Gå til innhold

Kjølepasta på C2D

Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ

Hei!

Søkte litt rundt, men fant ikke svar på akkuratt det jeg lurer på.

Skal man ha kjølepasta på C2D E6400? I manualen står det ikke noe om dette. Skal forresten ikke klokke den.

Også skal jeg bruke vifta som fulgte med.

Mvh Christian

Endret av Slettet-yXKhlxsjUZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle prosessorer trenger å ha kjølepasta mellom IHS og kjøleribbe. Hvis du bruker vifta som følger med, er det allerede lagt på en klatt fra Intel. Hvis du er veldig opptatt av kjøling bytter du ut denne klatten med f.eks. Arctic Silver 5. Hvis du ikke skal klokke og kabinettet er godt nok ventilert, trenger du ikke bytte.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal klokke så går det antagelig helt greit med stock-kjøleren og det som følger med. Hvis du skal få best mulig varmeledningsevne bør du bruke høykvalitets kjølepasta (Arctic Silver 5 er det beste på markedet). En liten dæsj (på størrelse med et middels riskorn) er nok. Smør det tynt utover med f.eks. et gammelt kredittkort, og monter kjøleren. Du vil ha minst mulig kjølepasta på, bare akkurat nok til å jevne ut alle ujevnheter på varmesprederen og kjøleren.

Lenke til kommentar
Hei!

Søkte litt rundt, men fant ikke svar på akkuratt det jeg lurer på.

Skal man ha kjølepasta på C2D E6400? I manualen står det ikke noe om dette. Skal forresten ikke klokke den.

Også skal jeg bruke vifta som fulgte med.

Mvh Christian

7743634[/snapback]

Ja, som nevnt tidligere skal alle CPUer har kjølepasta. Pass på å ikke ta verken for mye eller for lite. (For nybegynnere er det kanskje lettest å lage en bitteliten ert midt på cpuen (ca. dobbelt så liten som en vanlig ert) og presse kjøleren på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...