imfrommanndame Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hei Har et ekstremt irriterende problem jeg gjerne vil løse kjappest mulig. Windows booter ikke. Jeg skrur på, Ai-logoen til Asus kommer fram, går bort igjen, og så blir skjermen svart. Ikke helt svart, men "den-er-på-svart". Rett før det begynte å slutt å boote (merkelig setning), prøvde jeg å rydde i kabinettet. Jeg ga opp, la delene inni igjen, og lot den stå en halvtime. Da jeg skulle skru på, begynte det. Har sjekka boot device i BIOS, alle ledninger er på plass... Noen som kan hjelpe meg? PS. Har lagd et likt emne i Windows-kategorien, i tillfelle dette er feil kategori. Lenke til kommentar
ElVista Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Kan vel egentlig ikke se noen annen mulighet en å reinnstalere Windows da gitt Med mindre noen andre har noen forslag? Lages Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Du kan ikke bare legge delene inni, de må settes på riktig plass Du kan prøve å start med siste fungerende innstillinger..... (tapp f8 under oppstart og velg fra 'lista' som kommer fram på skjermen) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hadde akkurat samme problemet på min pc. Hos meg var det harddisken som hadde avgått med døden. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Du kan ikke bare legge delene inni, de må settes på riktig plass Du kan prøve å start med siste fungerende innstillinger..... (tapp f8 under oppstart og velg fra 'lista' som kommer fram på skjermen) 7743811[/snapback] Windowslogoen kommer ikke opp... Hadde akkurat samme problemet på min pc. Hos meg var det harddisken som hadde avgått med døden. 7743886[/snapback] Men! NEI!! Den er jo mindre enn et halvt år gammel og henger i O-ringer!! Noen andre som vet om noe? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Min var og under et år gammel. Er bærbar jeg har. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 f8 alt. kommer før winlogoen. Om dette ikke funker, kan du prøve å boote fra winxp cd'n, velg å reparere vha. konsollen. Lag ny bootsektor ved å skrive fixboot Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Ok. Takk for tipset! Skal prøve om litt! Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Prøv å boot fra Windows-CDen (husk evt. å laste drivere for SATA om nødvendig). Start Recovery Console og forsøk å kjøre en chkdsk på C: Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Prøvde nå med den CD-en. Funka ikke.. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Har sjekka boot device i BIOS, alle ledninger er på plass.. Har du reset Biosen ? Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 har du sjekket at alle kablene står på rett plass og at P4 kabelen står i Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Har sjekka boot device i BIOS, alle ledninger er på plass.. Har du reset Biosen ? 7750764[/snapback] Nei, skal prøve det! har du sjekket at alle kablene står på rett plass og at P4 kabelen står i 7750880[/snapback] Skal maskinen skru seg på uten at Windowns booter fordi P4-kontakten ikke er i? Den er i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå