Gå til innhold

Gamer-PC 18k+ :)

Anbefalte innlegg

Dumme dumme lynnedslag ødela pc'n min, og siden jeg får en del tilbake på forsikringen tenkte jeg jeg kunne spytte i litt ekstra og lage meg en deilig maskin.. Har vel egentlig sprengt budsjettet sånn passe nå, men kom gjerne med forslag :)

Vedlagt er linker til delene:

Kabinett: Cooler Master Mystique 632, Sort

Strømforsyning: Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter

Hovedkort: MSI 975X Platinum PowerUP Ed., I975X

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTS 640MB GDDR3

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

Lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer

DVD: NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM, Dual Layer

Skjerm: Samsung 19" LCD Syncmaster 931BF TCO-99 2ms

Tastatur: Saitek Eclipse Keyboard, blått lys

Mus: Logitech MX518 Optical Mouse, USB, PS/2

Switch: D-Link Switch 5P 10/100

Håper noen kan komme med innspill og muligens erfaringer med de forskjellige delene. :) På forhånd takk.

EDIT: Satte inn nytt skjermkort ;)

Endret av Sanana
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til HW-Forumet! :)

Oppsettet ditt ser fint ut det. Jeg har et par forslag til forandringer.

Hovedkortet du har valgt hadde jeg byttet med et billigere.

For eksempel et Asus P5B-E Plus.

De pengene du har spart ville jeg brukt på litt bedre ram og en mer stillegående og bedre strømforsyning.

Corsair Dominator ram og en Corsair Powersupply 520W.

Jeg hadde nok også byttet skjermkort til PowerColor Radeon X1950XTX.

Med det Asus kortet og den Corsair rammen kan du også overklokke cpu en god del hvis du vil.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Takk Morten :)

Burde kanskje nevnt i posten at én av grunnene til det oppsettet er at jeg tror ikke jeg orker sette den sammen selv, så delene er plukket ut fra egenkonfigurasjon på jubileums-pc'n komplett selger. Men kan være enig med deg i forslagene dine.. :) Eneste er skjermkortet jeg ikke har hørt eller lest noe om.. Men det lå i lista, så om det er bedre kan jeg sikkert legge i litt ekstra penger..

Sparer liksom ikke så mye på å sette den sammen selv, så kan heller legge i de få hundrelappene det koster og få med operativsystem osv og en pc som er klar til start når jeg får den.

Er heller ikke så inne på overklokking.. :) Har aldri prøvd å gjøre sånt, og med den pc'n der skal jeg vel egentlig ikke ha stort behov for det..? :)

Lenke til kommentar

Legg til et par hundrelapper og kjøp et Club3D eller PoV GeForce 8800GTS. Så god CPU og dyr pc, så er nok det lite vits i p gp for noe så relativt dårlig som 7950GT.

EDIT: 8800GTS er faktisk mye bedre enn selv 2 stk 7950 GT i SLI.

Endret av Christ0pher
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen. :) Har nå lagt til XFX GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 skjermkort med Direct-X 10-støtte..

Tror ikke jeg kommer til å bytte hovedkort iom at dette har fått mye skryt i tester osv, men kom gjerne med innvendinger..

Rammen duger vel bra nok den, men skal høre om de kan fikse så jeg får dominator :)

Gjerne kom med flere innvendinger og forslag, bestiller mest sannsynlig på søndag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...