b-duvaland Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: og hva får deg til å tro at dette spillet er kun laget for XBox? Iflg. flere gamesites, inkl IGN, er det først og fremst laget for Xbox. Quote: OG vem sin feil er de **** M$ sin feil er det at hallo kommer til xbox før den kommer til pc.Det hadde slåt skikkelig inn vis det hadde kommet til pc da den egentlig skulle komme det var det første netspillet der du kunne styre kjøretøy/fly og som hadde en bra atmosfære men vem var det som kom. Istedet for å sutre sånn, kjøp deg en Xbox med Halo da vel, det blir sikkert uansett billigere enn utgiftene du hadde fått til nytt skjermkort som kan kjøre det :smile: Lenke til kommentar
Destro Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Nei! Jeg kjøpte et dårlig skjermkort for 1 1/2år siden for så å oppgradere når det komm et nyt et. Nå har jeg GF4 Ti4400 kjøpte det for 6 månder siden for runt 3K og det er utgifter som jeg måtte ha gjort eller kjøpt et bedre kort da jeg kjøpte Pc. Desuten så støter jeg ikke M$ :razz: :razz: og xbox kostet da runt desamme så det så og spillene koster opp til 600kr mens på pc så ligger de runt 400kr på sikt så tjener du å velge pc forran å ha en konsol og pc. så det så. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 ekstrem påstånd ? at fps og third person shooter passer best til pc ? stemmer like godt som at rts også er pc område. bilspill er mer konsoll :razz: hva jeg mener med mer flytende bevegelser, joda, det er det som har med hvordan eks siktet ditt beveger seg over skjermen, på xbox og ps2 har det en tendens til å gå i en vill og desperat fart over skjermen med null kontroll for å få tatt rotta på vakta før han når til eventuell alarm.. ( noen andre som har prøvd sof2 på bærbar med å bruke knotten i tastaturet til å styre ) der har du gamepad deluxe følelse.. selvfølgelig får man de bedre plassert, for man kan selv velge kontrollene og da kan hver person konfigurere kontroll-oppsettet slik at det passer best for hver enkelt. spillet er av sjanger fpsthird person shooter. jeg kan tenke meg at jeg har prøvd halo ja.. har prøvd det meste innen xbox og jeg føler uansett at det spillet passer best til pc, og om ikke så lenge så får vi det bevist :smile: det med at mus og tastatur ikke varierer i denne sjangeren er forsåvidt det samme som å si at fpsthird person shooter og strategi passer best til pc. går vel ut på det samme ? vil man absolutt ha gamepad følelsen med pc kan man gjøre det så enkelt at man kjøper seg egen gamepad til pcen. halo støtter fortsatt 5.1 når det kommer til pc og de med surround anlegg får fortsatt utnyttet dette. at det bare blir nok et spill i sjangeren, hvem vet, det sier egentlig en del om hvor sterk fps sjangeren er fra før på pc når alle lovpriser det til xbox. er det urimelig at man har bedre kontroll over "helten" med tastatur og mus ? sist gang jeg sjekket cs så var det ikke 5kmt, noe som høres meget urimelig og usannsynlig ut. greit nok at det kanskje kan være slik på nybegynner serverne som du henger på (??) men uansett, jeg sa 1 mot 1,dere selv får bestemme tempoet, 1mot1 i cs ville fortsatt resultert i at personen med pc vinner.. prøv å spill fifa 2003 på pc der den ene av dere bruker gamepad mens han andre bruker tastatur, fiffig måte å bekrefte at det jeg sier stemmer. det med at det ikke er personer med xbox som spiller live som har tastatur og mus var ikke poenget mitt. poenget mitt var at det er stor forskjell i hvor dyktig en person som spiller fps på pc er i forhold til en på konsoll. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 hva som slår det å lene seg bak i sofaen og spille xbox med surround etc.. å lene seg bak i skinnstolen, sette ledningen inn i audigy 2 kortet, skru opp lyden på høyttalern , trykke på "on" knappen på kanonen og glinse bort på et lerret som får tven din til å føle seg temmelig ynkelig.. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 09:14, skrev Destro:Nei!Jeg kjøpte et dårlig skjermkort for 1 1/2år siden for så å oppgradere når det komm et nyt et.Nå har jeg GF4 Ti4400 kjøpte det for 6 månder siden for runt 3Kog det er utgifter som jeg måtte ha gjort eller kjøpt et bedre kort da jeg kjøpte Pc. Ja, og om om 1/2 år til 1 år så er det ubrukelig i de nyeste spillene :razz: og du må kjøpe nytt til samme prisen skal du ha maks grafikk på spillene :sad: Quote: Desuten så støter jeg ikke M$ :razz: :razz: Inntrykket mitt er at det er det argumentet det bunner ut i for flesteparten av xbox-haterne :razz: synd :sad: Quote: og xbox kostet da runt desamme så det så Hadde du kjøpt Xbox for den opprinnelige prisen, hadde du fått igjen 2 spill og en kontroll gratis :smile: Quote: og spillene koster opp til 600kr mens på pc så ligger de runt 400kr Du får jo billigere xbox spill enn 600 også, Splinter Cell koster f.eks 499,- på Elkjøp, og det er jo helt nytt og etter min mening årets beste spill hittil :smile: Snart blir "førstegenerasjon" spillene satt ned til 199,- Både Halo og Project Gotham Racing blir endel av de. Begge er toppspill! Quote: på sikt så tjener du å velge pc forran å ha en konsol og pc. så det så. Det å ha pc som gamingplattform blir dyrere i lengden jo, siden du må oppgradere skal du klare å kjøre de nyeste spillene. For ikke å snakke om alt trøbbelet det er med PC, spesielt for de som ikke er så datakyndige. Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 08:43, skrev b-duvaland:Det kommer selvfølgelig ann på spillet. I Counterstrike som går i ca 5km/t burde det ikke være noe problem, men i Quake3 som er et must med mus blir det jo forskjell, men så finnes jo ikke det spillet til konsoll heller. Fordelen med å ha gamepad i slike spill er at når man spiller online, sitter alle med samme utstyret, derav blir det mer rettferdig.edit: småretting<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-11-29 08:46 ]</font> Sitter her med Quake3 på DreamCast jeg, samme med Unreal Tournament. Oii, og Rainbow Six, Rogue Spear, Hidden & Dangerous... Alle funker helt flott på konsoll, man må bare skjønne hva man driver med Ellers er jeg enig, FPS kan fungere helt fint på konsoll. Splinter Cell på konsoll kommer til å eie PC-versjonen. Jeg spilte Splinter Cell første gang i august, allerede da merket jeg hvor utrolig bra kontrollene er laget, og det har bare blitt bedre siden den gang. Å spille dette spillet med mus og tastatur blir nok mye tungere enn å spille det med pad, det tross alt laget for pad, ikke mus/tastatur. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: hva som slår det å lene seg bak i sofaen og spille xbox med surround etc.. å lene seg bak i skinnstolen, sette ledningen inn i audigy 2 kortet, skru opp lyden på høyttalern , trykke på "on" knappen på kanonen og glinse bort på et lerret som får tven din til å føle seg temmelig ynkelig.. Hehe, det er jo ikke alle som har finere pc-rom enn stue du :smile: Quote: hva jeg mener med mer flytende bevegelser, joda, det er det som har med hvordan eks siktet ditt beveger seg over skjermen, på xbox og ps2 har det en tendens til å gå i en vill og desperat fart over skjermen med null kontroll for å få tatt rotta på vakta før han når til eventuell alarm.. ( noen andre som har prøvd sof2 på bærbar med å bruke knotten i tastaturet til å styre ) der har du gamepad deluxe følelse.. Ikke sammelign Xbox med PS2 da :smile: Lenke til kommentar
TST Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 b-duvaland: Det hadde vært fint om du også kunne presisere hvem du siterer. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Ja, men regnet med at jeg svarte på posten ovenfor, men når det kommer 5 poster i mellomtiden ble det litt dumt :razz: Lenke til kommentar
TST Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 09:41, skrev b-duvaland:Ja, men regnet med at jeg svarte på posten ovenfor Det er en god regel at man forteller hvem man siterer, uansett om det er posten over eller ikke. Spesielt i tråder med mange poster. Det gjør det hele veldig mye mer oversiktelig. :smile: Lenke til kommentar
Destro Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 09:24, skrev b-duvaland: det er og når må du skifte xbox en da straks den kommer en xbox2 kommer ut om 1 til 2 år og du trenger ikke den beste grafiken heletiden vet du. men for å få maks opplevelse av spillet så treng du det. så hva kostet xbox en din med sround anleget og tv sin da? xbox kostet nylig 1700kr og da fikk du med 2 spill så jeg vil si at de første somkjøpte xbox vart snyt jeg av M$ eller hva sier du? gret nok du kan se dvd på den men da må du ha dvd settet som koster 400-600 kr eller? tilsammen for maks utnytellse av en xbox så må du opp til 3000kr med to pader og dvd settet. så lenge du ikke har egen DVDspiller da :wink: Lenke til kommentar
TST Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 09:51, skrev Destro: Quote: Den 2002-11-29 09:24, skrev b-duvaland: Hva var det b-duvaland skrev? Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 09:51, skrev Destro:det er og når må du skifte xbox en da straks den kommer en xbox2 kommer ut om 1 til 2 år Xbox 2 kommer sannsynligvis i 2005. Dvs 4 år mellom hver gang. PS3 kommer sannsynligvis i samme tider. Fordelen er jo selvsagt at hvis du kjøper ny så er den bakoverkompatibel og spiller dine gamle spill (Hvis du skulle selge den gamle da). Quote: og du trenger ikke den beste grafiken heletiden vet du.men for å få maks opplevelse av spillet så treng du det. Akkurat. Quote: så hva kostet xbox en din med sround anleget og tv sin da? Jeg har ikke allverden, en helt ok Panasonic Widescreen med anlegg til ca 20lapper. Holder for min del til Surround, har et annet anlegg til stereo :smile: Slikt utstyr er uansett en investering som ikke taper seg så mye i verdi i forhold til pc-utstyr. Quote: xbox kostet nylig 1700kr og da fikk du med 2 spill så jeg vil si at de første somkjøpte xbox vart snyt jeg av M$ eller hva sier du? De måtte sette ned prisene for å være konkurannsedyktige, men de har jo solgt/selger? xboxene med tap, men det er jo faktisk rasende billig. Quote: gret nok du kan se dvd på den men da må du ha dvd settet som koster 400-600 kr eller? 249,- koster DVD kitet hos elkjøp. Quote: tilsammen for maks utnytellse av en xbox så må du opp til 3000kr med to pader og dvd settet. så lenge du ikke har egen DVDspiller da :wink: Med et par spill i tillegg til de 2 som følger med kan det prisoverslaget stemme ja. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Hvorfor ikke få det beste fra to verdener? Hvis Ubi Soft er smarte, muliggjør de spilling med joystick og mus i PC-versjonen. Presisjon i alle ledd! Forøvrig ser det dessverre ut til at Microsofts penger har ført noen vei i dette tilfelle... Til og med JEG vurderer å kjøpe Xbox (som tidligere var som å banne i kjerka). Lenke til kommentar
Destro Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 09:58, skrev TST: Quote: Den 2002-11-29 09:51, skrev Destro: Quote: Den 2002-11-29 09:24, skrev b-duvaland: Hva var det b-duvaland skrev? Jeg henvender til den siste posten somhan skreiv for den posten som jeg skreiv ? det er ingen vits til å replay alt han sier er det vel? Lenke til kommentar
TST Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 10:10, skrev Destro:Jeg henvender til den siste posten somhan skreiv for den posten som jeg skreiv? det er ingen vits til å replay alt han sier er det vel? Det kan ikke stemme at det var den siste posten hans, før din. Den er overhodet ikke relevant i forhold til ditt svar. Det er veldig viktig å sitere teksten til personen du svarer. Selvsagt skal du ikke sitere alt, du siterer det som er relevant i forhold til svaret du gir. Helt vanlig nettskikk, som gjør det veldig mye enklere for folk å bruke dette forumet. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 10:03, skrev b-duvaland: Quote: Den 2002-11-29 09:51, skrev Destro: det er og når må du skifte xbox en da straks den kommer en xbox2 kommer ut om 1 til 2 år Xbox 2 kommer sannsynligvis i 2005. Dvs 4 år mellom hver gang. PS3 kommer sannsynligvis i samme tider. Fordelen er jo selvsagt at hvis du kjøper ny så er den bakoverkompatibel og spiller dine gamle spill (Hvis du skulle selge den gamle da). Quote: så hva kostet xbox en din med sround anleget og tv sin da? Jeg har ikke allverden, en helt ok Panasonic Widescreen med anlegg til ca 20lapper. Holder for min del til Surround, har et annet anlegg til stereo :smile: Slikt utstyr er uansett en investering som ikke taper seg så mye i verdi i forhold til pc-utstyr. Quote: xbox kostet nylig 1700kr og da fikk du med 2 spill så jeg vil si at de første somkjøpte xbox vart snyt jeg av M$ eller hva sier du? De måtte sette ned prisene for å være konkurannsedyktige, men de har jo solgt/selger? xboxene med tap, men det er jo faktisk rasende billig. *1 akurat på den tiden så kommer spillene til å hakke på slutten. du ser det på Ps2 at i de nyeste spillene så hakker det :wink: *2 og hvem har råd til det vis de studerer så lenge du ikke bruker opp lånet. hvor mange kan du si som har xbox og et anleg til 20k kjøpt og betalt for egen optjente penger? *3 akkurat de kjøper seg inn på markedet for så når Xbox2 kommer når de har et markeds andel så setter de en pris som de tjener på + muligens tjener inn det de har mistet! Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 10:18, skrev Destro:*1 akurat på den tiden så kommer spillene til å hakke på slutten. Akkurat, ikke :smile: Når det har gått så lang tid har produsentene lært seg å utnytte hardware'n maks og få best mulig framerate! F.eks Halo2 som kommer om 1 år, det skal få vesentlig bedre grafikk enn Halo (?!), fordi de programmerer bedre denne gangen, og det lages for Xbox fra grunnen av. Quote: du ser det på Ps2 at i de nyeste spillene så hakker det :wink: Det er fordi PS2 er svært vanskelig og programmere til, men mange spill hakker ja. Fifa 2003 og GTA3 f.eks har jeg hørt. Førstnevnte skyldes nok likevel svak programmering, men hardwaren i PS2 er jo fra steinalderen. Jeg har absolutt ingen tro på at dette vil ramme Xbox, potensialet i den har ennå ikke vært utnyttet til det maksimale. Quote: *2og hvem har råd til det vis de studerer så lenge du ikke bruker opp lånet. Hehe, var det ikke PC som var dyrest i lengden da? :smile: Quote: hvor mange kan du si som har xbox og et anleg til 20kkjøpt og betalt for egen optjente penger? Jeg har flere kamerater, men jeg er nok ganske mye eldre enn deg :smile: Men surround anlegg er da absolutt ikke nødvendig, selv om det blir mye artigere. Man får jo lyden ut av Tv'en også hvis man vil. Billige surroundpakker får man jo også kjøpt overalt hvis man er desperat. Quote: *3akkurat de kjøper seg inn på markedet for så når Xbox2 kommer når de har et markeds andel så setter de en pris som de tjener på + muligens tjener inn det de har mistet! Vel, pr dags dato er det Sony som har den største markedsandelen, men hvem vet om noen år. Så lenge det er 3 konsoller som kriger på markedet vil prisene være lave. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 10:16, skrev TST: Quote: Den 2002-11-29 10:10, skrev Destro: Jeg henvender til den siste posten somhan skreiv for den posten som jeg skreiv? det er ingen vits til å replay alt han sier er det vel? Det kan ikke stemme at det var den siste posten hans, før din. Den er overhodet ikke relevant i forhold til ditt svar. Det er veldig viktig å sitere teksten til personen du svarer. Selvsagt skal du ikke sitere alt, du siterer det som er relevant i forhold til svaret du gir. Helt vanlig nettskikk, som gjør det veldig mye enklere for folk å bruke dette forumet. beklager jeg såg ikke den posten der han besvarte spørssmålet dit. ok!! Jeg skall begune å sittere det jeg mener er relevant uanset vor langt det eventuelt er! Lenke til kommentar
Zork Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 03:29, skrev b-duvaland:Ikke uttal deg om Splinter Cell før du har prøvd det. Xbox gamepaden er rett og slett et must her, og dette er ikke typen spill for tastis/mus, langt ifra! I og med at du ikke har prøvd Splinter Cell med tastatur og mus, burde vel ikke du uttale deg så bombastisk om hvorvidt det fungerer eller ikke heller...? Forøvrig kan en få både mus og gamepads med vibrering/rumble-funksjon til pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå