Gå til innhold

Radeon 9500, et seriøst alternativ?

P@rm@nn

Anbefalte innlegg

Anandtech har testet 9500 med nye drivere og resultatet gjør absolutt Radeon 9500 mer forlokkende. Den var flere ganger over en under 4600, og spesielt med FAA og AA eide den GeForce. Noen ganger var den till å med bedre enn 9700 pro. Spørsmålet er bare om den får tak nokk på markedet før Nvidia sine billig-alternativ kommer på markedet.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1756

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du hadde lest testen skikkelig, ville du sett at r9500pro bruker nye drivere, mens de andre kortene bruker drivere fra en gammel test. Det betyr at driverne riktignok er forbedret, men sammenlikningen med alle de andre kortene blir helt feil. (noe du også burde skjønt når du ser at det scorer bedre enn r9700pro). Jeg ville basert et kjøp på en annen test enn denne.

Og en annen ting, du snakker om R9500, dette er R9500Pro, som er raskere enn R9500 og et par hakk dyrere.

Lenke til kommentar

Trodde jeg gorde det klart at jeg sankket om nye drivere:

"Anandtech har testet 9500 med nye drivere"

Beklager at jeg glemte PRO, det er viktig å vere nøyaktig.

------------------

sammenlikningen med alle de andre kortene blir helt feil.

-----------------

Ja, i forhold til r9700 og r9700pro, men ikke i forhold til Nvidia sine kort. De har hatt godt tid till å få mest ut av sine kort, mens r9500pro tydlighvis hadde mer kraft en de første testene viste.

Det som betyr noe er tros alt hvilken resultater du oppnår, og da er abbsolutt drivere noe å ta med i bildet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde seriøs vurdert det kortet, har selv akkurat kjøpt Asus ti4600 kort og er skuffa, øker i 3DMark, men det er i spill det gjelder ikke at man har 121212121 poeng. Man kan ha f.eks kan ha på 2xantialising uten at det minker fps i noen større grad. Det er her det virker som ATI gjør det veldig bra.

Lenke til kommentar

eg klarer no å kjøre 2x AA og antistropic fint med et ti4200 uten at de hakker, eg vil sei de er 4x som er de store problemet til nvidia, og tross alt er jo nv25 "litt" gammalt, dvs. kortet er et år gammalt, så en burde ikkje forvente så masse av det..

og sånn at folk får de inn, de er r9500PRO som ligger på høgde med ti4600, ikkje r9500, for de ligger under de svake ti4200-versjonene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...