DerNoOb Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Hei! Broren min sin Pc er 3 år gammel nå, den trenger en reformatering!! Jeg har gjort dette på min pc før, ikke noe problem, skulle gjøre det på han sin igår MEN så kommer denne feilmeldingen: "Installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskinen. Kontroller at harddisken er slått på og koblet til datamaskinen, og at maskinvarekonfigurasjonen er riktig. Du må kanskje kjøre et diagnoseprogram eller installasjonsprogram fra leverandøren. Installasjonen kan ikke fortsette trykk f3 for å avslutte." Er det noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse dette problemet?? Takker for all hjelp! Endret 17. januar 2007 av DerNoOb Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Er det en SATA-disk som trenger egne drivere (F6) ved installasjon? Lenke til kommentar
DerNoOb Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Er det en SATA-disk som trenger egne drivere (F6) ved installasjon? 7742241[/snapback] Ja det er SATA. går det ann å trykke f6? hva mener du? =P Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 En rekke hovedkort trenger egne drivere for å kunne håndtere SATA-harddikser. dette gjelder spesielt litt eldre hovedkort. Driverne sakl du finne på den CD-platen som fulgte med hovedkortet og må (normalt) legges på en diskett. Under installasjon av Windows komer du til et punkt du kan trykk F6 når du har egne drivere som må inn før prosessen kan fortsette. Lenke til kommentar
DerNoOb Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 En rekke hovedkort trenger egne drivere for å kunne håndtere SATA-harddikser. dette gjelder spesielt litt eldre hovedkort. Driverne sakl du finne på den CD-platen som fulgte med hovedkortet og må (normalt) legges på en diskett. Under installasjon av Windows komer du til et punkt du kan trykk F6 når du har egne drivere som må inn før prosessen kan fortsette. 7743266[/snapback] Hva slags CD er det som fulger med ? hva heter den ? trykket f6 som du sa, kom langt men så måtte jeg sette inn et eller annet om en diskett :S Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 En rekke hovedkort trenger egne drivere for å kunne håndtere SATA-harddikser. dette gjelder spesielt litt eldre hovedkort. Driverne sakl du finne på den CD-platen som fulgte med hovedkortet og må (normalt) legges på en diskett. Under installasjon av Windows komer du til et punkt du kan trykk F6 når du har egne drivere som må inn før prosessen kan fortsette. 7743266[/snapback] Hva slags CD er det som fulger med ? hva heter den ? trykket f6 som du sa, kom langt men så måtte jeg sette inn et eller annet om en diskett :S Hva må jeg gjøre? 7750938[/snapback] da må du finne driveren til sata kontrolleren din og legge den på en diskett eller cdrom og putte den i når du blir bedt om det. enkelt og greit Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Ikke cdrom. XP's installer program kan kun laste drivere vha F6 i textsetup modus fra floppy ( A: drive) Lenke til kommentar
DerNoOb Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 da må du finne driveren til sata kontrolleren din og legge den på en diskett eller cdrom og putte den i når du blir bedt om det. enkelt og greit 7751050[/snapback] Mener du å brenne driveren til sata kontrolleren på en CD ? Men hvordan kan jeg finne den driveren? Er litt noob på dette som du sikkert skjønnner Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Det virker ikke med CD , kun diskett fra stasjon A: Endret 18. januar 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå