Gå til innhold

Eg skal kjøpe meg eit billigt å bra skjermkort, kva skal eg

balder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Eg og har tenkt å kjøpe nytt skjermkort..

Eg har no dette gamle oppsettet.. (skal snart oppgradere :wink: )

p|| 2 233Mhz

128Mb sdram

6,4Gb og 20,4Gb Western digital harddisk

Eit 4x agp skjermkort

Eit mpeg2 kort

Eit voodoo 2 12mB tilleggskort

Eit videoredigeringskort (pinnacle dc10plus)

Det eg har tenkt å bruke eit nytt skjermkort til er å få vist ulike filmar eg har på harddisken (laga av meg sjølv) ut på tvén..

Slik som det er i dag kan eg med mitt system "bare" få vist dvd filmar på tv..

Og har lyst å få vist andre format som avi,divx etc..

Spiller ikkje så ofte som før men,det hender..

Noen som har noen annbefalingar?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-02 13:40, H-kon skrev:

Dere er håpløse.

Jeg spilte da faen meg Quake 3 online med en eldre K6-2 350Mhz med Voodoo Banshee og det gikk fint i 50 FPS. Unreal Tournament var perfekt, SOF gikk glatt. Alle spill som er ca 1 år gamle fungerte fint. Til og med B&W som er et dritt spill fungerte bra.

Dama hadde en PII 350Mhz med den samme Banshee og det fungerte strykende med alle DirectX 7 kompatible spill som SOF, Insane, Operation Flashpoint etc.

Er det bare en gjeng inkompetente duster her?

Er det rart jeg er på ocshoot isteden.

så hvorfor legger du inn innlegg her da!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-02 13:40, H-kon skrev:

Dere er håpløse.

Jeg spilte da faen meg Quake 3 online med en eldre K6-2 350Mhz med Voodoo Banshee og det gikk fint i 50 FPS. Unreal Tournament var perfekt, SOF gikk glatt. Alle spill som er ca 1 år gamle fungerte fint. Til og med B&W som er et dritt spill fungerte bra.

Dama hadde en PII 350Mhz med den samme Banshee og det fungerte strykende med alle DirectX 7 kompatible spill som SOF, Insane, Operation Flashpoint etc.

Er det bare en gjeng inkompetente duster her?

Er det rart jeg er på ocshoot isteden.

Tørr jeg spørre hva slags oppløsning du kjørte på i Black & White? Jeg har prøvd en K6 400 med Voodoo 3 3500, og det rocker IKKE på de nyere spillene! Men er man ikke kravstor, kan man jo fint spille mange spill i 640x480@16 eller lavere... hvis man ikke synes grafikken er viktig. (Vil nå påstå at man da går glipp av halve opplevelsen)

Lenke til kommentar

Har en K6-2 350@400 stående (du må klokke vet du) med et gammelt TNT-kort og 160 MB. Funker på pre-00 utgivelser (CS,UR), men ikke Max Payne og OFP o.l. Selv med MX400 230@230 er ikke nyere titler "bra"

Derimot med billigste Duron og et HK til 750,- går alt så meget bedre (MX'en bet. jeg 800,- for og spiller stort sett i 1024/32) Dette oppsettet vil yte bedre enn en gammel K6 og GF3 (nytter ikke med 1600-oppløsning om cpu ikke klarer å drive spillmotor'n)

Lenke til kommentar

Hva med ett ati kort som er mmmmyyyyeee bedre på 2d (vanlig windows og slike oppgaver) en det noen mx kort fra ge(opp)force laget til sine mx kort.

ATI Grafikkort ATI RADEON 7200 64MB SDR RET

ATI Radeon 7200, 64MB SDR, Retail.

Support DirectX, OpenGL, DVD.

Koster 995 på itbutikken. Har vivo kortet av denne og er veldig fornøyd.

Dette kortet klarer det meste av det som finnes i dag og klarer det ikke spillet er det stor sjanse for at det er resten av systemet ditt som ikke henger med.

64 mb ram og ingen kjølevifte som bråker.(Etter bildet å dømme) Mitt kort har vifte på seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...