mske Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hei, Jeg går nå Grunnkurs Elektrofag, men har tenkt å studere videre etter oppnådd generell studiekompetanse. Hvorfor jeg da valgte elektro? Hadde ikke planer om å studere videre før inntil nyere tid. Uansett, bor i Bergen og har et stort ønske om å gå videre på en IT-høyskole/universitet - hvor jeg da kan utdanne meg til webutvikler/programmerer eller andre ting som har med web å gjøre. Har lett rundt på nettet, men vet faktisk ikke om andre skoler enn NITH som har det jeg leter etter - og den skal legges ned til sommeren. Hadde vært fint hvis noen visste noe om dette. mvh Magne Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 De eneste offentlige skolene jeg vet om som har dette i nærheten av deg er Universitetet i Bergen og Høyskolen i Bergen. Begge disse har kun informatikk. Du har også Grafisk Design og IT prosjekt hos Næringsakademiet. Noroff tilbyr Multimediadesign i Bergen og dette er en ganske komplett utdannelse. Jeg tviler på at det er mange skoler som kun tilbyr webdesign så jeg tror det beste er å vurdere noen av de studierettningen jeg har funnet frem til deg. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Kanskje Sim blir tingen for deg? http://digi.no/php/art.php?id=366009 Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 De eneste offentlige skolene jeg vet om som har dette i nærheten av deg er Universitetet i Bergen og Høyskolen i Bergen. Begge disse har kun informatikk. 7742197[/snapback] Dette stemmer ikke helt Universitetet i Bergen har i tillegg til den realfaglige informatikk utdanningen 2 tilbud innenfor fagormådet. Institutt for Informasjons og Medievitenskap tilbyr ulike former for grader innenfor Informasjonsvitenskap - bachelor/master i Informasjosnvitenskap, bachelor i Nye Medier samt en del andre tilbud. Selv om dette ikke er grader som er spesialisert mot webdesign, vil du har ha rikelig anledning til å ta kurs og retninger som gir deg god generell kompetanse innen området. I tillegg har vi også Seksjon for humanistisk informatikk, "et fag i skjæringsfeltet mellom informasjonsteknologi og humaniora. Det handler om teknologiens bidrag til de humanistiske fagene, om humanistiske perspektiver på informasjonsteknologien, og om humanioras bidrag til utvikling av ny teknologi.". Jeg kjenner desverre ikke så godt til laveregradstilbudet i humanistisk informatikk, men de tilbyr en rekke kurs innenfor webdesign, webprogrammering og så videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå