Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst internett.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du har satt ipadresse manuelt og ikke har riktig gateway eller DNS kan du få slike symptomer.  Klarer du å logge inn på routeren trådløst?  Prøv 193.69.165.21 (vg.no) i nettleseren.

7743287[/snapback]

Både Ip-adresse,gateway og DNS er satt til automatisk.Hvordan logger man inn på routeren trådløst? :hmm:

Lenke til kommentar

Start knappen -> Kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger -> Dobbeltklikk på trådløst nettverkstilkobling -> Støtte -> Og se hva som står der av ipadresse/gateway

Alternativt:

Starknappen -> kjør -> skriv 'cmd' -> trykk OK -> skriv 'ipconfig' og trykk enter i svart vindu -> Se hva som står på ipadresse og gateway på det trådløse der...

Lenke til kommentar
Åpne den gateway adressen pcen har fått tildelt i nettleseren din...

7743665[/snapback]

Men hvor finner jeg gateway adressen til pcen min? :hmm:

7743827[/snapback]

Ok..gjorde som du sa.Fikk nå beskjed om å skrive inn et Brukernavn og et Passord :hmm:

Lenke til kommentar
Hvis du har satt ipadresse manuelt og ikke har riktig gateway eller DNS kan du få slike symptomer.  Klarer du å logge inn på routeren trådløst?  Prøv 193.69.165.21 (vg.no) i nettleseren.

7743287[/snapback]

Både Ip-adresse,gateway og DNS er satt til automatisk.Hvordan logger man inn på routeren trådløst? :hmm:

7743643[/snapback]

Prøvde 193.69.165.21 i nettleseren,men ingenting skjedde. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Tror jeg ville ha prøvd dette (da det er en ruter du har fra TUSSA):

1.Logget inn på linksysruteren og slått av DHCP-serveren (se i manualen for linksys hvor du finner dette)

2. Tatt ut ledningen fra WAN-porten i linksysen og satt den inn i en av LAN-portene.

EDIT: Jeg antar at du har nettforbindelse når du kobler deg rett på TUSSA-ruteren?

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...