Gå til innhold

939 Dualcore EOL?

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er Opteron 170, 3 tilgjengelige på "fjernlager", Fikk en Opteron 175 derfra i november i fjor :innocent: for og forlenge livet til mitt 939 system. I noen CPU/minne tester i Sisoft Sandra dobbla ytelsen seg fra min gamle 3200 prosessor, på samme MB og med samme RAM, skifta MB og RAM etter jul - burde eg satsa på C2D (AM2) i starten av "oppgraderinga", når alt i kassen blei fornya :hmm:
Lenke til kommentar

Jeg tenker at det er rimeligere å pumpe liv i det gamle HK'et i ca. ett år til.

Jeg regnet ut at dersom jeg vil ha et brukbart system for C2D, med bra DDR2 800 (PC6400) RAM blir det fort 4500- kroner og opp å legge ut, og jeg får jo noe som yter bedre, men når det koster litt mye mer enn å legge ut 1500-2000 for en Opteron DC eller X2, blir det nok å sitte med det rimeligste alternativet en stund til.

Lenke til kommentar

Aner ikke. Mulig de bare ikke har gått gjennom prisene sine, kan være verdt å ta en telefon eller sende en mail og spørre :ermm:

Jeg fikk en 180 til 2695, og er rimelig fornøyd. Nå er det bare å gi kjølepastaen tid til å sette seg litt, og så er det full fres med å leke med klokkefrekvensen :whistle:

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
Hva finnes av dualcore på 939 sokkelen? Hvilke CPU'er har EOL (End of Life)?

-Det begynner å bli lite å velge i, hvis man vil holde liv i sitt gamle HK...

7742445[/snapback]

Du bør skynde deg i å få tak i en hvis du skal få tak i en ny. Opteron er nok det beste her.

Lenke til kommentar
Aner ikke. Mulig de bare ikke har gått gjennom prisene sine, kan være verdt å ta en telefon eller sende en mail og spørre :ermm:

Jeg fikk en 180 til 2695, og er rimelig fornøyd. Nå er det bare å gi kjølepastaen tid til å sette seg litt, og så er det full fres med å leke med klokkefrekvensen :whistle:

7749045[/snapback]

Hvor lang tid ca tar det før kjølepastaen setter seg?

Skal klokke jeg og men vet ikke når jeg kan begynne :)

Eller går det an å klokke med en gang?

Har lav temperatur nå (25 - 26) :)

Lenke til kommentar
Her er Opteron 170, 3 tilgjengelige på "fjernlager", Fikk en Opteron 175 derfra i november i fjor :innocent:  for og forlenge livet til mitt 939 system. I noen CPU/minne tester i Sisoft Sandra dobbla ytelsen seg fra min gamle 3200 prosessor, på samme MB og med samme RAM, skifta MB og RAM etter jul - burde eg satsa på C2D (AM2) i starten av "oppgraderinga", når alt i kassen blei fornya :hmm:

7745933[/snapback]

Core2Duo bruker 775, ikke AM2. Det er AMD sin forrige nye..

Lenke til kommentar

Tja. Arctic Silver 5 bruker ca. 200 timer på å herde fullstendig, og du bør sørge for å slå av PCen når du ikke bruker den i den perioden for å få best mulig virkning. AS trenger å veksle mellom prosessorvarm og romtemperatur for å sette seg optimalt. Det er sikkert ikke noe problem å overklokke før den tid, men gi den 50 timer i hvert fall.

Lenke til kommentar
Her er Opteron 170, 3 tilgjengelige på "fjernlager", Fikk en Opteron 175 derfra i november i fjor :innocent:  for og forlenge livet til mitt 939 system. I noen CPU/minne tester i Sisoft Sandra dobbla ytelsen seg fra min gamle 3200 prosessor, på samme MB og med samme RAM, skifta MB og RAM etter jul - burde eg satsa på C2D (AM2) i starten av "oppgraderinga", når alt i kassen blei fornya :hmm:

7745933[/snapback]

Core2Duo bruker 775, ikke AM2. Det er AMD sin forrige nye..

7749737[/snapback]

"Spørsmålet" før/etter jul var om ei total oppgradering av "innmaten" i "kassa": C2D med passende MB og RAM eller AM2-maskin istedet for og holde på ei 939 maskin fortsatt...ville vært den "beste" løsninga. Kunne sikkert "lekt" med ei "enkel" AM2 eller C2D maskin nå for de pengene eg la ut for MB, RAM og CPU ( nesten 5000,-) :hmm:

Lenke til kommentar

Med det oppsettet du har er det neppe særlig mye å hente på å oppgradere. Får du CCBBE eller CCBIE-opteron vil du ganske sannsynlig tjene 300 MHz (med vannkjøling. regner med du har det hvis du kjører 1,47v), men det har jo sin pris (du får neppe langt over 1000 kroner for CPUen din hvis du selger den)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...