Julia Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg skal kanskje formater harddisken min nå, for å bli kvitt all dritt kazaa har gjort med min PC. Men det er tredje gangen jeg gjør det ( de to andre pga. krasj, og bytte av os ). Men kan det være farlig å formatere? Hvilken måte er det anbefalt å gjøre det på? Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Har aldri hørt om at det er farlig, visse disker jeg har er sikkert blitt formart rundt 50 ganger og ikke merker jeg noe feil/svakheter ved dem. Jeg pleier vanligvis å formatere med fdisk eller partitionmagic (begge via bootdisk selvsagt) Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Vel, alt som man gjør for mye av er skadelig i det lange løp skadelig - bortsett fra det som bare er lystbetont(?) - , men hvorfor formatere. Du kan jo slette alt, og deretter legge inn ny OS. [ Denne Melding var redigert av: MorraDi på 2002-11-28 00:08 ] Lenke til kommentar
Julia Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Slette alt, og deretter legge inn nytt os... er ikke det å formatere? Eller hvordan går jeg da frem? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hvilket os bruker du? Hvis du har winXP så kan du bare starte med cd i og boote fra den. da vil den spørre deg hvilken partisjon du skal installere til og formatere den i enten fat32 eller NTFS. velg den NTFS! Lenke til kommentar
Julia Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 hvorfor ntfs? sletter den alt på c: da? Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 format c: fra bootdisk.. Finnes ikke en mer tilfredsstillende kommando. Brukernes eneste mulighet til å ta skikkelig hevn over Windows! :razz: Edit: *Urk* Bruk FAT på c:, ja! Litt greiere å hanskes med når noe går på trynet (og det vet vi alle av erfaring at det kommer til å gjøre, før eller senere, helst før) [ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-11-28 00:26 ] Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Når du formaterer så vil den slette c: ja om det er fat32 eller ntfs. Lenke til kommentar
Julia Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Er FAT greier å ha med å gjøre når noe går på tryne? Altså bedre enn ntfs, Hva definerer du da som å gå på tryne? Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 00:30, skrev Julia:Er FAT greier å ha med å gjøre når noe går på tryne? Altså bedre enn ntfs, Hva definerer du da som å gå på tryne? Litt lettere å få tilgang til med oppstartsdiskett og lignende. Hvis du er usikker på hva du skal velge så gå for FAT, det er det samme filformatet som brukes i Win98. Fungerer utmerket. Og, nei. Du trenger ikke bekymre deg for å skade harddisken ved formatering. Da skal du i tilfelle gjøre det ekstremt mange ganger! :smile: Lenke til kommentar
Julia Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 så ingen stor og vikig grunn for å velg ntfs? ( bruker pc'n til spill stort sett, med windows xp ) Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 00:42, skrev Julia:så ingen stor og vikig grunn for å velg ntfs? ( bruker pc'n til spill stort sett, med windows xp ) Nei, det er lite/ingenting å hente på NTFS. Garantert! :smile: Lenke til kommentar
Julia Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 er du uenig i det snowdog? at man ikke trenger ntfs? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 00:50, skrev Julia:er du uenig i det snowdog? at man ikke trenger ntfs? Jeg tror jeg hiver meg på listen... Vennligst føl fri til å henge dere med: Liste over personer som mener NTFS er bedre enn FAT: [*]Jimmy Pop Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Nei, dette er vel ikke en diskusjomn om FAT etc. Poenget som jeg tror det startet med var Kazaa og umulig å bli kvitt - eller? Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg sier ikke at FAT er et bedre filsystem enn NTFS. Jeg sier at det ikke er mye å hente, samt at FAT kan være enklere å forholde seg til. Ikke så mye å være uenig i igrunn. Personlig gidder jeg ikke benytte NTFS lenger, fordi jeg ikke har noe igjen for det. FAT er godt nok, og langt enklere å forholde seg til. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 00:53, skrev Jimmy Pop:Liste over personer som mener NTFS er bedre enn FAT: [*]Jimmy Pop [*]LarsC BTW: Her er litt stoff vedrørende "FAT vs NTFS" (et Googlesøk kan anbefales): http://www.microsoft.com/windowsxp/expertz...l/october01.asp http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm http://www.winnetmag.com/Articles/Index.cf...?ArticleID=2744 Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Jo, hvis man vil grave ned muligheten til å boote på en dos diskett så er jo NTFS et greit valg. Man får vel brått ikke tilgang til disken fra andre OS ved dual boot heller. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 [*]Jimmy Pop [*]LarsC [*]Borre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå