Gå til innhold

Noen som har erfaring med dette Lian kabinettet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte versjon 3 for en måned siden og er kjempefornøyd. spesielt liker jeg muligheten for lufting av PSU fra toppen. Det merkes på idle temperaturer. (faktisk)

Sleng med en viftekontroller og du er i mål

Jeg gir det terningkast 6 :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg bygde Pc med dette kabinettet sist helg. Funker greit kabinettet, men det er et par ting jeg vil si. Jeg har et x1900xtx og det ble så langt at det nesten tok borti den "hyllen" harddiskene skal stå i. Så, jeg måtte trekke kablene til GFX kortet gjennom harddisk hyllen slik at pluggen skulle passe med gfx kortet.

Ledningen som skal kontrollere lyduttak i front er og litt korte, så det var bare såvidt de rakk koblingen på hovedkortet mitt. (Gigabyte DS3). Også her måtte kablene gjennom harddisk hyllen...

Ellers virker jo det greit... Slenger med et lite bilde: (jeg bryr meg katten i hvordan det ser ut innvendig btw :)

http://www.joshan.org/files/pictures/pc.jpg

Som du kan se, et par kabler som måtte trekkes gjennom hyllen. Du ser og lydpluggen på hovedkortet mitt helt til venstre, rett over viften i front. Ellers kan det vel nevnes at skal du ha alle 3 viftene kjørende må du ha en viftestyring, eller en slik liten "boks" jeg har satt inn som lar deg koble til flere vifter.

(Jeg brukte det en uke med bare en vifte (den bak) og hadde systemtemp på ca 40C. Når jeg koblet til de 2 siste har denne gått ned til ca 35C.

Lenke til kommentar

Takker for bra innspill!

Går for dette kabinettet. Det med harddisk boksen blir ikke noe problem for meg, siden jeg bruke harddisk oppheng med o-ringer.

BOF

Endret av BOF
Lenke til kommentar

Jeg reagerer på at viften ved sidedøren ikke kan snues!

For hvis ingen andre har lagt merke til det, så skriver både Microplex og NetShop dette: I venstre sidedør er det laget perforeringer i området over ekspansjonssporene. Bak perforeringene er det en støysvak 120mm vifte som suger inn friskluft og blåser den over ekspansjonskortene.

Viften blåser over hode ingen luft på kortene, det den gjør er blåse UT den varme luften som samler seg der. Den luften de kaller "frisk" kommer fra fronten og på veien kjøler den ned harddisken(e).

Så hvis du har tre varme harddisker får du ikke så allverdens god nytte av den viften...

Kabinettet er veldig fint og utrolig godt laget, men jeg fikk ut ifra teksten intrykk av at viften skulle blåse andre vei, altså inn i kabinettet, ikke ut av det. Virker sikkert som et veldig klagende inlegg, men det er ikke ment som det :p

Lenke til kommentar

Det har jeg nok lagt merke til, men ikke lagt så stor vekt på det. Den generelle regelen er vel at det skal være "overtrykk" i kabinettet (mer som suger inn en blåser ut, for å unngå støv\lo\whatever). Jeg lå seneste på gulvet i dag og vurderte hvordan jeg skulle få den til å suge luft inn. Uten å ha noen som helst peiling turte på "skruing" turte jeg ikke å prøve, men hva om man snur vifte-bladene? vil ikke da luften suges inn ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...