Gå til innhold

Farlig å formatere?


Julia

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-11-28 01:14, skrev Qrt_:

Jo, hvis man vil grave ned muligheten til å boote på en dos diskett så er jo NTFS et greit valg. Man får vel brått ikke tilgang til disken fra andre OS ved dual boot heller.


 

Hei, mitt navn er Partisjonering. Du har kanskje hørt om meg? :wink:

 

Men det er selvsagt et utmerket poeng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-28 01:23, skrev Qrt_:

Dere hadde sikkert vært mer til hjelp hvis dere kom med argumenter istedet for å skrive nicket sitt på ei liste.


 

Hva med å lese URI-ene jeg oppgav? Evt. bruke søkefunksjonen. Jeg har gulpet opp disse argumentene en god del ganger.

Lenke til kommentar

LarsC: Argh.. du skrev før meg! :wink: Ja, men det er ikke alltid man vil kaste c: selv om man har bruk for oppstartsdisk. Jeg mener at det ikke er så mye å hente på NTFS at en "nybegynner" (vet ikke hvor mye erfaring Julia har, men ikke så mye innen dette feltet virker det som) har noe igjen for det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 01:28, skrev LarsC:

Quote:


Den 2002-11-28 01:23, skrev Qrt_:

Dere hadde sikkert vært mer til hjelp hvis dere kom med argumenter istedet for å skrive nicket sitt på ei liste.


Hva med å lese URI-ene jeg oppgav? Evt. bruke søkefunksjonen. Jeg har gulpet opp disse argumentene en god del ganger.

 

Joda, men nå var det ikke jeg som trenger info (men har tittet på linkene og en del sider til), jeg dualbooter mellom win/linux, da kan det være greit å ha FAT. Dessuten er det ikke alle sider som er så bombastiske som microsoft.com når det gjelder NTFS akkurat.

 

[ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-11-28 01:40 ]

Lenke til kommentar

Vel det vel ingen tvil om at NTFS er et bedre filsystem enn FAT, ellers ville jo aldri MS ha byttet over. Gå for NTFS, jeg byttet over og må si at jeg er positivt overrasket over det. Er det noen som lurer på forskjellene er jo Borres linker stas å lese.

 

[*]Jimmy Pop

[*]LarsC

[*]Borre

[*]Term

[*]Sir. Roger

[*]SnowDOG_

[*]Hondaen

[*]BeachDumb

[*]b-duvaland

[*]XoRc

(count me in) kune ikke falle meg inn å bytte tilbake til FAT

 

 

Soyo SY-KT333-Dragon-Ultra Black

AMD XP2000 , 512 DDR PC 2700

2x80 GB WD

Abit Siluro 4400Ti

Lepont psu 420w, Lepont Kabinett black

 

[ Denne Melding var redigert av: Term på 2002-11-28 05:12 ]

Lenke til kommentar

Jeg vil også være med :grin:

 

[*]SnowDOG_ :grin:

[*]Jimmy Pop

[*]LarsC

[*]Borre

[*]Term

[*]Sir. Roger

[*]Hondaen

[*]BeachDumb

[*]b-duvaland

[*]XoRc

[*]Herr_Dude

 

NTFS er selvsagt et bedre filsystem. Skjønner poenget til den som sa at en ikke får tilgang til c: dersom den er formatert med ntfs om en bruker bootdisk til dos, men de som har peiling har selvsagt partisjonert og har ikke uerstattelig data på c: uansett... Legg brukerdataene dine på en annen stasjon!

 

Og du som staret denne tråden: formater i vei. Har du xp eller 2000 så boot med cd'en, slett c partisjoen din, opprett den på ny og VELG NTFS... det synes ihvertfall jeg er den beste måten.

 

Edit: Og husk BACKUP av viktig data <- Glemte standard frasen i slike tilfeller :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Herr_Dude på 2002-11-28 07:15 ]

Lenke til kommentar

MorraDi

 

Registrert:

2002-03-09

 

Meldinger: 24 Postet: 2002-11-28 00:05 ID: 3

--------------------------------------------- -----------------------------------

Vel, alt som man gjør for mye av er skadelig i det lange løp skadelig - bortsett fra det som bare er lystbetont(?) - , men hvorfor formatere. Du kan jo slette alt, og deretter legge inn ny OS.

 

[ Denne Melding var redigert av: MorraDi på 2002-11-28 00:08 ]

 

Dette er feil. Det er ikke skadlig å formatere en harddisk for mange ganger. Det er på ingen måte selvsagt at ting man gjør mange ganger er skadlig.

Hvis du ikke reformatere en harddisk av og til vil

det lett oppstå feil i filsystemet (spesielt FAT32)

Du får en raskere og bedre PC ved å reformatere harddisken.. det gjør samme nytten som defragmentering.. defragmentering kan være litt hardt for harddisken, spesielt hvis du har dårlig kjøling i kabinettet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 00:24, skrev Qrt_:

format c: fra bootdisk.. Finnes ikke en mer tilfredsstillende kommando. Brukernes eneste mulighet til å ta skikkelig hevn over Windows!
:p

Edit: *Urk* Bruk FAT på c:, ja! Litt greiere å hanskes med når noe går på trynet (og det vet vi alle av erfaring at det kommer til å gjøre, før eller senere, helst før)


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-11-28 00:26 ]</font>


 

nei nei og atter nei. uvitenhet, uvitenhet og uvitenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...