Gå til innhold

Omtale av FIFA Fotball 2003 (PS2)

Anbefalte innlegg

"FIFA"-serien har vært med oss lenge. EA har så å si sluppet en ny versjon hvert eneste år, med tilhørende ekstrautgaver for de store mesterskapene. I "FIFA 2003" lover EA oss en rekke forbedringer og endringer i forhold til den nokså labre "FIFA World Cup 2002". Med det har de forsøkt å gi et mer realistisk preg på spillet, for å danke ut konkurrenten Pro Evolution Soccer 2.

Les hele omtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Din omtale av Fifa 2003 (PS2) stemmer ganske bra med mine oppfatninger av spillet (PC). Har prøvd alle serier fra 97 til nå, og jeg har blitt litt skuffet over innholdet i spillene generelt. Med Fifa 2003 har EA endret kursen til det mer positive - gameplayet er som du nevner mer realistiske i forhold til før. Frispark - delen er langt bedre (og det er ikke cornere, sprøtt at cornere ikke kan skrus innover eller utover!). Pasningsspillet er mer dynamiske. Det liker jeg.

Freestyle- funksjonen er for dårlig, det blir veldig tilfeldig hva som skjer uansett hvordan du styrer og trykker på knappene. Her er jeg helt enig i.

Noe jeg har savnet hele tiden , er dybden i spillet. Flere forskjellige spillestiler å spille mot (jeg synes at alle lagene spiller ganske likt, og forutsigbart).

NHL har omfattende statistikk på spillerne fortløpende, mens FIFA opererer kun med toppscorerlisten og antall kort samt tabell. Jeg vet ikke hvorvidt det vil interessere fifaspillerne, men for min del hadde det vært morsomt å kikke på statistikk på Ronaldo og Crespo...

PES2 har større dybde i spillet, som omfatter alt fra managerdel til gameplayet og her slår de fifa 2003 helt klart. Det er synd dette spillet ikke blir utgitt på PC. Iså fall blir EA tvunget til å tenke nytt.

Jeg tror EA kan langt bedre enn dette. Nå er de på riktig kurs, og jeg ser fram til hvordan Fifa 2004 ser ut. Mer dybde, takk!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...