Gå til innhold

Direct Connect

Julia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis noen av dere sitter i Trondheim, prøv om dere kommer inn på Snabbhubben (DC hub). Den eneste begrensningen for denne hubben er IP adresser (og minst 1GB deling). Her er det en haug med personer som har 10Mb eller 100Mb oppkobling. De sitter rundt om på studenthyblene i Trondheim.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-02 02:49, skrev SgtPepper:

Hvis noen av dere sitter i Trondheim, prøv om dere kommer inn på Snabbhubben (DC hub). Den eneste begrensningen for denne hubben er IP adresser (og minst 1GB deling). Her er det en haug med personer som har 10Mb eller 100Mb oppkobling. De sitter rundt om på studenthyblene i Trondheim.

Man må være tilknyttet NTNU-nettet. Snabbhubben godtar kun oppkoblinger fra NTNUs IP-range (129.241.*.*).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 10:48, skrev mbst:

Jeg bare lurte på om noen sider med lister over huber til DC?

Lista med public hubs i DC++ er ikke akkurat så lang.

Er ute etter noen gamle filmer (Thunderbirds) jeg ikke finner noen steder.

Ser altså etter en "retro-hub".

Bruk et programm som heter: Direct Connect Multi-Hub Search!

Lenke til kommentar

dc++ er fint det...men den har ikke hammer funksjonen....jeg har hvertfall ikke funnet den... og når du drar 10 med BBB og top 10 sharere så får du jevli mange bra dclists det er ikke alltid du vet hva du har lyst og laste ned ...men det finner du fort ut når du browser en 300gb sharer :smile:

noen som har addressen til min-300gb share hubben ? jeg klarte og miste den

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-28 00:56, skrev LarsC:

Quote:

Den 2002-11-28 00:40, skrev LeD:

"Freeloadere" (De som ikke deler filer, men bare laster ned) er det største problemet for de fleste p2p-nettverk.

Leechere, ja. Fysj.

Tja. Mindre sjanse for å bli tatt og bøtelagt av Antipirat gruppen da. :razz:

Jaja. Samme det. Deler alltid noe jeg. :smile: Klart, hjemme kunne jeg sharet 100GB+ mot 10GB+ her. :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-02 01:37, skrev KaldBlod:

Quote:

...men du kan kun hente fra en person av gangen...

tull...

Kan bare laste ned en fil fra en person om gangen, men du kan laste ned flere forskjellige filer på likt!

Hvis du mener det er mulig å¨laste ned samme filen fra flere brukere på likt (som i kazaa og sånt) så plz tell me how!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

Snabbhubben er genial, jeg har ofte hastigheter rundt

10 MB/sec. Gremmes om det går sener enn 500kB/sec. Mao er jeg blitt ganske bortskjemt... :grin:

Forøvrig finnes Snabbhubben NGT som er for brukere på NTNU-nettet samt NGT brukere.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 16:16, skrev okvangar:

Quote:

10 MB/sec. Gremmes om det går sener enn 500kB/sec. Mao er jeg blitt ganske bortskjemt...
:grin:

Forøvrig finnes Snabbhubben NGT som er for brukere på NTNU-nettet samt NGT brukere.

Har du adressen til den hubben?

Har NGT :smile:

Lenke til kommentar

Den 2002-12-17 16:37, skrev Mio:

Quote:

Den 2002-12-17 16:16, skrev okvangar:

10 MB/sec. Gremmes om det går sener enn 500kB/sec. Mao er jeg blitt ganske bortskjemt...
:grin:

Hvis vi trekker fra 50 % for skryt, så tror jeg vi er er godt stykke nærmere gjennomsnittshastighet.

Quote:

Den 2002-12-17 16:37, skrev Mio:

Snabbhubben NGT Har du adressen til den hubben?

Har NGT :smile:

129.241.87.230:2002

Lenke til kommentar

Hvis vi trekker fra 50 % for skryt, så tror jeg vi er er godt stykke nærmere gjennomsnittshastighet.

Er greit at det kanskje er skryt, men hastigheten stemmer. Sitter på 100mbits linje, og har ofte oppe i 10MB/sec når jeg laster ned fra andre på samme studby, eller med like bra linje. Oftest ligger det rundt 1MB/sec. Med bra hastighet bruker jeg ca 3 min på en spillefilm.

Lenke til kommentar

Er greit at det kanskje er skryt, men hastigheten stemmer. Sitter på 100mbits linje, og har ofte oppe i 10MB/sec når jeg laster ned fra andre på samme studby, eller med like bra linje. Oftest ligger det rundt 1MB/sec. Med bra hastighet bruker jeg ca 3 min på en spillefilm.

Kjeften :p

Lenke til kommentar

Direct Connect er kodet på en elendig måte , men den har ingen spywarez .. Hvor raskt det går å laste ned kommer helt an på hvem du laster ned fra. Virus kan forekomme, men jeg har aldri opplevd å få et derfra.

Blant P2P programmer så kunne dette vært det aller beste, men p.g.a det er kodet så dårlig er det nok ikke det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...