Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fra windows 98 til XP

Anbefalte innlegg

Fyrst av alt så må eg berre sei i frå at eg er totalt amatør innan programvareinnstalasjoner.

Har ein gammel FSC Lifebook E series bærbar pc, på denne var det innstallert Windows 98.

Forsøkte å innstallere xp på denne maskina men får ikkje dette til å fungere.

- Windows 98 er framleis på maskina og fungerer kun i safe mode.

- Xp ser grei ut men er tom for programvare som tidlegare var innstallert på 98 versjonen og kan såleis ikkje brukast.

Er det mogeleg og fikse dette eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan kanskje gå hvis du starter 98, putter i XP-plata og velger oppgraderfunksjonen. Men hvis ikke er nok det greieste å ta sikkerhetskopi av alle filer du vil ta vare på (bilder, dokumenter etc.) For så å formatere hele greia og installere XP på nytt fra scratch. Men da trenger du installasjons-cd'er for alle de programmene du vil ha med deg over i XP og installere de på nytt der.

Du har kanskje en recoveryplate som fulgte med maskinen? Da vil du få gjenopprettet 98, og kan velge oppgrader som beskrevet over.

Hvis alt dette høres kryptisk ut er nok det greieste å koke kaffe, steike vaffler og invitere over en venn eller slektning som har mer peiling.

:)

Endret av streeter
Lenke til kommentar

Har ikkje recovery cd for 98, har nok forsvunne i ein ryddeaksjon.

Maskina har fått nokre år på baken men eg tenkte å bruke den til å lese epost og litt word og exel. Hadde vore kjekt å få den opp å gå igjen.

Kan eg velge oppgrader i windows 98 safe mode? Korleis slettar eg eventuelt den xp versjonen som eg innstallerte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...