Gå til innhold

ATI 9500PRO slår nV Ti4600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke nok med at ATI 9500 pro slår nVidia sine kort, men i tillegg har nvidia optimalisert driverne sine for nettopp benchmark-progs. Det betyr at nVidia får kunstig høye tall i benchmarks. ATI har ikke engang enablet SSE2 støtten til deres kort by default. Glimrende av nVidia

Lenke til kommentar

Quote:


kgeel skrev (2002-11-28 08:14):

Ikke nok med at ATI 9500 pro slår nVidia sine kort, men i tillegg har nvidia optimalisert driverne sine for nettopp benchmark-progs. Det betyr at nVidia får kunstig høye tall i benchmarks. ATI har ikke engang enablet SSE2 støtten til deres kort by default. Glimrende av nVidia


Hvor har du det i fra?

MEGET tvilende påstander.

Lenke til kommentar

Om du har fulgt med litt på de forskjellige hardware sidene som har testet de forskjellige kortene ville du ha fått dette med deg. nVidia's 40.xx drivere er optimalisert for forskjellige benchmarks. Dette er et svar fra nVidia mot den overlegen ytelsen til de nyeste radeon kortene fra ATI. Da ATI prøvde seg med et lignende stunt når de slapp Radeon 8500 kortene sine ble det skikkelig ramaskrik av det. GF eierne mente at ATI juksa med den reelle ytelsen til Radeon kortene. Selv mener jeg at ATI bare "låner" tronen når det gjelder 3D ytelse. GF FX vil nok være overlegen når den tid kommer, men neste generasjon kort fra ATI vil nok være bedre igjen. Sånn er det bare og konkurransen er veldig sunn for oss sluttbrukere. Og det er vel det som til syvende og sist teller, eller?

Lenke til kommentar

vell, tross i all gleden rundt dette oppstyret, KREMT, dette er GAMMALT nytt, eg har i alle fall visst lenge at 9500PRO skulle bli bedre enn ti4600

men kem pokker bryr seg om de??

 

ti4600 er ikkje et kort man ser opp til akkurat, det sliter i spel med 4xAA og 8xAF, som hitman2 og kommende spel som doom3, så da er de vel ikkje kongen på haugen lenger, eller hur??

 

skal man ha et nv25 i dag, kjøpe en for **** meg ikkje ti4600,

doke ati-fans er sikkert litt ferske på nvidia-området, men dere burde ha fått med dere at de er et kort som heiter PointOfView GeForce4 Ti4200XP som man klokker langt forbi ti4600-hastigheter og man betaler langt under 2000kr

 

så de SÅ!

Lenke til kommentar

KA I HELLVETE feiler de folk som har svart her+?!

 

når et kort har slått et anna, står de ikkje i konklusjonen at det har potensiale til å KJEMPE med et ti4600...

 

dessuten har eg sett gjennom alle resultata og det er 50/50 på kor mange dei har vunne kvar omtrent..

 

det er jo totalt idiotisk å sitte å mase om at ti4600 er DÅRLIGERE og ikkje like bra, som faktisk er sannheten..

ARG, blir forbanna på idioter

Lenke til kommentar

Quote:


brukernamn skrev (2002-11-28 22:20):

KA I HELLVETE feiler de folk som har svart her+?!

det er jo totalt idiotisk å sitte å mase om at ti4600 er DÅRLIGERE og ikkje like bra, som faktisk er sannheten..

ARG, blir forbanna på idioter


Enig.

Sykt hvordan folk forandre mening etter reviews og for så å trekke konklusjoner..

Lenke til kommentar

Med en gang man skrur på AA/AF så har nå ATI hele 3 kort I SALG(!) (9500pro/9700/9700pro) som gruser de beste kortene Nvidia har på markedet.

 

Når 9500pro i tillegg visstnok kommer til å prises som en konkurrent til Ti4200 kommer ATI til å sope inn penger fra de som skal ha et kort de nærmeste par månedene. I USA er 9500pro på markedet om få dager og de får altså med seg julesalget i tillegg.

 

9500pro har jo hatt en betydelig ytelsesforbedring (bedre drivere) fra testkortene de sendte ut tidligere til den endelige versjon som nå slippes. Dette er vel faktisk en av de få gangene kortet som kommer på markedet faktisk gjør det bedre i ytelse enn previewene/forhåndsskrytet skulle tilsi!

 

Regner med at ATI har en driveroptimalisering for 9700-serien på lur også som de holder litt igjen for å ha litt å gå på når Nvidia etterhvert slipper mer info om det nye kortet sitt. (Med tanke på at 9500pro faktisk matchet og gikk litt forbi 9700pro i et par av testene...)

 

Ikke for å være altfor fanboy, men jeg vil si at de som kjøper et GF4-kort NÅ gjør en særdeles dårlig deal...

 

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-11-29 02:16 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 22:11, skrev brukernamn:

vell, tross i all gleden rundt dette oppstyret, KREMT, dette er GAMMALT nytt, eg har i alle fall visst lenge at 9500PRO skulle bli bedre enn ti4600

men kem pokker bryr seg om de??


ti4600 er ikkje et kort man ser opp til akkurat, det sliter i spel med 4xAA og 8xAF, som hitman2 og kommende spel som doom3, så da er de vel ikkje kongen på haugen lenger, eller hur??


skal man ha et nv25 i dag, kjøpe en for **** meg ikkje ti4600,

doke ati-fans er sikkert litt ferske på nvidia-området, men dere burde ha fått med dere at de er et kort som heiter PointOfView GeForce4 Ti4200XP som man klokker langt forbi ti4600-hastigheter og man betaler langt under 2000kr


så de SÅ!



 

Jesus...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 08:14, skrev kgeel:

Ikke nok med at ATI 9500 pro slår nVidia sine kort, men i tillegg har nvidia optimalisert driverne sine for nettopp benchmark-progs. Det betyr at nVidia får kunstig høye tall i benchmarks. ATI har ikke engang enablet SSE2 støtten til deres kort by default. Glimrende av nVidia


 

Hvis jeg ikke husker feil, så ble ATi oxo tatt for dette for en tid tilbake. So what???

 

Q3, SS 1og2, UT2003 OSV. lyver ikke.

 

Gf4 er fjorårets nytt. 9500 og 9700 serien til Ati er årets. Da kan men heller ikke sammenlikne dem for så å si "nVIDIA: BOOOO-BOOOO u stink!!!"

 

Men at nVidia er forsinket med sitt nyeste produkt kan vel alle skrive under på.

 

Har forresten et gammelt Gf2 kort selv... og når jeg kjøper nytt blir det det kortet jeg får mest ytelse av for rundt 2k, uansett merke. bare så det er sagt :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Buzz76 på 2002-11-29 08:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 01:55, skrev B|Real:

Quote:


brukernamn skrev (2002-11-28 22:20):

KA I HELLVETE feiler de folk som har svart her+?!

det er jo totalt idiotisk å sitte å mase om at ti4600 er DÅRLIGERE og ikkje like bra, som faktisk er sannheten..

ARG, blir forbanna på idioter


Enig.

Sykt hvordan folk forandre mening etter reviews og for så å trekke konklusjoner..

 

 

for å vere erlig må eg sei eg faktisk trudde at ati9500pro skulle vere bedre, og gadd derfor ikkje å lese den testen, men så tenkte eg at eg måtte bare sjå gjennom, og fant ut at de var 50/50, og DÅ måtte eg gå litt høgrøsta ut, skjønner det ser litt domt ut å ha to heilt forskjellige meininger i to meldinger på rad, men de må til viss man skjønner at de har vert noke litt gale :wink:

 

btw. angåande ti4200Xp, de kommer ti4280xp no, og de blir enda bedre, wich means, enda kraftigere, snakk om 2.8ns ram.. de kan bli morro å klokke

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 02:05, skrev Gabriel_X:

Med en gang man skrur på AA/AF så har nå ATI hele 3 kort I SALG(!) (9500pro/9700/9700pro) som gruser de beste kortene Nvidia har på markedet.


 

HIHIHI

 

Gleder mg til en Ti4600 eier kommer å skal måle "krefter" med mg etter at 9700Pro kortet er "i hus"...

Ypper de... sier jeg bare: "sett på max AA/AF, så prøver vi en gang til!.. If you dare!!"

 

Tipper eg får ein gjeng på nakken nå... :grin: kewlt!

Lenke til kommentar

Nå i disse førjulstider setter vi lite pris på sånne negative mennesker som mange av dere er. Ikke en spesielt hyggelig tone over alt som blir skrevet akkurat... Er dessuten mange av dere som kommer med idiotiske utsagn der de er bedrevitere og kritiserer andre! Hold kjeft! Kan ikke alle bare si positive ting til hverandre da og slutte å være bedrevitere! Falske opplysninger, dårlige spekulasjoner og personlige meninger om usaklige temaer klarer vi oss uten.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-30 00:20, skrev spn:

Nå i disse førjulstider setter vi lite pris på sånne negative mennesker som mange av dere er. Ikke en spesielt hyggelig tone over alt som blir skrevet akkurat... Er dessuten mange av dere som kommer med idiotiske utsagn der de er bedrevitere og kritiserer andre! Hold kjeft! Kan ikke alle bare si positive ting til hverandre da og slutte å være bedrevitere! Falske opplysninger, dårlige spekulasjoner og personlige meninger om usaklige temaer klarer vi oss uten.



 

 

bra sagt :smile: det er jul gutta og jenter :grin: snart...

 

[ Denne Melding var redigert av: InZomnia på 2002-11-30 00:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...