Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en "starter" men gir ingen respons

Anbefalte innlegg

Asus P5B hovedkort

2gig ram

ATI radeon 1950x pro

NorthQ 400w power supply

E6300 intel core 2 duo

Problemet oppstod mens jeg gjorde det jeg vanligvis gjør; spiller wow. men lignende problem har også oppstått mens jeg gjør andre ting.

Jeg har hatt endel problemer med at datamaskinen plutselig slår seg av, men det er mulig at det er et annet problem (men det har orritert meg ganske mye, det også). Mens jeg spilte wow så ble plutselig skjermen min svart, så jeg slo datamaskinen av, men da jeg startet den på nytt igjen var skjermen enda svart. Jeg tok en titt på skjermkortet, for jeg tenkte det var det som var problemet, men det så helt greit ut. så la jeg merke til at det ikke var noe lys i musen eller tastaturet, og at maskinen ikke ville slå seg av om jeg trykte på knappen (men det funker om jeg holder den inne i 5 sekunder.)

Jeg har en mistanke om at det kan være hovedkortet, men jeg er ikke sikker, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å sjekke det, eller hva jeg skulle ha gjort for å fikse problemet.

Jeg bruker AVG antivirus, som scanner dataen for virus stort sett hele tida. jeg har også ad-aware og sjekker jevnlig etter spyware, så det burde ikke være et problem.

Jeg installerte driverne som kom sammen med datamaskinen. Utenom skjermkortet, for det har jeg lastet ned den nyeste driveren av fra 3dguru.

Jeg har også de nyeste oppdateringene til windows (jeg bruker windows g proffessional)

Jeg er ikke sikker på om alt funker som det skal. men alle viftene går som de skal.

litt hjelp hadde vært svært bra, for jeg begynner å bli temmelig irritert på denne dritten med at maskina restarter seg selv, eller som det er nå, at den ikke funker i det hele tatt.

Mvh. Hasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville testet RAM først. Bruk UltimateBootCD (www.ultimatebootcd.com) for eksempel, og test RAM med Memtest86+. Hvis RAM ikke feiler på en eller flere RAM-tester, kjør også noen CPU stress-tester.

Hvis ingen av diagnostikkene feiler, blir det å prøve å kryssbytte komponenter. Ville prøvd å bytte strømforsyningen først, og så skjermkortet. Hvis feilen(e) fremdeles oppstår, prøv en ny (ren) installasjon av Windows. Hvis du ikke vil reinstallere, kan du jp prøve å bruke en annen harddisk, hvis du har tilgang på en. Hvis feilene forsvant etter at du byttet til den andre disken, ville det jo fortalt deg at feilen sannsynligvis er i Windows-installasjonen din.

I rangert sannsynlighets-rekkefølge (hehe):

Feil på strømforsyning

Feil på RAM

Feil på skjermkort

Feil på hovedkort

Feil i Windows/software feil eller malware

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...