Gå til innhold

Koble X360 til TV via DVD-spiller?

Gastaa

Anbefalte innlegg

Jeg kom på en genial ide istad, og det var å koble min X360 til TV'en min via en DVD-spiller (for å få surround). :tease:

Ideen er god, men det er ikke optimalt... Fordi signalene blir dårligere, og det ødelegger mye av spillfølelsen på GeoW :( Det er på en måte "sort skurr", og dette tyder vel på dårlige kabler? Eller er det ikke mulig å gjennomføre uten å få lavere kvalitet? Noen tips som kan løse problemet?

(Kanskje helt teit spørsmål, men jeg spør likevel :cool: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DVD-spilleren har seks innganger til surround-høyttalerene, så jeg tror ikke det går (eller er jeg helt på jordet?). Enlighten me! :w00t:

7742621[/snapback]

Se bakpå DVD-spillleren din (ev. les i manualen) og finn ut om den har optisk lydinngang. Det vil stå noe slikt som "Optical In" ved siden av inngangen hvis du har det.

Lenke til kommentar
Bakpå står det Digital in, under er det en merkelig knott som stikker ut og under står det optical.. Denne du mener? Hva med den?

7742714[/snapback]

Det er den jeg mener ja, der kan du koble til Xboxen din for å få surround. Det skal være en utgang på den delen av kabelen du plugger inn i xboxen og der putter du inn en optisk kabel (fås kjøpt på f.eks. Clas Ohlson)og deretter fjerner du knotten som står i DVD-spilleren og putter den inn der. Voila.

Lenke til kommentar
DVD-spilleren har seks innganger til surround-høyttalerene, så jeg tror ikke det går (eller er jeg helt på jordet?). Enlighten me! :w00t:

7742621[/snapback]

Du har sikkert alt i en pakke surround med aktiv subwoofer og dermed ikke en seperat forsterker med seperate optikse utganger.

Lenke til kommentar
Du har sikkert alt i en pakke surround med aktiv subwoofer og dermed ikke en seperat forsterker med seperate optikse utganger.

7743004[/snapback]

Ook, er det bra? Er ikke så erfaren på dette området :no:

Jeg har alt i en pakke, subwoofer og høyttalere kobles rett inn i DVD-spilleren, ingen ekkstra forsterker...

Endret av Gastaa
Lenke til kommentar
Trodde det bare fantes en type TosLINK jeg da =/

Du skal i allefall ha en Digital TosLINK kabel =)

Kun digitale som funker på Xbox 360.

Kanskje noen butikker har satt opp en Coax kabel som en analog Toslink kabel, dette er da feil.

7744646[/snapback]

Toslink og MiniToslink er lett å ta feil av i farten.

Lenke til kommentar

7743004[/snapback]

Ook, er det bra? Er ikke så erfaren på dette området :no:

Jeg har alt i en pakke, subwoofer og høyttalere kobles rett inn i DVD-spilleren, ingen ekkstra forsterker...

7743178[/snapback]

En kompis av meg hadde en alt i et hjemmekinopakke og han fikk til surround på X-Box 360 via annleget men ikke Dolby Digital 5.1 da det kreves en digital utgang for å få til DD 5.1. Det du kan gjøre er å sjekke bak DVD spilleren din om den har en analog lydutgang. Du ser to rundte porter der den ene er rød og den andre er hvit. Kjøp deg en analog lydkabel med hvit og rød tilkobling i begge endene. Som denne bare med rød og hvit kontakt i begge endene. Så kobler du denne kabelen til DVD spilleren din og den andre enden kobler du til kabelen mellom X-Box 360 og TV`en din ved hjelp av denne

Lenke til kommentar
En kompis av meg hadde en alt i et hjemmekinopakke og han fikk til surround på X-Box 360 via annleget men ikke Dolby Digital 5.1 da det kreves en digital utgang for å få til DD 5.1. Det du kan gjøre er å sjekke bak DVD spilleren din om den har en analog lydutgang. Du ser to rundte porter der den ene er rød og den andre er hvit. Kjøp deg en analog lydkabel med hvit og rød tilkobling i begge endene. Som denne bare med rød og hvit kontakt i begge endene. Så kobler du denne kabelen til DVD spilleren din og den andre enden kobler du til kabelen mellom X-Box 360 og TV`en din ved hjelp av denne

7747757[/snapback]

Funker det og, men du får ikke "ekte" surround da.

Men det duger ja. Takk gud for Dolby :wub:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...