Julia Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Er Direct Connect bedre enn Kazaa? 1. Går det fortere å laste ned derfra? 2. Er det mindre spyware? 3. Er det plaget av virus, slik som kazaa? 4. Er det så brukervennlig 5. Er det egen divx avspiller? Håper noen har erfaring her! Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 00:01, skrev Julia:Er Direct Connect bedre enn Kazaa?1. Går det fortere å laste ned derfra?Vanligvis (selv om det ikke er støtte for "sammarbeiding")2. Er det mindre spyware?Ja3. Er det plaget av virus, slik som kazaa?Nei4. Er det så brukervennligTja, når du har brukt det 10 min så er du med5. Er det egen divx avspiller?neiDette er personlige erfaringerHåper noen har erfaring her! Lenke til kommentar
obese Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 DC er mye mer avhengig av hvilken hub du er på. det er ca 500-1000 usere på hver hub. Men du må share filene dine for å få komme inn på hubene. Du må hvertfall share 30 gig for å komme inn på bra hubber. Like mye virus som kazaa, som etter min erfaring er ingen. Det er lettere å downe hele filmer derifra, men du kan kun hente fra en person av gangen, så man er avhengig av bra connection på den enkelte user, kontra Kazaa sine multiple downloads. Bruker du kazaa lite og har den fake-tingen så er kazaa best etter min mening. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 1. Ja hvis du laster fra folk med rask ut hastighet. 2. Ja på DC++ er det ikke noe spyware som eg vet om. 3. Nei tror ikke det. har ikke hørt NOE om det i det hele tatt. 4. Vel som alt annet så kan det virke vanskelig i begynnelsen men så er det bare en lek. 5. Nope. ikke som eg har lagt merke til. Bruker egen spiller til det. Har hatt følgende p2p progs: Winmx - KaZza - edonkey2000 - imesh - kazza lite - og andre men siden eg installerte DC++ så har eg aldi gått tilbake til de andre progs. Det går som oftest mellom 50-90kb sec hvis eg velger riktig hub og brukere. Det andre som er digg med DC er at du MÅ dele for å få tilgang til gode hubber der det er overflod av filer. Gå for DC du :smile: Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 DC er den overlegent beste p2p-tjenesten IMHO. Spesielt for de som har "ekte" bredbånd, dvs, full duplex (like mye ut som inn, samtidig), og harddiskplass/stuff nok til en share på minimum 30 GB, fungerer det uhyre bra. Et par av de aller beste hub'ne har en total share på oppimot 80 TB, og oppimot et dusin har en 40-50 TB share. Sier seg selv at det er mye "schnacks" å finne. Det originale Neomodus Direct Connect-programet er ikke noe å satse på, det spiser minne, cpu og er fullt av bugs. Da er en av de etterhvert mange freeware-variantene mer å satse på, spesielt DC++ er et lite, men kraftig kvalitetsprogram. http://dcplusplus.sourceforge.net/ Direct Connect er en smule forvirrende i begynnelsen, men når en først lærer det (noe som går fort), visner "glansen" til Kazaa etc for som f. Lykke tiL! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 1. Ja og nei. Avhengig av brukere du skal laste ned fra. 2. DC++ er spywarefri. 3. Avhengig av hva du laster ned. 4. Ja. 5. Eh, nei? Quote: Den 2002-11-28 00:08, skrev obese:DC er mye mer avhengig av hvilken hub du er på. det er ca 500-1000 usere på hver hub. Det er iallefall bullshit. Quote: Bruker du kazaa lite og har den fake-tingen så er kazaa best etter min mening. Nå vet ikke jeg hva "fake-tingen" er, men folk som faker share og driver med annet juks og fanteri, burde kastes på hodet ut av samtlige P2P-nettverk. Fakere ødelegger hele P2P-prinsippet. Skamme seg. [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-11-28 00:34 ] Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Sats på DC++, og deretter lag deg en liste med "favorites" hubber. Jeg deler mellom 120-250GB avhengig av hvor mye jeg føler for å dele og får da tilgang til de beste hubbene som eksisterer på DC nettverket. Noen har rundt 100TB på travle dager. Personlig er jeg pålogget 20-30 hubber til enhver tid og jeg har aldri misslykkest i å finne noe som helst som om det i det hele tatt eksisterer. Skal også nevnes at DC nettverket har 3 ganger så mye data utdelt som kazaa, grokster, gnutella til sammen har. Du vil ikke angre Lenke til kommentar
LeD Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 00:31, skrev LarsC:Fakere ødelegger hele P2P-prinsippet. Skamme seg. "Freeloadere" (De som ikke deler filer, men bare laster ned) er det største problemet for de fleste p2p-nettverk. Og nettopp derfor er DC effektivt, ved at du må dele X Gb for å delta. At noen få prøver seg med faking, er ikke et stort problem. LeD Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Omg! 20-30 hubber? du må ha 10mbit minst for det der. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 1. Går det fortere å laste ned derfra? Det kommer jo an på flere ting, så det kan variere. Tror ikke at du kan laste ned samme fil fra flere personer samtidig (kan hende jeg tar feil, og det hadde vært fint) 2. Er det mindre spyware? Det følger nok ikke med spyware i det hele tatt... 3. Er det plaget av virus, slik som kazaa? Nei. 4. Er det så brukervennlig Nei, ikke like brukervennlig som Kazaa, til å begynne med kan det virke tungvint og uoversiktlig. Men det går seg til etterhvert. 5. Er det egen divx avspiller? Nei. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 00:40, skrev LeD:"Freeloadere" (De som ikke deler filer, men bare laster ned) er det største problemet for de fleste p2p-nettverk. Leechere, ja. Fysj. Quote: Og nettopp derfor er DC effektivt, ved at du må dele X Gb for å delta. At noen få prøver seg med faking, er ikke et stort problem. Det er ikke få, skal jeg si deg. Og dette er i praksis leechere. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 00:41, skrev SnowDOG_:Omg! 20-30 hubber? du må ha 10mbit minst for det der. Både ja og nei, jeg har kun 704/128 fra bluecom, men PCen jeg benytter til DC og FTP er hostet av en kompis som bor i umeå, sverige, med 100mbit linje der jeg har 10mbit tildelt for mitt bruk. Jeg fjernstyrer denne hjemmefra og laster ned det jeg trenger fra denne via ftp igjen. Slik bidrar jeg litt mer til å dele enn hva jeg hadde kunnet med mine 128k. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Det hender faktisk at eg prøver å laste en f.eks film på ca 700mb og det kommer opp at det ikke er ledige porter men hvis eg prøver å laste en mindre fil ca 10-20mb så laster ned uten å få den meldingen. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 00:58, skrev NetFinity:Både ja og nei, jeg har kun 704/128 fra bluecom, men PCen jeg benytter til DC og FTP er hostet av en kompis som bor i umeå, sverige, med 100mbit linje der jeg har 10mbit tildelt for mitt bruk. Jeg fjernstyrer denne hjemmefra og laster ned det jeg trenger fra denne via ftp igjen. Slik bidrar jeg litt mer til å dele enn hva jeg hadde kunnet med mine 128k. Smart! :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 DC++ tillater u/l av små filer (<5kB elns) uten at brukeren har ledige slots. Derfor får du lastet ned NFOer og SFVer fra folk uten ledige slots. 20-30MB var litt i drøyeste laget. :/ Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Nei eg er jo ikke blind då. Altså fyren har en modifisert utgave av dc++ som det finnes så mye av. Avogtil sier det at filen ikke eksisterer engang når eg nettop har browset han. Må være fikset slik. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 01:02, skrev SnowDOG_: Quote: Den 2002-11-28 00:58, skrev NetFinity: Både ja og nei, jeg har kun 704/128 fra bluecom, men PCen jeg benytter til DC og FTP er hostet av en kompis som bor i umeå, sverige, med 100mbit linje der jeg har 10mbit tildelt for mitt bruk. Jeg fjernstyrer denne hjemmefra og laster ned det jeg trenger fra denne via ftp igjen. Slik bidrar jeg litt mer til å dele enn hva jeg hadde kunnet med mine 128k. Smart! :smile: Jepp, jeg må si meg enig at denne løsningen virker strålende. På 4 måneder har jeg delt omlag 5TB ut til andre DC-brukere, noe som hadde tatt 13år å gjennomføre med 128k :smile: Jeg får tilgang til alle 10mbit hubber og JEG får alltid utnyttet linjen min 100% når jeg laster ned fra serveren igjen. Selvfølgelig gidder jeg ikke å koble meg til serveren for å laste ned småfiler via dc, men større nedlastinger gjør jeg på den måten. Men så skjer det meste automatisk uansett ettersom jeg får FXPet det meste nye til serveren uten jeg behøver å løfte en finger :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 "File no longer exists" og sånt tyder på at enten så er det en skitten juksemaker eller så har man flyttet/omdøpt delte filer/kataloger. Eller at klienten må restartes. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 DC er konge! Har brukt det i et år nå cirka, og det er det beste jeg har vært borti! Finner absolutt alt! Eneste nedturene med DC er at det enten ikke er ledige porter, eller at noen logger seg av mens man laster ned. Det med hastigheten er ikke noen big deal, det man gjør er bare å søke på alle som har f.eks. ".avi" deretter vil man jo få frem en haug av personer. SÅ sorter man på de som har ledige slot'er, og velger bare browse files på de som har [bBB] og andre bredbåndsleverandører i begynneslsen av nicket, da er man sikret god overføringshastighet som oftest. Men uansett, DC er genialt! Ellers anbefales Easynews.com på det sterkeste! Koster en 80 kroner i måneden circka, men da er det NULL ventetid! I tillegg får man sinnsyk bra hastighet på nedlastingen! Den søker gjennom alle newsgrupper, og man finner alle spill der samme dag, eller dagen etter de blir released (oops, burde jeg ha skrevet det?) http://www.easynews.com <--- Verdt hver eneste krone! NUll ventetid, null sharing, sinnsyk hastighet, rett og slett genialt! Lenke til kommentar
mbst Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Jeg bare lurte på om noen sider med lister over huber til DC? Lista med public hubs i DC++ er ikke akkurat så lang. Er ute etter noen gamle filmer (Thunderbirds) jeg ikke finner noen steder. Ser altså etter en "retro-hub". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå