VegardSK Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Har akkurat kjøpt et Pioneer HTP-GS1 Surround anlegg for XBOX-360. Dette her Har koblet det til tven (37" lcd) og den virker strålende på xbox360 Et stort problem er at jeg ikke får koblet den opp slik at det blir lyd fra tven via anlegget. Fikk beskjed om at det skal funke fint å bruke det på tven også, og jeg fikk med en audio-kabel (rød/hvit - rød/hvit). Kan noen vær så snill å prøve å hjelpe meg? En del kamerater skal se lost-premieren i kveld, så hadde vært supert om noen gadd å hjelpe Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Plis Bare kom med noen tips eller noe a hvem som helst ? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Har du en parabolmottaker? Stikk en kabel inn i de hvite og røde hullene på den, og andre enden i noen ledige hull på forsterkeren (anlegget). Hvis ikke må du bruke en sånn. Stikk ene enden i hodetelefonutgangen på fjersynet, andre i anlegget. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Tusen takk for svar Vet du navn/pris på slike typer kabler ? Har lett litt rundt på nettet og ser ut som om jeg kanskje kan kjøpe en scart med on/of bryter. Om den tar lyd inn eller ut... Fordi tror ikke jeg har stereoutgang på tven ? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Kabelen i bildet over kalles en minijack-til-RCA-kabel, eller minijack-til-phono. Disse får du for 60,- (5m) hos komplett.no, eller til 198,- (10m) hos Hi-Fi Klubben dersom du vil ha litt mer eksotisk kabler. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Høres greit ut Men da får jeg da altså surroundlyd/stereolyd på alle høytalerne når jeg ser på vanlig tv ? Eller hva tror dere om en scart med sånn bryter på ? Noen forskjell ? Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Høres greit ut Men da får jeg da altså surroundlyd/stereolyd på alle høytalerne når jeg ser på vanlig tv ?Eller hva tror dere om en scart med sånn bryter på ? Noen forskjell ? 7746849[/snapback] Med en slik kabel får du kun stereolyd, ikke surround. For å få surroundlyd må du for det første ha en digital utgang (coax eller optisk) fra tv'n/tuneren din, en digital kabel fra tv/tuner til anlegget og en digital inngang på anlegget. (Og så må tv sending selvsagt være i surround ) den røde og hvite kabelen overfører kun et analogt signal, altså 2 kanals stereolyd. rød er høyre og hvit er venstre kanal. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Har fikset det nå Spaceworld spanderte en scart kontakt med bryter på, og da funket det! Så nå har jeg i alle fall stereolyd på alle høytalerne + til spaceworld og 360-surroundeanlegget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå