Gå til innhold

Japansk Sony PS3?

hamrek

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har eller vet om den japanske versonen av Sony PS3 kan kjøre på 230V, slik at man bare trenger en adapter som gjør at den passer i et norsk støpsel? Eller er det slik at man må skaffe en omformer/converter som omformer fra 110V til 230V?

Uansett er det fint om dere har forslag til steder/nettbutikker/auksjonssider som tilbyr dette!

:cool::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også noen spm anngående Japansk PS3. Hva er forskjellen mellom Japansk og Amerikansk versjon?? Er det noen overhode?

Vurderer veldig sterkt en slik en (så utolmodig) men litt skeptisk, må kunne spille alle dvdene mine og alle BR filmer som kommer i Norge. Har hørt det er noen problemer med hvordan den er kompatibel med eldre ps 2 og ps 1 spill.

En annen ting.. Den er ikke full av Japse tegn som jeg virkelig ikke skjønner? Tenker det er kjekt med bla Engelsk Manual :)

Noen som kan slenge inn noen Erfaringer?

Lenke til kommentar

Angående japansk ps3, jeg venter selv til vi får ps3 i butikkene her i norge, mest grunnet at hverken japansk eller amerikansk ps3 vil kunne spille av europeiske Blu-Ray filmer, siden det er forskjellige soner. Når det gjelder forskjellen mellom amerikansk og japansk versjon vet jeg ikke, de tilhører samme sone, og hvis det er sant at alle ps3'er har universal strømforsyning bør det ikke være store forskjeller.

Her er blu-ray sonene forresten:

Region code Area

A/1 North America, Central America, South America, Korea, Japan, Taiwan, Hong Kong and South East Asia.

B/2 Europe, Greenland, French territories, Middle East, Africa, Australia and New Zealand.

C/3 India, Nepal, China, Russia, Central and South Asia.

Lenke til kommentar

Dette er bare synsing på min part :

Jeg mener å tro at det kommer flere Blu ray utgivelser i USA enn det vil gjøre i Europa, dette basert på løse rykter om at noen europeiske distributører vil slippe utgivelser som er på Blu ray i USA på HD Dvd i Europa.

Vil det da ikke virke fornuftig å kjøpe en Amerikansk eller Japansk PS3? Da er man nå rimelig sikret å få det beste utvalget i Blu ray?

Eneste motgangen blir nå at man ikke kan spille de gamle PS spillene eller region 2 DVDer på PS3'en.

Lenke til kommentar

Strømforsyningen i PS3 er en 100-240V 50-60Hz universal PSU.

Jeg kjøpte US PS3 fordi filmer og spill kommer tidligere i USA enn i europa.

Jeg kan nå spille DVD (sone1), Blu Ray (sone A), og alle PS spill fra USA.

Filmene/spillene er som regel billigere å kjøpe fra USA over nettet enn å kjøpe dem her i Norge.

Å kjøpe JP PS3 tror jeg ikke er så lurt. Den er Sone 2 på DVD delen, men den kan ikke spille PAL plater som vi her i europa bruker. Så da er man jo like langt. Den kan heller ikke spille av PS og PS2 spill fra europa. (disse er også PAL)

Lenke til kommentar

Filmene/spillene er som regel billigere å kjøpe fra USA over nettet enn å kjøpe dem her i Norge.

Å kjøpe JP PS3 tror jeg ikke er så lurt. Den er Sone 2 på DVD delen, men den kan ikke spille PAL plater som vi her i europa bruker. Så da er man jo like langt. Den kan heller ikke spille av PS og PS2 spill fra europa. (disse er også PAL)

7741775[/snapback]

Vel ser ut som om det bare er å vente to små måneder til da :) tolmodighet er virkelig en dyd

Lenke til kommentar

7741775[/snapback]

Jap. og US PS3 kan spille alt fra USA og Japan som PS1 og PS2 spill + DVD og Blue Ray filmer! PS3 spill kan spilles over hele verden på alle PS3 konsoller.

Man kan derfor kjøpe filmer og etc. fra USA som L.Arve skrev lenger oppe.

Så det er ikke noen grunn til ikke å kjøpe den japanske versonen av PS3 fremfor den amerikanske versonen siden de er 99,9% like. :D (Ingen av dem kan kjøre PAL spill eller filmer)

Som L.Arve også sa er det universal PSU på PS3 og man trenger bare bruke en standard PC strøm-kabel for å kunne bruke den i Norge. Thats all!! :thumbup:

Endret av hamrek
Lenke til kommentar

Det er vel ganske sannsynlig at datel eller noen andre vil sleppe et universial BR, DVD, PS(1/2) produkt etterhvert. Men det kan nok ta litt tid.

Det er jo selvfølgelig ikke 100% sikkert heller, men historisk sett er nok sjansen stor.

Så det er ikke noen grunn til ikke å kjøpe den japanske versonen av PS3 fremfor den amerikanske versonen siden de er 99,9% like. inv_biggrin.gif (Ingen av dem kan kjøre PAL spill eller filmer)

Den japanske kan spille av europeisk dvd'er. Da japansk har dvd sone 2. Denne sonen ble da uheldigvis endret til 1 på BR sammen med Usa. Ellers ville japansk import vært genialt.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Det er vel ganske sannsynlig at datel eller noen andre vil sleppe et universial BR, DVD, PS(1/2) produkt etterhvert. Men det kan nok ta litt tid.

Det er jo selvfølgelig ikke 100% sikkert heller, men historisk sett er nok sjansen stor.

Så det er ikke noen grunn til ikke å kjøpe den japanske versonen av PS3 fremfor den amerikanske versonen siden de er 99,9% like. inv_biggrin.gif (Ingen av dem kan kjøre PAL spill eller filmer)

Den japanske kan spille av europeisk dvd'er. Da japansk har dvd sone 2. Denne sonen ble da uheldigvis endret til 1 på BR sammen med Usa. Ellers ville japansk import vært genialt.

7750533[/snapback]

Når det gjelder DVD avspilling på PS3 er det vel ikke så mange som faktisk vil bruke den til dette uansett, da de fleste har en standard DVD-avspiller i dag. :) (Mange har også en sonefri DVD-avspiller og kan dermed spille av alle DVD filmer)

Det har jo også kommet mange forskjellige mods til PS2 og jeg vil tro at det vil være mulig å finne en løsning på PAL DVD problemet på japanske og amerikanske PS3'er etterhvert. :thumbup:

Endret av hamrek
Lenke til kommentar

7750533[/snapback]

Nei den kan ikke det.

Japansk PS3 leser kun NTSC materiale og kan derfor ikke spille Europeiske spill og DVD-er da disse er PAL.

JAP og US PS3 kan ikke spille PAL materiale uansett. Ikke engang sonefrie PAL DVD-er.

Lenke til kommentar
Jap. og US PS3 kan spille alt fra USA og Japan som PS1 og PS2 spill + DVD og Blue Ray filmer! PS3 spill kan spilles over hele verden på alle PS3 konsoller.

Så det er ikke noen grunn til ikke å kjøpe den japanske versonen av PS3 fremfor den amerikanske versonen siden de er 99,9% like.  :D  (Ingen av dem kan kjøre PAL spill eller filmer)

Som L.Arve også sa er det universal PSU på PS3 og man trenger bare bruke en standard PC strøm-kabel for å kunne bruke den i Norge. Thats all!!  :thumbup:

7750493[/snapback]

Og dette er du sikker på?

Jeg mente bestemt at JP konsollene ikke kan spille NTSC U/C spill.

Min US konsoll spiller hvertfall ikke NTSC spill fra japan.

Lenke til kommentar

Så det er ikke noen grunn til ikke å kjøpe den japanske versonen av PS3 fremfor den amerikanske versonen siden de er 99,9% like.  :D  (Ingen av dem kan kjøre PAL spill eller filmer)

Som L.Arve også sa er det universal PSU på PS3 og man trenger bare bruke en standard PC strøm-kabel for å kunne bruke den i Norge. Thats all!!  :thumbup:

7750493[/snapback]

Og dette er du sikker på?

Jeg mente bestemt at JP konsollene ikke kan spille NTSC U/C spill.

Min US konsoll spiller hvertfall ikke NTSC spill fra japan.

7751185[/snapback]

Høres riktig ut, Japan har en egen sone igjen. NTSC-J ellerno.

Lenke til kommentar
Så PS3 er bare sonefri når det kommer til spillene ikke til BR eller dvd diskene. Er dette riktig?

7741587[/snapback]

Nesten. Sonefri på PS3 spill.

Ikke på BR,DVD, PS spill og PS2 spill.

7741632[/snapback]

Å når du har Ps2-spill spiller du de på din Ps2-konsoll!

Lenke til kommentar
Så PS3 er bare sonefri når det kommer til spillene ikke til BR eller dvd diskene. Er dette riktig?

7741587[/snapback]

Nesten. Sonefri på PS3 spill.

Ikke på BR,DVD, PS spill og PS2 spill.

7741632[/snapback]

Å når du har Ps2-spill spiller du de på din Ps2-konsoll!

7752236[/snapback]

Det går jo ann å kjøpe ett ps2 spill etter at man har kjøpt ps3 :p .

Lenke til kommentar
Nei den kan ikke det.

Japansk PS3 leser kun NTSC materiale og kan derfor ikke spille Europeiske spill og DVD-er da disse er PAL.

JAP og US PS3 kan ikke spille PAL materiale uansett. Ikke engang sonefrie PAL DVD-er.

Høres veldig merkelig ut, for japanske dvd'er er sone 2 og det er europeiske også. Og at maskinene ikke kan spille de uansett høres i hvertfall merkelig ut, for det kommer alltid produkter som dvd region x. Og denne finnes også for Us ps2 så den kan spille pal dvd'er og spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...