Gå til innhold

Problem- Fremkaller på yndlingsbukse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fremkaller er en ganske sterk væske, og jeg vil tro at den ikke bare sitter fast på buksa di, men har laget en flekk ved f.eks å fjerne farge fra buksa di.

Vi bruker spesielle rengjøringsmidler på lab'en jeg jobber på om vi søler kjemi på gulv eller maskinene. Dette er midler som ikke kan kjøpes på vanlige butikker så vidt jeg vet. Dette må gjøres før væsken brenner seg fast i gulvet eller maskinen.

Lenke til kommentar

Ja godt tips der,blek hele buksen eller kjøp farge til å farge tekstiler med og farg hele buksen. :)

Redigert: En kompis farget en olivengrønn militær bukse svart,resultatet ble meget bra,klarte ikke se at buksen hadde hatt en annen farge og den svarte fargen gikk ikke av i vask,den satt på ``for evig``.

Oppsøk en tekstil butikk,garn butikk,sy butikk eller lignende,de har sikkert slike farger eller kan tipse deg. :)

Endret av naits81
Lenke til kommentar

For å bleke en bukse gjør du følgende: :)

1.Fyll opp lunkende vann i en beholder fks. i vasken,en bøtte slik at hele buksen ligger under vann.

2.Hell 2.dl (en hel flaske er for mye) Klorin oppi vannet der buksen ligger.

3.La buksen ligge i ``miksen`` i et par timer fks. 2-3 timer.

Se til hvordan buksen din har det iblant og hvor mye den er blitt bleket,ta den opp når du synes det er nok evt. når fremkallerflekken ikke synes lenger. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...