Gå til innhold

Har orginal XpMmce2005 lisens nøkkel,mangler cd?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg formaterte Dell xps`n til fruen for en stund tilbake som hadde/er orginal lisnens for WinXpMmce2005.

Siden naboen hadde orginal cder med WinXpMmce2005, brukte jeg de cdene og xps`n sin lisens-nøkkle.

Da det ikke fulgte med WinXpMmce2005cder sammen med maskina. (men jaja låg vel ett ghost på HD, men det ble glemt)

Tenkte å ta en kopi av naboen sine cder for å bruke xps`n sin orginale-lisens nøkkle også for senere formateringer.

Men nå har det seg slik at den "rotekoppen" av nabo har rota bort sine cder...

Så hva gjør jeg neste gang jeg må formater xps`n?

Mvh kenbjork

Om jeg har posta feil sted, så venligst flytt tråden min.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg formaterte Dell xps`n til fruen for en stund tilbake som hadde/er orginal lisnens for WinXpMmce2005.

Siden naboen hadde orginal cder med WinXpMmce2005, brukte jeg de cdene og xps`n sin lisens-nøkkle.

Da det ikke fulgte med WinXpMmce2005cder sammen med maskina. (men jaja låg vel ett ghost på HD, men det ble glemt)

Tenkte å ta en kopi av naboen sine cder for å bruke xps`n sin orginale-lisens nøkkle også for senere formateringer.

Men nå har det seg slik at den "rotekoppen" av nabo har  rota bort sine cder...

Så hva gjør jeg neste gang jeg må formater xps`n?

Mvh kenbjork

Om jeg har posta feil sted, så venligst flytt tråden min.

7741480[/snapback]

er det ikke mulig og ta backup via nero? av hele systemet slik du har det i dag?

Lenke til kommentar
Passer lisensen kun til fabrikkOS?

7774056[/snapback]

Lisensen er etter alle solemerker en OEM-lisens, ergo må du skaffe en slik CD for å kunne benytte deg av nøkkelen.

Dersom det er av interesse å prøve på nytt kan jeg duplisere min engelskspråklige, original-CD av Windows XP Professional og sende deg. :)

EDIT: For å faktisk svare på det du lurte på; ved reinstallasjon av OS er tanken trolig å benytte seg av restore-CDer som setter maskinen i tilstand som ny. Men om du har tilgang til en CD med OEM-utgave av operativsystemet kan du med god samvittighet benytte deg av denne, skrive inn lisensnøkkelen på klistremerket og aktivere på vanlig måte. Har selv gjort dette på et tosifret antall maskiner for å unngå å bruke gjenopprettingsdiskene som samtidig installerer all verdens drit sammen med operativsystemet.

Endret av johnj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...