Gå til innhold

Vannkjøle ram noe vits

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, tror også at det har en liten(om noen) effekt i praksis.

Irriterer meg at jeg ikke finner tilbake til den siden hvor jeg leste om en som hadde testet ut nettopp dette. Uansett han kom også til den konklusjon at selv om han kjølte ramen med vann, så hadde det ikke noen effekt på overklokkingsegenskapene til ramen.

Er ikke RAMen rask nok (ns/MHz) så vil ikke kjøling ha noen effekt uansett! Det er rett og slett teknisk umulig å kjøre RAMen særlig over spesifikasjonene. 5-10% _kan_ gå, men ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-28 15:32, skrev Zorro:

Irriterer meg at jeg ikke finner tilbake til den siden hvor jeg leste om en som hadde testet ut nettopp dette. Uansett han kom også til den konklusjon at selv om han kjølte ramen med vann, så hadde det ikke noen effekt på overklokkingsegenskapene til ramen.

Er ikke RAMen rask nok (ns/MHz) så vil ikke kjøling ha noen effekt uansett! Det er rett og slett teknisk umulig å kjøre RAMen særlig over spesifikasjonene. 5-10% _kan_ gå, men ikke noe mer.

Angående det med fart på ramen. Jeg har kjøpt apacer pc2100 ram og den har jeg kjørt denne rammen på 175mhz fsb(originalt 133mhz). Uten kjøling på ram kom jeg kun opp i 167mhz. det vil si at med kjøling fikk jeg 9 mhz mer. Jeg har helt sikkert vært heldig med kjøpet, men allikevel!

Kjøling på ramen min hjalp i alle fall!

Lenke til kommentar

Sett et termometer på ram'en. Regn med at vannkjøling vil kjøle brikkene nesten ned til vanntemperaturen. Er differansen stor? godt over 10C? Hvis ikke tror jeg det har lite for seg. Det er heller ikke mange watt som skal kjøles, så det holder sikkert i lange baner med luft-kjøling. (passive kjøleribber, eller bare en metallplate som fordeler varmen utover et større areal)

Lenke til kommentar

Er ikke så overrasket over at du fikk Apacer-RAM til å kjøre så høyt, Apacer er kjent for å lage gode RAM-moduler med kvalitetschipper på. Men alikevel, tror nok du har vært heldig som fikk RAMen høyt, selv til å være av såpass god kvalitet som Apacer er.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-28 15:32, skrev Zorro:

http://www.overclockers.com tror jeg. Han karen starter MEEEGA Peltier prosjekt. mislykkes ganske hardt på rammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...