Gå til innhold

Må velge OS ved oppstart XP Home eller XP Pro

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat kjøpt meg en ASUS A6km bærbar pc, der Windows XP Home lå ferdig innstallert på harddisken. Jeg ville ikke ha Home, og formatterte harddisken og installerte XP Pro som jeg har liggende. Alt fungerer nå, men når jeg starter maskinen får jeg valget mellom å starte XP Home eller XP Pro.. Det liker jeg ikke, det skulle jo ikke være noe tegn til den tidligere Home-versionen, ettersom jeg formatterte harddisken.

Noen måte jeg kan eliminere dette valget og bare kjøre Pro automatisk?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har akkurat kjøpt meg en ASUS A6km bærbar pc, der Windows XP Home lå ferdig innstallert på harddisken. Jeg ville ikke ha Home, og formatterte harddisken og installerte XP Pro som jeg har liggende. Alt fungerer nå, men når jeg starter maskinen får jeg valget mellom å starte XP Home eller XP Pro.. Det liker jeg ikke, det skulle jo ikke være noe tegn til den tidligere Home-versionen, ettersom jeg formatterte harddisken.

Noen måte jeg kan eliminere dette valget og bare kjøre Pro automatisk?

Takk for svar.

7739940[/snapback]

Er du sikker at du formaterte hardisken, eller du kanskje formaterte bare bootpartisjonen?

Ikke annet enn at jeg vil gjøre deg oppmerksomt på at kanskje du har en skjult systempartition.

Men problemet ditt løser du med å redigere Boot.ini file.

Det får du til fra kontrollpanel-system-avansert-instillinger oppstart og...-rediger.

Fjerne linje med Home.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...