vegjoh Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hei! Jeg har fått forespørsel om å lage turistbrosjyrer for en lokalt restaurant, som i tillegg leier ut hytter i sommersesongen. Jeg har Publisher, og har brukt det tidligere til å lage lignende saker, og jeg regner med det skal gå greit å lage en brosjyre slik de vil ha den. Men så kommer spørsmålet med tanke på utskrift... Vil fargelaser og litt tykt papir være greit nok til dette? Jeg må eventuelt investere i en fargelaser, og vil gjerne ha tips til hva som egner seg. Brosjyren skal inneholde (mest) tekst, samt noen bilder. Er selv svak for HP sine laserskrivere, da jeg har hatt en HP4-laser gående i mange år uten noe tull, men alt er av interesse. Gjerne så billig som mulig (selvfølgelig). Skriveren må ha printerserver (nettverkstilkobling), av praktiske årsaker for min del. Jeg er klar over at fargelaser ikke gir "fotokvalitet", men det tror jeg heller ikke skal bli nødvendig. I første omgang er det ca. 200 brosjyrer som skal trykkes opp (og det kan bli flere etter hvert). Disse skal være type "A4-brettet-i-tre-størrelse" (ganske normal brosjyrestørrelse), og jeg regner med det skal være tekst på begge sider av arket. Vil det lønne seg å kjøpe en skriver som skriver på begge sidene samtidig, eller er det like greit å spare pengene og skrive ut en side i gangen (og deretter snu arkene etc)? Dessuten er jeg blitt spurt (og lurer selv...) hva jeg skal ha for å gjøre dette. Noen formeninger? De materielle utgiftene, vil jo være til toner og papir, hvor førstnevnte er vanskeligst å beregne. Håper noen kan komme med litt synspunkter, gjerne rundt alle sider av prosjektet. (Dersom dette var feil kategori, håper jeg en moderator kan flytte tråden. Valgte denne da det er (fargelaser-) skriver som står mest sentralt) Mvh Vegard Lenke til kommentar
ohy Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Hei vegjoh Du har PM Endret 22. januar 2007 av ohy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå