matta89 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hei Jeg har et problem med min bærbare Dell Inspirion 6400i. Jeg får ikke kommet på nett selvom jeg er tilkoblet. Da jeg skulle logge på messenger, prøvde jeg feilsøking, og da kom det opp en melding om at "Gatewayen er offline". Jeg har prøvd bortimot alt (tror jeg i hvert fall) og kunne trenge litt hjelp med hvorfor jeg har fått disse feilmeldingene og hvorfor nettet ikke virker. På forhånd takk Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 På hvilken måte er du tilkoblet (trådløst / tråd). Hadde først prøvd å 'restarte' modemet/ruteren (ta ut strømmen og sett den i igjen) Kan være winsockfila som er blitt korrupt. Åpne Start->kjør. Skriv: netsh winsock reset Evt. last ned Winsockfix Om dette ikke hjelper kan en systemgjenoppretting til en tidligere dato mulig hjelpe (tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting) Lenke til kommentar
matta89 Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Takk for svar Jeg har trådløs tilkobling, har prøvd å "restarte routern flere ganger, uten hell. Foresten så heter meldingen jeg fikk opp første gang nettet ikke virket: "Arbeid frakoblet". Det sto at det ikke var noen tilgang til internett og jeg hadde 2 alternativer å velge; "arbeide frakoblet" eller "prøve å koble til nett på nytt". Prøve på nytt ga ingen resultater.. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Installere hovedkort drivere? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Er det en trådløs ruter og er denne ruteren koblet til et modem fra internettleverandøren (ISP)? Hvis, så kan du logge inn på din trådløse ruter og sjekke om wan-delen får noen ipadresse fra din ISP Lenke til kommentar
matta89 Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Ok, hvordan instalerer jeg i såfall hovedkort-drivere? Jeg vet ikke om ruteren er koblet til et modem, hvordan kan jeg i så fall finne ut dette? Ingen expert på dette akkurat Tusen takk for hjelp!! Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hva heter den trådløse ruteren din? Det er sikkert noen ledninger bak ruteren. Hvis du ser bort i fra strømledningen, hvor fører den/de andre ledningene henn? Lenke til kommentar
matta89 Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Routeren heter SpeedTouch. Ledningene går henholdsvis til strøm, en annen router det står SMC Networks på, og en liten boks det står SpeedTouch Splitter på Håper det var til hjelp Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hvem leverer bredbånd hos deg? Telenor, Nextgentel etc... Har du vært på nett før du begynte med denne trådløse speedtouchruteren? (Eller er det SMC'n som er trådløs) Forstår jeg deg rett når jeg antar oppsettet ditt er som følger: Veggkontakt--Splitter--Speedtouch--SMC (trådløs) <------- pc'er Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 har du hatt internett før? skal du bruke routern til din til splitter så skal du ikke bruke inputt kontakten på routeren. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hvilken IP, gatewayadresse og dns har din bærbare? Dette sjekker du ved å trykke på symbolet for den trådløse tilkoblingen og velge støtte (support på engelsk XP). Alternativt kan du kjøre CMD fra "kjør" menyen og skrive "ipconfig /all" og legge resultatet ut her. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 gateway, har noko med ruter eller telfon-boks, og desse koblingene.. får eg spørre om du nylig har formatert pc-en, kan ver at du må instalere driverene til Hk... lykke til Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hvis han har en trådløs nettverkskjerm helt nederst i Høyre hjørnet så har han iallefall installert det trådløse nettverkskortet. Hvis han har det så er han på god vei. Prøv å koble en nettverkskabel fra Routeren og direkte til maskina di. Se om den da vil på nett Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå