Gå til innhold

Samler XP-oppdateringer i én pakke

Anbefalte innlegg

har du prøvd å legge inn .NET Framework med 1.3RC2 ?

7741067[/snapback]

Hvis det er meg du spør,så nei.

Lagde en CD i forrige uke med alle oppdateringer,IE7 og WMP11.

Fjernet også mye "dritt" og la inn en del drivere. Den CD'en fungerer veldig bra.

Det er nesten så det er morsomt å formatere. :!:

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
n-lite kan på en måte brukes til det, men de ter laget for å modifisere allerede eksisterende cd plater, ikke for å brenne ut bildefiler.

for å brenne ut bildefiler så annbefaler jeg enten nero eller alcohol 120%

*edit*

n-lite ble originalt laget for å fjerne unødvendige komponenter fra windows platen.

7740946[/snapback]

Takker :thumbup:

Lenke til kommentar
har du prøvd å legge inn .NET Framework med 1.3RC2 ?

7741067[/snapback]

Nope. Legger inn W2K for henne med SP4 og en SATA-driver integrert. Håpet at programmet nevnt i artikkelen kunne ta for seg oppdateringene etter SP4, men så tips til andre programmer som støtter W2K i denne tråden til artikkelen :)

Lenke til kommentar
Regner med at sp1 for vista kommer før vi får se sp3 for xp...

Her jobbes det tregere enn hos selskaper som er stifftet av firivilige :p

7740789[/snapback]

:) Nå har vel MS en litt annen portefølje enn de såkalt frivillige og ressursene til MS blir vel også brukt til Vista og ikke til å holde kundene på ett gammelt OS. Dvs vi må nok se langt etter at SP3 er en prioritering for MS, irriterende, men er redd for at det er det som er realiteten.

Lenke til kommentar
Øh, MS har vel da vitterlig nøyaktig det samme tilbudet selv. De har til og med pakker som man kan bruke for å lage en oppgradert installasjons-CD (noe som i mine øyne er heidundrandes mye mer interessant enn dette her).

7742909[/snapback]

Med Windows Updates Downloader er det MYE lettere enn å laste ned fra Microsoft sine sider.

Lenke til kommentar
Øh, MS har vel da vitterlig nøyaktig det samme tilbudet selv. De har til og med pakker som man kan bruke for å lage en oppgradert installasjons-CD (noe som i mine øyne er heidundrandes mye mer interessant enn dette her).

7742909[/snapback]

Men det er jo akkurat det RyamVMs pakke er! En uoffisiell SP3. Hvis Microsoft allerede har et slikt tilbud, vil jeg gjerne at du lenker til det.

Har i hvert fall brukt denne pakken i noen år nå, og er veldig fornøyd. Men som artikkelen sier, kun for engelsk, desverre :cry: Skulle gjerne hatt en norsk versjon, så jeg kunne oppdatert installasjons-CD'ene til kundene. Hvis noen vet hvordan man kan lage denne pakken på norsk, hjelper jeg gjerne til :dribble:

Når det gjelder nLite, er jeg enig med flere her: Fjerner du for mye, kan nLite kødde til installasjonen. Skjedde med meg nå sist (med 1.2.1). Popper stadig opp vinduer som ber meg sette i XP-CD'en fordi noen filer ikke er "digitalt signerte" (elns). Derfor anbefaler jeg å skru av "System File Protection" (tweak i nLite).

Lenke til kommentar

Orker ikke å finne frem, men jeg vet jeg har laget et nytt image og brent med software kun fra MS. Det var bare en executeable man kjørte i en katalog hvor man hadde kopiert installasjons-CD-en til, og vips, så hadde man et image til en installasjons-CD som var oppdatert til og med siste Windows Update oppdatering. Dette gjorde jeg for, tja, snart to år siden kanskje.

Med Windows Updates Downloader er det MYE lettere enn å laste ned fra Microsoft sine sider.

Dummeste jeg har hørt. Hvordan kan det være lettere enn å laste ned én exe-fil (og kjøre denne) om jeg tør spørre (om formålet er å lage en oppdatert installasjons-CD)?

Lenke til kommentar

Om du vil slipstreame Drivere til installasjonen av WinXP, kan du finne ut hvordan her. http://www.driverpacks.net/

Om det er for SATA eller Skjermkortet, eller alt ;) Kanon enkelt og går kjapt. Det fine med det er att du kan i Nlite fjerne alle drivere, og erstatte de med driver packs, og velge under slipstreamingen og ikke beholde de etter WinXP er installert. Har du en Mindre og kjappere install ;)

http://vlite.net/ (Samme som Nlite bare den er for Vista, samme folkene bak) finnes nå i 0.8 Beta

Endret av abze
Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt. Hvordan kan det være lettere enn å laste ned én exe-fil (og kjøre denne) om jeg tør spørre (om formålet er å lage en oppdatert installasjons-CD)?

Har du i det hele tatt prøvd Windows Updates Downloader?

Man kan laste ned alle kritiske oppdateringer,WMP11 og IE7 med noen få tastetrykk.

Deretter lager man en fullt oppdatert installasjons-cd med nLite.

Hvis du har en link til Microsoft som gjør nedlastingen enda enklere,så vil jeg gjerne vite om den. ;)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Orker ikke å finne frem, men jeg vet jeg har laget et nytt image og brent med software kun fra MS. Det var bare en executeable man kjørte i en katalog hvor man hadde kopiert installasjons-CD-en til, og vips, så hadde man et image til en installasjons-CD som var oppdatert til og med siste Windows Update oppdatering. Dette gjorde jeg for, tja, snart to år siden kanskje.

Det er Service Pack 1 og 2 installasjonsfilene (de som er "beregnet" for pcadmins som skal installere på mange maskiner samtidig istedet for å kjøre winupdate på hver maskin). Du angir en eller annen parameter til exe filen.

Link

Sp+

Lenke til kommentar
Ikke for å være kritisk, men hvordan er dette en nyhet? Dette er jo noe som har vært tilgjenglig i laaaaaaaaaang tid fra denne siden.

7740483[/snapback]

Hvor står det at det er en nyhet?

7740488[/snapback]

Alt på hovedsiden er vel nyheter med mindre det er merka som en guide eller test?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjønner ikke helt...

Nå har jeg lastet ned: n-lite, windows updates dowloader, WMP11 integrator, XP super tweaker, NET Framework Version 2.0.

Hva skal jeg gjøre med alt?

Det jeg ihvertfall trenger, er inntegrert IE7 og WMP11 + sikkerhetsoppdateringer

Men også gjerne live messenger, bilder ( http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=4173 ) og Utorrent ( http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=1739 )

Men har ikkle peiling på hvordan man gjør dette :hmm:

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...