Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

håper jeg har postet i riktig emne...

Jeg prøver å forenkle en løsning vi har her på jobben.

Det er en gruppe maskiner som skal ha ganske høy sikkerhet.

De er nå satt opp med lokal policy som gir deg ganske få valg, fjerner muligheter for det meste egentlig.

Så skal den åpne 3 applikasjoner når den starter opp.

Men så kommer den delen jeg har sliti med. Maskinene skal ha Autologon. Og jeg vil ha det dyttet ut Automatisk, og ikke satt opp manuelt som de vi har nå.

Hvis jeg hadde fått til dette, så ville administrasjon av disse maskinene blitt mye enklere. Men jeg er enda ganske fersk når det gjelder AD.

takk til de som kmmer med svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet at Ms Powertoys har mulighet for autologin (pluss en gaug med andre innstillinger). Men siden det er høy sikkerhet på maskinene er det da noe lurt å ha Autologon? hva med heller å bruke noen fjernstyringsverktøy?

7740464[/snapback]

applikasjonene som åpner seg krever brukernavn og passord for at de skal komme videre. og Legene her på sykehuset er ikke veldig flinke til å logge seg av uansett, så det har ikke så mye å si på sikkerheten om det er autologon, men det er vel gjort sånn for at det skal gjenkjennes hvilken maskin de er på, det er et veldig spesielt system akkurat på de maskinene.

Noen av de står på opperasjonsstuer også, så de klager hvis det blir for mange pålogginger.

MS powertoys fungerer bare på engelsk oppsett sto det. vi har desverre norsk.

Men klarer den Fra serveren å gjøre at maskinen automatisk får autologon oppsett bare ved å melde den inn i en GPO feks?

Lenke til kommentar

jeg har brukt den på en Norsk utgave av Xp som jeg bruker hjemme så min erfaring er at det skal gå.

Hvis du har mulighet for å endre register-innstillinger gjennom group policy eller lignende (logon eller startupscript)kan du prøve med denne oppskriften som egentlig gjør det samme som Powertoys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...