Søppelsveitt Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Heihei! Jeg har et problem her. Ser ut til at jeg har sølt "fremkaller" på yndlingsbuksa. Finnes det en måte å få vekk flekken? Takker for svar. Lenke til kommentar
streeter Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hallaisn, Foreslår at du prøver en runde i vaskemaskinen... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Boom and the shit is gone Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Og så jeg som trodde at du skulle fremkalle noe på en bukse. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Takker for svar Skal prøve Vanish i morgen/ dag. Og så jeg som trodde at du skulle fremkalle noe på en bukse. 7739921[/snapback] hæhæ Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Vel, med Vanish var det ikke mye som forsvant. Neste steg: KLORIN Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Fremkaller er en ganske sterk væske, og jeg vil tro at den ikke bare sitter fast på buksa di, men har laget en flekk ved f.eks å fjerne farge fra buksa di. Vi bruker spesielle rengjøringsmidler på lab'en jeg jobber på om vi søler kjemi på gulv eller maskinene. Dette er midler som ikke kan kjøpes på vanlige butikker så vidt jeg vet. Dette må gjøres før væsken brenner seg fast i gulvet eller maskinen. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 hmmm :| Det ser ut til at du kan ha rett i det. Klorin virket heller ikke Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 hmmm :| Det ser ut til at du kan ha rett i det. Klorin virket heller ikke Bad resten av buksen også... Du får ikke buksen tilbake slik den var, men forhåpentligvis kan du i det minste bruke den etter på, dog med en annen farge. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Ja godt tips der,blek hele buksen eller kjøp farge til å farge tekstiler med og farg hele buksen. Redigert: En kompis farget en olivengrønn militær bukse svart,resultatet ble meget bra,klarte ikke se at buksen hadde hatt en annen farge og den svarte fargen gikk ikke av i vask,den satt på ``for evig``. Oppsøk en tekstil butikk,garn butikk,sy butikk eller lignende,de har sikkert slike farger eller kan tipse deg. Endret 18. januar 2007 av naits81 Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Hva er framgangsmåten for å bleke en bukse da? Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 For å bleke en bukse gjør du følgende: 1.Fyll opp lunkende vann i en beholder fks. i vasken,en bøtte slik at hele buksen ligger under vann. 2.Hell 2.dl (en hel flaske er for mye) Klorin oppi vannet der buksen ligger. 3.La buksen ligge i ``miksen`` i et par timer fks. 2-3 timer. Se til hvordan buksen din har det iblant og hvor mye den er blitt bleket,ta den opp når du synes det er nok evt. når fremkallerflekken ikke synes lenger. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Takker for svar alle sammen. Buksen stod desverre ikke til å reddes. Noen som er oransje- russ? Jeg har nemligen fått en særdeles oransj bukse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå