Hagforce Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Heisann! Trenger hjelp fra noen med erfaring fra postfix. Min e-postserver kjører FC5 med postfix. Jeg kjører SMTP autentisering men noen har antagelig vis knekt passordet til en e-post konto. Det som skjer nå er at det blir sendt utrolig mengde spam fra serveren. -Hvordan kan jeg finne ut hvilken konto som er knekt? -Hvordan kan jeg sette en begrensing på antall e-poster sendt per konto per dag etc 500? -Hvordan implementere utgående spam filter med hvite lists? -Hvordan komme brute password attack til livs? -Andre tips til hva en bør gjøre for å beskytte seg? Takker så meget dersom noen kan hjelpe meg med dette. PS er ikke veldig erfaren på linux og postfix så "bear with me". Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Ingen Trenger en guru Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 det er da bare å sjekke mailloggen? hvordan vet du at spammen går fra din maskin? Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Fordi køen alltid er full av dritt.... Problemet med mail loggen er at jeg ikke ser hviken konto som har blitt autentisert på serveren, jeg ser bare den falske e-post adressen og mottaker..... Men har nå tatt full kontroll på spammen..... Har konfigurert postfix litt strengere og installert ASSP. Jeg kan anbefale ASSP til alle som sliter med spam på serveren, meget bra programvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå