mgreen Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Heisann! Jeg er på jakt etter nytt videokamera, men har ikke kjøpt nytt kamera på over 10 år så jeg er ganske usikker på hva jeg skal velge. Etter en del lesing her på forumet og på nettet ellers tror jeg at jeg har funnet noen brukbare kandidater. Jeg kikket først på Panasonics NV-GS300, men det er vel etter det jeg kan forstå nå utgått. Mitt spørsmål til dere (som jeg håper dere kan hjelpe meg med) er hva som er forskjellen på NV-GS280 og NV-GS320? Ser ikke ut til at det er så stor prisforskjell på dem... Jeg ser i utgangspunktet på kamera i prisklassen 5000-6000 kr, så hvis noe av dere har noen andre forslag så mottas de med takk. Jeg har planlagt å prøve meg litt på videoredigering, så det er fint hvis kamera/format osv er tilrettelagt for dette... På forhånd takk! Morten Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Mitt spørsmål til dere (som jeg håper dere kan hjelpe meg med) er hva som er forskjellen på NV-GS280 og NV-GS320? Ser ikke ut til at det er så stor prisforskjell på dem... NV-GS320 ser ut til å bli etterfølgeren til alle 3CCD-kameraene til Panasonic, altså NV-GS180/280/300/500. Siden du fremdeles kan få tak i NV-GS280, ville jeg valgt den, ene og alene pga. microfon-inngangen, som de har fjernet på NV-GS320. Ellers kommer det HDV-kameraer fra Panasonic snart tenker jeg, men om noen av disse vil ha 3CCD og vil ligge i et akseptabelt prisleie, er uvisst. Lenke til kommentar
mgreen Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Takker for svaret. Så 280 og 320 er i prinsippet samme kamera - mic inngang altså. Kan lett bli forvirret av å sammenligne specs på de ulike kameraene... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Takker for svaret. Så 280 og 320 er i prinsippet samme kamera - mic inngang altså. Kan lett bli forvirret av å sammenligne specs på de ulike kameraene... Mulig de har gjort andre (mindre) endringer også, men NV-GS280 er uansett et meget bra kamera! Jeg ville ikke kjøpt et såpass dyrt kamera uten mic-inngang, så jeg anser NV-GS320 som en bortkastet modell i så måte... Lenke til kommentar
mgreen Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Ok! Ser ut til at det kun er Pixmania og Elprice som har kameraet på lager. Og Pixmania ser det ut til å være relativt dårlige erfaringer med, så da blir det vel en tur på Elprice i løpet av uken... Takker så mye for hjelpen! Morten Lenke til kommentar
sunt Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 [NV-GS320 ser ut til å bli etterfølgeren til alle 3CCD-kameraene til Panasonic, altså NV-GS180/280/300/500. Siden du fremdeles kan få tak i NV-GS280, ville jeg valgt den, ene og alene pga. microfon-inngangen, som de har fjernet på NV-GS320. Ellers kommer det HDV-kameraer fra Panasonic snart tenker jeg, men om noen av disse vil ha 3CCD og vil ligge i et akseptabelt prisleie, er uvisst. 7741324[/snapback] Dette stemmer ikke helt. Panasonic kommer med en helt ny serie. Følgende modeller kommer utover ettervinteren: DV-GS60 - rimeligst i den nye serien med 30x optisk zoom NV-GS230 - for viderekomne brukere, bl.a med optisk stabilisator NV-GS320 - for viderekomne brukere, bl.a med optisk stabilisator NV-GS80 - Panasonic’s super-telescopic model med 32x optisk zoom Kilde: computeractive.co.uk Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Dette stemmer ikke helt. Panasonic kommer med en helt ny serie. Følgende modeller kommer utover ettervinteren: [*]DV-GS60 - rimeligst i den nye serien med 30x optisk zoom [*]NV-GS230 - for viderekomne brukere, bl.a med optisk stabilisator [*]NV-GS320 - for viderekomne brukere, bl.a med optisk stabilisator [*]NV-GS80 - Panasonic’s super-telescopic model med 32x optisk zoom Har noen andre av disse 3CCD? Såvidt jeg har skjønt er det bare NV-GS320 som har det... Denne har i hvert fall ikke mic-inngang, og Panasonic gjør den i så måte "ubrukelig" for den viderekomne brukeren. Lenke til kommentar
sunt Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Har noen andre av disse 3CCD? Såvidt jeg har skjønt er det bare NV-GS320 som har det... Denne har i hvert fall ikke mic-inngang, og Panasonic gjør den i så måte "ubrukelig" for den viderekomne brukeren. 7743416[/snapback] NV-GS 230 har ihvertfall 3CCD, hvordan det er med de andre to vet jeg ikke. Se: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=25522& Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Dette stemmer ikke helt. Panasonic kommer med en helt ny serie. Følgende modeller kommer utover ettervinteren: DV-GS60 - rimeligst i den nye serien med 30x optisk zoom NV-GS230 - for viderekomne brukere, bl.a med optisk stabilisator NV-GS320 - for viderekomne brukere, bl.a med optisk stabilisator NV-GS80 - Panasonic’s super-telescopic model med 32x optisk zoom Kilde: computeractive.co.uk 7743166[/snapback] Så vidt jeg har hørt, så fortsetter de med GS500. Den blir altså ikke byttet ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå