Gå til innhold

Kjøp og salg av bass, samt STUDIO

jenlun

Anbefalte innlegg

Halla!

har en yamaha el-bass som jeg skal selge, 4 strengs gitar... to mikrofoner med split, i tillegg er det tone og bassjustering på gitaren. hvilken pris burde jeg ta for denne? den er 2 år gammel, er brukt en del i forskjellige sammenhenger i det siste, konserter etc.

så... jeg vil også gjerne kjøpe en ny bass, har sett for meg at jeg vil ha en fender jazzbass, hvordan er egenskapene til denne? skal spille inn noe i studio neste måned, og eventuelt liten turne i sommer for å promotere platen vi skal lage... er det noen lure tips å komme med her? har ingen ordentlig erfaring med studio eller turne....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halla!

har en yamaha el-bass som jeg skal selge, 4 strengs gitar... to mikrofoner med split, i tillegg er det tone og bassjustering på gitaren.  hvilken pris burde jeg ta for denne? den er 2 år gammel, er brukt en del i forskjellige sammenhenger i det siste, konserter etc.

så... jeg vil også gjerne kjøpe en ny bass, har sett for meg at jeg vil ha en fender jazzbass, hvordan er egenskapene til denne? skal spille inn noe i studio neste måned, og eventuelt liten turne i sommer for å promotere platen vi skal lage... er det noen lure tips å komme med her? har ingen ordentlig erfaring med studio eller turne....

7741394[/snapback]

Hva den Yamaha-bassen er verdt kommer litt an på.....

-hvilken modell er det?

-hva kosta den som ny?

....men sånn grovt sett, ca halv pris av hva den kosta da den var helt ny., ihvertfall for basser i prisklasser opp til 5-6000 kr.

Så hvilken ny bass skal du kjøpe? Vel, hvor mye penger har du tenkt til å bruke? Er det noe spesiell lyd du er ute etter? 4, 5 eller 6 strenger? Mange faktorer som spiller inn. Kanskje den viktigste av dem alle: synes du den er god å spille på?

Mitt tips.....dra innom en instrumentbutikk, og prøv dritten ut av alt dem har, gjerne på en forsterker, så får du etterhvert mange svar.

Fender Jazzbass er sikker bra de....har ikke så mye erfaring med orginale Fendere, men har da prøvd noen. Fin, varm basslyd i dem, men jeg synes ikke ikke dem er så gode å spille på, passer liksom ikke helt til meg. Selv har jeg stort sett alltid holdt meg til Ibanez, siden jeg synes de lager gode, lettspilte basser, som ikke koster skjorta :D Har en svart 5-strengs Ibanez Ergodyne akkurat nå, og er veldig godt fornøyd med den.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...