene på den, og andre enden i noen ledige hull på forsterkeren (anlegget).

Hvis ikke må du bruke en sånn. Stikk ene enden i hodetelefonutgangen på fjersynet, andre i anlegget.

QEDQNXJ2PIN1,5_1_m.jpg

Lenke til kommentar
Høres greit ut :) Men da får jeg da altså surroundlyd/stereolyd på alle høytalerne når jeg ser på vanlig tv ?

Eller hva tror dere om en scart med sånn bryter på ? Noen forskjell ?

7746849[/snapback]

Med en slik kabel får du kun stereolyd, ikke surround. For å få surroundlyd må du for det første ha en digital utgang (coax eller optisk) fra tv'n/tuneren din, en digital kabel fra tv/tuner til anlegget og en digital inngang på anlegget. (Og så må tv sending selvsagt være i surround :p)

den røde og hvite kabelen overfører kun et analogt signal, altså 2 kanals stereolyd. rød er høyre og hvit er venstre kanal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...