Gå til innhold

Zelda Twilight Princess diskusjonstråd (Spoilers)

Anbefalte innlegg

ADVARSEL! DENNE TRÅDEN KOMMER TIL Å OMHANDLE BEGIVENHETER OG HENDELSER MED MER I SPILLET THE LEGEND OF ZELDA TWILIGHT PRINCESS I KLARTEKST UTEN BRUK AV SPOILERTAGS! HVIS DU IKKE HAR GJORT DEG FERDIG MED SPILLET HAR DU INGEN TING Å GJØRE HER! KOM DEG UT! :mad:

Så var dere advart. :cool:

Vel, jeg har nettopp gjort meg ferdig med Zelda:TP til Wii, et fabelaktig spill som tok pusten fra meg flere steder. Spesielt godt likte jeg den siste delen av spillet der du møter alle de morsomme karakterene som Yeto og Yeta, Zant og Ganon. Høydepunktet var jo selvfølgelig kampen mot styggingen sjøl på slutten da du fikk utkjempe en kraftig sverdduell med din likemann. Ellers var fisking, cave of ordeals og den snowboardingen kul.

MEN! Nå som jeg har vært usosial i omtrent en uke syntes jeg det er på tide å samle trådene. Vi har alle vært igjennom en fantastisk opplevelse, men som det er sagt før andre steder så står man igjen med flere spørsmål enn svar. Dette er tilfelle med meg, og er også tilfelle med de fleste av dere som er så heldige å ha vært en del av Hyrule og dets omgivelser. Så her sitter jeg, med en ferdig save, en nettopp påbegynt save og grubler... Hvorfor blir Link en ulv? Hvorfor er hero's shade en ulv? Hvordan møttes Zelda og Midna? Osv... Ikke spørsmål om hvor i tiden spillet ligger som man kan diskutere i evigheter uten å nærme seg hverandre en nanometer, hvor bra spillet kunne vært med HD grafikk eller hvordan de heller skulle brukt wiimoten.

Som et eksempel kan man nevne den scenen etter Lakebed Temple der Link og Midna møter Zant i grotten med slangeånden. Han slår slangen ned i vannet igjen og twilight oppstår. Så sier han, etter å ha gjort Link til en ulv, at han vil sende dem tilbake til den lyse verden. Da kommer slangen opp og Midna skriker. Er det Zant som trekker opp slangen, eller er det slangen som prøver å redde dem, eller er det slangen som, fordi Midna er Twili og prøver å få tak i fused shadows, skader Midna med vilje, eller er det slangen som skader Midna med vilje fordi de må til Zelda?

Diskuter, men hold tråden ren for OMG it pwns! og lttp i b4 0ot. Og som jeg sa på førsten, dette er bare for de som er ferdige med spillet. Ikke kom med spørsmål angående bosser eller templer som dere sitter fast i. Søk på forumet og dere vil finne tråder der som omhandler dette.

Fluesopp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor blir Link en ulv?

Om du husker historien om Twili var det spåd at deres helt og redder skulle komme i form av "a divine beast", dvs beast blir somregel sett som en Ulv, derfor tok Link form som Ulv når han entret Twilight, som "the hero chosen by the godess" tok han den formen istede for å bli til en spirit som normalt skulle skje.

Hvordan møttes Zelda og Midna?

Midna møtte vel Zelda etter hun fant Link, og fortalte da Zelda hva hun hadde funnet, men ikke omstendighetene rundt det.

Som et eksempel kan man nevne den scenen etter Lakebed Temple der Link og Midna møter Zant i grotten med slangeånden. Han slår slangen ned i vannet igjen og twilight oppstår. Så sier han, etter å ha gjort Link til en ulv, at han vil sende dem tilbake til den lyse verden. Da kommer slangen opp og Midna skriker. Er det Zant som trekker opp slangen, eller er det slangen som prøver å redde dem, eller er det slangen som, fordi Midna er Twili og prøver å få tak i fused shadows, skader Midna med vilje, eller er det slangen som skader Midna med vilje fordi de må til Zelda?

Zants magi er Ganons magi, så det vil si han er meget sterk magisk sett. Og siden Ganondorf har "Triforce of power" har han og en del av essensen til gudene i seg, noe som gjør han i stand til å kontrollere de som er oppnevnt av gudene som f.eks light spirits. Zant løfte Twilight fra rommet, noe som gjør at spiriten kommer opp. Spiriten er vel ute etter Zant, men Zant setter Midna mellom seg. Tror Spiriten var klar over at den hadde gjort noe mot feil person, og derfor teleporta begge ut av grotten vekk fra Zant, for å redde begge. Noen ganger må man bare ofre noen for å redde resten, som f.eks Zelda ofrer seg for at Midna skal overleve. Midna er essentsiell siden hun er den eneste som kan bruke kreftene til Fused Shadows uten å selv bli oppslukt av dem.

Mye man lærer om man bare følger med gjennom spillet, har spillet gjennom 3 ganger nå så har fått med meg veldig mye smånips her og der ;)

Lenke til kommentar
Midna møtte vel Zelda etter hun fant Link, og fortalte da Zelda hva hun hadde funnet, men ikke omstendighetene rundt det.

Men Zelda tiltaler Midna med navn, og Midna sier: "You remembered my name".

Altså har de møttest før. Men det må ha vært etter at twilight kom, fordi hun sier senere, når hun ofrer seg selv, at hun skjønner hvem hun er, altså twilight princess. Dermed så har hun bare møtt Midna i impeform, noe hun ble når Zant tok makten. Men når skjedde det da? Og hun må ha vært der lenge også, for Zelda sier at mange Shadow Beasts leter etter Midna i det siste. Ordformen tilsier det.

Foresten, er det triforcekraften hun gir Midna? Vi ser aldri at det kommer en triforce på hånden, eller at det blir nevnt, men etter at Zelda blir borte ser Midna på hånden på samme måte Zelda gjør i TWW...

At Link ble ulv er jo egentlig greit, men hvorfor er den hero's shade også ulv? Og hvem er det? En tøffelhelt, Link fra OoT eller faren til Link?

Lenke til kommentar
Men Zelda tiltaler Midna med navn, og Midna sier: "You remembered my name".

Altså har de møttest før. Men det må ha vært etter at twilight kom, fordi hun sier senere, når hun ofrer seg selv, at hun skjønner hvem hun er, altså twilight princess. Dermed så har hun bare møtt Midna i impeform, noe hun ble når Zant tok makten. Men når skjedde det da? Og hun må ha vært der lenge også, for Zelda sier at mange Shadow Beasts leter etter Midna i det siste. Ordformen tilsier det.

Feil formulerte meg kanskje litt.

Jeg tror Midna møtte Zelda etter at hun fant Link. Så mens Link var i fengslet, var Midna oppe og snakket med Zelda, for hun viste jo hvor hun var, ikke sant? Så fortalte hun Zelda hva hun hadde sett, og Zelda skjønte straks hvem det var.

Det er først når Midna sier at Zelda må fortelle Link om Twilight Mirror at Zelda sier hun skjønner hvem og hva Midna egentlig er. Det støtter opp under min teori at Midna møter Zelda etter at hun har sett hva som skjedde med Link, med tanke på legenden som går om "The hero".

Zant leter ette Midna, for bare "The true ruler of Twili" kan kontrollere Fused Shadows, samt ødelegge Mirror of Twilight. Det er Midna, og Zant vil ha henne på sin side, eller ha henne eliminert, noe han forsøker ved å utsette henne for rent lys. Der mislyktes han.

Foresten, er det triforcekraften hun gir Midna? Vi ser aldri at det kommer en triforce på hånden, eller at det blir nevnt, men etter at Zelda blir borte ser Midna på hånden på samme måte Zelda gjør i TWW...

Er vel livskraften Zelda gir til Midna, triforen velger sine utvalgte, så den forblir hos Zelda selv når hun er uten liv i seg, men hun er fremdeles ikke død så the power of the gods forlater henne ikke helt. Midna ser vel på hendene for hun kan ikke tro at hun lever, selv om hun ikke vil det selv. Hun ville bare redde Link, men Zelda skjønte når hun snakket om Twilight Mirror at dette er The Twilight Princess, og er dermed essentsiell for å redde begge verdene fra Ganondorf.

At Link ble ulv er jo egentlig greit, men hvorfor er den hero's shade også ulv? Og hvem er det? En tøffelhelt, Link fra OoT eller faren til Link?

"The hero takes form as a divine beast" sies det, dvs at helten, uansett hvem, tar formen som ulv. Han har selv sagt at han er en tidligere helt av Hyrule, noe man kan tro er en av Hyrules helter, men jeg tror ikke at det er hero of Time, men heller en som f.eks Gustaf i MinishCap, hero of Man, ikke Hero of Time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...