Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

golf 2 1,8gl 91 mod

TheKims

Anbefalte innlegg

hei. sliter litt med bakkingen på min golf. problemet er at den til tider bakker veldig ujevnt, turtallet går opp til 1,5 å detter så helt ned av og til så langt at bilen stopper. dette skjer å plutselig under kjøring noe som er litt irriterende hver gang man bytter gir. hva kan dette være?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bakking? Bare når du rygger?

Kan være vann i tanken. Da kan det skje at motoren stopper i oppover eller nedoverbakker. Vann er tyngre enn bensin og legger seg i bunn av tanken. (går ut i fra at det er bensinmotor.)

7743851[/snapback]

bakking = tomgang. ja det er bensin motor. dette skjer bare av og til, derfor skjønner ikke jeg hva det kan være. bakker veldig ujevnt, turtall går opp og ned av og til så langt ned at den stopper. kan det være automatchoken som kødder? har prøvd å kjøre tanken tom for så å fylt full tank + kondens fjerner uten at problemet har blitt løst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Bakking = tomgang?? Den var ny!! :rofl:

Uansett, glem automatchocke, du har injection. Kan være feil på tomgangsregulatoren eller en sensor til "hjernen". Beste start er å stikke innom et VAG-verksted og få lest av ev. feilkoder i motorstyringen.

Lenke til kommentar
Bakking = tomgang?? Den var ny!! :rofl:

Uansett, glem automatchocke, du har injection. Kan være feil på tomgangsregulatoren eller en sensor til "hjernen". Beste start er å stikke innom et VAG-verksted og få lest av ev. feilkoder i motorstyringen.

7753041[/snapback]

hær oppe i nord sir vi at biln bakke når den står å går på tomgang. vag skal sikkert ha en høvding bare får å se på biln. va på naf får å ta eu kontroll de fant ut at endeleddet måtte skiftes samt ujevn bremsing bak, bestilte time hos opel får å få fiksa d. ingenting å fikse sir dem, man må væll innom 2 verksteder får å finne feilen å da blir d fort dyrt :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har selv svært nær familie fra nord, men det som har med bakking å gjøre går bakover......

Vet ikke hvordan det er på VAG, men mitt Opelverksted leser ut feilkoder gratis.

Lenke til kommentar
Har selv svært nær familie fra nord, men det som har med bakking å gjøre går bakover......

Vet ikke hvordan det er på VAG, men mitt Opelverksted leser ut feilkoder gratis.

7756511[/snapback]

Så du har aldri hørt nån som levner bilen å bakke? har ikke hørt noen bruke ordet tomgang her oppe. fikk gratis eu kontroll hos opel så de er jeg veldig fornøyd med. skal høre med vag om pris :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kjenner ikke til hva dere kaller tomgang, men poenget var at det som har med bakke å gjøre, går bakover.

Gratis PPK hos Opel? På en Golf? Kjøpte du bilen der? Dersom du er fornøyd med Opel der, burde du kanskje heller kjøpt en Astra :blink:

Lenke til kommentar
Kjenner ikke til hva dere kaller tomgang, men poenget var at det som har med bakke å gjøre, går bakover.

Gratis PPK hos Opel? På en Golf? Kjøpte du bilen der? Dersom du er fornøyd med Opel der, burde du kanskje heller kjøpt en Astra  :blink:

7758520[/snapback]

fikk det gratis fordi naf hadde slurvet. dem hadde sagt at det er feil på bilen når det ikke var det. det er greit å få reparert bilen på opel men å kjøre en NEI :thumbdown: . er veldig fornøyd med golfen, liten og utrolig fin å kjøre lettstartet er den å, starter selv i minus 30 uten problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...