Gå til innhold

Stygge stygge cpu

Gomez2k

Anbefalte innlegg

ja nå blir eg forbanna..... cpu tempen min ligger på nermere 60-70 grader.. har byttet kjøle-pasta men den vil ikke ned.. fant ut får noen minutter siden at cpu viften kjøres på auto og at den stopper litt hvis den har lyst til det...

jeg har en Intel® Core2 CPU 6600 @ 2.40GHz

og jeg lurer på hva som er årsaken til høy temp, jeg lurer også på om det går an og stille på cpu viften?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja nå blir eg forbanna..... cpu tempen min ligger på nermere 60-70 grader.. har byttet kjøle-pasta men den vil ikke ned.. fant ut får noen minutter siden at cpu viften kjøres på auto og at den stopper litt hvis den har lyst til det...

jeg har en Intel® Core2 CPU 6600 @ 2.40GHz

og jeg lurer på hva som er årsaken til høy temp, jeg lurer også på om det går an og stille på cpu viften?

7743636[/snapback]

60-70 grader høres urimelig høyt ut. Er du sikker på at kjøleren sitter 100% rett på CPU flaten? Hvis den er skjevmontert, gir det dårlig kontakt, og dårlig bortleding av varmen. Du kan vel i utgangspunktet bare kjøre vifta på en annen viftesokkel på HK, så unngår du den latterlige styringa.

Lenke til kommentar

fikk pcen for noen dager siden.. satte den sammen pasta var med.. starter den opp å så får jeg tempen opp 60 grader.. så jeg bytter pasta forde jeg så at det var litt forlite, kunne se hull mellom pastaen.. når jeg tok på ny et fint lag øver så er tempen den samme

Lenke til kommentar
fikk pcen for noen dager siden.. satte den sammen pasta var med.. starter den opp å så får jeg tempen opp 60 grader.. så jeg bytter pasta forde jeg så at det var litt forlite, kunne se hull mellom pastaen.. når jeg tok på ny et fint lag øver så er tempen den samme

7744190[/snapback]

Over den gamle pastaen? Da har du nok for mye kjølepasta (slik at virkningen blir motsatt. Det skal brukes svært lite pasta, en dråpe skal holde.

EDIT: Du bør endre emnet på tråden. "Stygge stygge cpu" er ikke beksrivelse av det du egentlig spør om.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

nei nei jeg fjernet den gamle pastaen.. men det er ikke probleme probleme er jo at tempen er den samme som før jeg byttet pasta...... tempen stiger opp til 70 grader nå.. bare når eg er i windows

og er det noen måter jeg kan stille på ting? kansje cpu viften.. hvordan skrur jeg den opp

Endret av Gomez2k
Lenke til kommentar
jeg har  Gigabyte hovedkort

GA-965p-Ds3 hovedkort

jeg har ikke sjekket noe i bios forde jeg vet ikke hva det skal stå på..

7744457[/snapback]

Gå inn i bios ved oppstarten (som regel "del" knappen), load setup defaults, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

jeg orker ikke lese igjennom alle postene.. MEN! kjenn etter om kjølern faktisk er varm.

om den ikke er det kan det vere 2 årsaker..

1. sensorn din er mongo

2. cpu-kjøler har ikke god kontakt med HS'n

om den er veldig varm. ta deg en tur i biosen å deaktiver q-fan eller hva din hovedkort produsent har kalt det..

Lenke til kommentar

Hei.

Her er et par ting du kan prøve:

1: gå inn i bios, og velg "pc health status". Sett "smart fan control method" til disable, trykk F10 for å lagre og avslutte. Da har du skrudd av viftestyring, nå skal cpu vifta alltid på full speed.

2: les denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=635742 og se om du har samme problem.

Hvilken cpu kjøler bruker du? Hvis du ikke bruker boxed kjøleren eller en av de king-size monstrene som finnes, kan det være den som er problemet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...